Valkje meenemen met kerst en oud op nieuw?

Gestart door noa, 18 december 2007, 16:17:27

« vorige - volgende »

noa

18 december 2007, 16:17:27 Last Edit: 18 december 2007, 20:38:30 by noa
Hallo allemaal

1e kerstdag ga ik kerst vieren bij mijn ouders thuis en daar blijven we ook meteen slapen, nu zou ik graag mijn valkje noa meenemen omdat zij alleen zit in een kooi en omdat ze nog jong is en ik wil haar toch alle aandacht kunnen geven, mijn andere vogels, daarvan zijn de kooien te groot om mee te nemen en 3 kooien sjouwen is best veel ;D, maar het liefste nam ik ze alle 5 mee, maar voor hun zet ik een lampje + radio aan.

Ook met oud op nieuw zijn we voor het eerst niet thuis dus ook dan zou ik haar graag meenemen, het is ongeveer 15 minuten rijden, kan dit volgens jullie,en hoe kan ik dit dan het beste doen want er zit tussen beide dagen een week tussen en wil haar niet veel stress geven of is dit al teveel stress voor haar? ik heb een reiskoffertje.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes joyce

myarca

hoi joyce

Ik neem Babe overal mee waar het kan zoals bijvoorbeeld bij mijn tante hij vind auto rijden nog best grappig ook zit hij achterin en bij me tante komt hij er gewoon uit hij vind het de gewoonste zaak van de wereld dat hij mee gaat.
wel ervan uitgaan dat ze wat stil worden en weining eten. Babe is een koudbloed en vind dus niks eng.

groetjes
myarca

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

noa

oke dankje wel, maar wil niet dat het heel stress vol is voor haar, ze is nog niet helemaal tam dus ze zal toch in het reiskoffertje moeten dan en was bang dat het teveel stress zou gaan geven als ze 2x in een korte tijd meegesleept zou worden,maar ik neem haar gezellig mee.

Yvette

Ik neem Joepie iedere dag mee naar mijn buurvrouw met zijn kooitje en al

natacha

Hallo Noa,

Ik neem mijn  valkjes ook mee naar mijn ouders, en mijn nicht komt hier met oud op nieuw en zij neemt haar valkje ook mee.
Heb toch nog geen problemen weten hebben.

Veel plezier met kerst en nieuwjaar

Groetjes
Natacha

Romy

Hoi

Misschien een beetje laat, maar ik neem mijn valkje tijdens het academiejaar elke week op en neer mee naar m'n studio in de stad waar ik studeer.
Ze zit dan gewoon in haar kooi naast mij in de auto. Dat gaat perfect.  :D
Let wel op : niet elk valkje blijft rustig in een kooi in de auto. Soms is een vervoersmandje verstandiger.

Groetjes
Romy

Ilse_Jaimy

Ook mijn valkjes gaan ook overal mee naar toe :)
vinden ze erg leuk

Kimm

hoi allemaal,

ik vraag mij af hoe jullie dat allemaal doen? dan moet je toch een kooi meeslepen, eten  etc? of nemen jullie kleine kooitjes mee? ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

noa

hallo allemaal

Ik heb noa meegenomen met kerst en met kooi en al wat een gesjouw was dat, want we hebben best een grote kooi en het was erg lastig in de auto proppen haha maar het is gelukt.
Ze paste zich goed aan en speelde al snel weer en eten deed ze ook goed, dus al met al was het erg geslaagd, nu op naar oud en nieuw.

groetjes joyce

Ilse_Jaimy

Citaat van: Kimm op 26 december 2007, 13:55:13
hoi allemaal,

ik vraag mij af hoe jullie dat allemaal doen? dan moet je toch een kooi meeslepen, eten  etc? of nemen jullie kleine kooitjes mee? ;D

groetjes kim

die van mij zijn gekortwiekt , dus die zitten niet in een kooi ;)
en eten neem ik voor ze mee en ze krijgen ook wel wat lekkers van tafel

Romy

Hoi Kim

Flupke heeft een grote kooi thuis en die kan ik inderdaad niet in de auto proppen  ;D
Ze heeft ook een kleinere kooi, die misschien net ietsje te klein is, maar ze mag er dan ook heel vaak uit. Dus als Flupke meegaat op verplaatsing, gaat ze mee in die kleine kooi. Wel heel goed opletten als je ze verplaatst van in huis naar de auto en dan terug in huis. Grote temperatuursverschillen zijn heel slecht voor een valkje. Ik doe er altijd een doek omheen en als het hard waait, eerst plastiek (zodat het niet waait in de kooi) en dan nog een doek voor de warmte.

Heb je je valkjes meegenomen met kerst?

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

nee ik heb happy niet meegenomen. ik heb ook een hele grote zware kooi, dus dat is niet iets om te verplaatsen. daarbij was ik ook niet een hele dag weg. maar inderdaad als je dus je valkje mee wilt nemen ergens naar toe dan moet je dus een kooi erbij hebben wat makkelijk vervoerbaar is. vind het nl wel grappig dat jullie je valkje meenemen ergens naartoe. :)

groetjes kim

Romy

Hoi Kim

Omdat ik tijdens het academiejaar in de week op studio woon waar ik studeer, neem ik Flupke daar mee naartoe. In het weekend komt ze dan met mij terug mee naar huis want ik wil ze niet alleen laten.
Het op en neer meenemen van Flupke was een voorwaarde van m'n moeder om een valkje te mogen nemen. Ze wil er best wel eens voor zorgen als ik bv. op reis ben, maar ze wil niet elke week tijdens de weekdagen voor Flupke moeten zorgen. En dat begrijp ik wel.
Enige nadeel : omdat Flupke in een relatief kleine kooi zit als ik ze meeneem, kan ik er geen valkje bij nemen  :-\ Gelukkig is ze niet triest omdat ze alleen is, omdat ze altijd onder de mensen is. Ik ben max 3u per keer weg van m'n studio (de langste les duurt 2u)

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

leuk hoor dat je flupke meeneemt en hij zal erook al wel aan gewend zijn om te reizen. ik ben verder altijd thuis dus ik hoef niet te slepen. alleen toen ik op vakantie ging dit jaar, toen moest ik die mega kooi slepen :-\ drama vond ik dat. maar mijn moeder hielp mij dus het was eigenlijk ook wel zo gebeurd. verder heb ik altijd de radio aan en licht, als ik weg ben. maar het lijkt mij erg gezellig om je valkje mee te nemen.  ;D

groetjes kim

ROCKS

Hoi Noa,

Je kan beter je valkje meenemen met oud en nieuw dan dat je het diertje alleen thuis laat. Stel je eens voor wat ie meemaakt als dat geknal losbarst, en dan al die lichtflitsen en gillende keukenmeiden? Nee hoor, dan liever een kwartiertje stress als ie in dat reismandje moet, dan een hele avond alleen. Trouwens, je weet nooit wat er gebeurt bij je thuis, er kan wel een pijl bij je naar binnen geschoten worden.
Ik heb het zelf wel eens gezien in een flat op 4-hoog, je weet niet wat je ziet. Maar wie weet er dan dat er een zielig valkje binnen zit? Meid, lekker meenemen, is voor hem ook veel gezelliger!!
Fijne avond, en heel veel plezier!!

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart