4 mei 2025, 23:18:49

valkparkiet wil niet eten

Gestart door SANDRA, 19 december 2007, 15:55:11

« vorige - volgende »

SANDRA

wie kan mij helpen.ik heb een jongvalkkparkietje gekocht bij een kweker.Hij was wel erg mager en hij was ook erg verkouden geworden.ik met het beestje naar de dierenarts,die is hem nou met pap aan het bij voeren,hij eet nu alleen maar zonnepitten,hij wil niks anders eten.hoe krijg ik hem aan het eten. groetjes sandra

bobbie

Hoi Sandra,

Je vraag staat verkeerd. Ik hoop dat een moderator dit bericht snel op de goede plek zet, want dan krijg je meer antwoorden. :)

Is je vogel nu bij de dierenarts gebleven?

gr, Nel

Karin

Was hij wel zelfstandig toen je hem kocht ? En was hij al ziek ( je zei mager en verkouden ) toen je hem kocht ? Als hij niet zelfstandig eet moet je hem voorlopig pap gaan voeren. Bij de stickies bovenaan de handopfoksubforum staat hoe je dat moet doen. Geef hem ernaast voorlopig even grasparkietenvoer ( makkelijker te pellen ), eivoer en GEEN zonnebloempitten. Je kun ook wat trosgierst, bruin brood en gesneden andijvie ernaast geven. Weeg hem iedere dag rond dezelfde tijd voor je hem pap geeft. Normaal moet een valkje minstends 85 gram wegen, meestal zijn ze rond de 100 gram.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

SANDRA

hallo bobbie,inderdaad mijn valkje zit nu nog bij de dierenarts hij woog maar 70gram,hij heeft nooit leren eten,en dan koop je hem bij een kweker,ik heb er niet zo veel verstand van,hij kon goed eten volgens hem,dat vind ik dan weer zielig voor onze kuifje.Ik wil er alles aan doen om hem goed te leren eten. hij is nu ongeveer 12weken oud

SANDRA

hallo bonte parel.volgens die kweker was hij al zelfstandig,hij had hem met de hand gevoerd.maar dat ik hem een paardagen thuis had begonnen de problemen,hij ad alleen maar zonnepitjes en begon te niezen.Ik ben meteen met hem naar de dierenarts geweest,daar zit hij nu nog want hij woog 70gram hij word nu met pap gevoerd en krijgt antibiotica.hij is nu 5gram bij gekomen,in een week tijd.Ik wil nu alles doen om hem te helpen groetjes sandra

Karin

Ik hoop voor je dat alles goed gaat komen. Helaas geven handopfokjes vaak problemen, zelfs al denk je dat ze al zelfstandig zijn zoals je ziet. Ze kunnen behoorlijk eigenwijs zijn en het vertikken wat anders te eten  ::) Hij is nu in goede handen dus duimen maar ! ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi Sandra,

Ik hoop dat Kuifje heel snel richting de 80 gaat en hij wel ineens zelfstandig zal gaan eten ! Ik heb het zelfde meegemaakt, mij werd ook verteld dat mijn valkje zelfstandig at en zeker al een week of 6 a 7 weken oud was ...

Niet dus, later bleek hij volgens kenners hier hooguit 4 weken te zijn, schandalig hè hoe sommige kwekers je zo'n valkje durven te verkopen !!

Sterkte met Kuifje hoor !!!

Groetjes Karin

Kimm

hoi sandra,
ik las vandaag dat je valkje nog bij de da zit. hoe gaat het met hem . is hij al wat aangekomen?

groetjes kim :)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

SANDRA

29 december 2007, 20:29:44 #8 Last Edit: 31 december 2007, 19:51:58 by SANDRA
hallo kim, ja het gaat heel erg goed met hem,hij weegt nu iets van85gram hij begint nu al zelfstandig te eten.Mijn dierenarts heeft zelf valkparkieten en ze heeft er een valkje er bij gezet en nu leerd hij nu ook zelfstandig te eten.  :) en als het mee zit mag hij eindelijk na ongeveer drie weken weer naar huis. groetjes sandra

Kimm

nou zo te horen zit hij helemaal goed daar en hartstikke fijn dat het goed gaat en dat hij aankomt. 3 wken dat is nog een hele rit, maar de moeite waard als je daarna nog jaren met hem kan genieten. fijn om te horen!!!

groetjes kim :)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010