7 mei 2025, 06:55:57

Alleenstaand en een eitje!

Gestart door yamyyamy, 11 december 2007, 09:51:34

« vorige - volgende »

yamyyamy

11 december 2007, 09:51:34 Last Edit: 11 december 2007, 10:25:21 by Rianne
hoi

mijn valkje Luca heeft net ook een eitje gelegd. en zit nu rustig in het hoekje op de grond in de kooi op het eitje.
kan ik haar nu wel alleen laten?

groetjes een bezorgd baasje

Sanna

11 december 2007, 10:21:10 #1 Last Edit: 11 december 2007, 12:38:25 by Sanna
Hoi Yamiyami,

Je kunt haar gerust alleen laten hoor. Volg gewoon de tips uit dit topic...
Citaat van: Gerda op  8 november 2007, 11:41:09
Hoi Kip,

Je kunt haar het beste het ei en de eventuele eieren die nog gaan komen laten houden (of vervangen door nep-eitjes) Na een paar weken verliest ze dan de belangstelling.
Als je het eitje weghaalt blijft ze leggen en dat zal haar uiteindelijk uitputten. Valkjes zijn geen kippen, maar dat wist je al  ;)

Geef haar voldoende afwisselend eten en bied mineralen, sepia en grit aan.

Ik zou nooit een bevrucht ei geven aan een valkje alleen. Het broeden, voeren en opvoeden gebeurt bij valkjes door beide partners. Voor een valkje alleen vind ik dat te zwaar.

Groetjes, Gerda

... en dan komt het allemaal wel goed.

Groetjes, Sanna

yamyyamy

hoi,

we zijn nu bijna een week verder en mijn valkje heeft al 3 eitjes gelegd, hoe lang gaat dit nog door?
en klopt het dat ze gewoon actief blijft? ze zit zo'n beetje de hele dag op haar eitjes en zo'n 2x per dag is ze druk, fluiten en zo, dan gaat ze er gewoon uit en vergeet ze haar eieren. is dit ook gewoon? zou ze het ook doen als ze een mannetje heeft en echte eitjes?
het is een dikke slijmbal, altijd knuffelen, dus weet nie of ik er wel een mannetje bij wil, straks veranderd ze, en dat wil ik nie.

groetjes yamyyamy

Silke *

Kan je de eitjes niet gewoon vervangen door nepeitjes zodat ook je valkje niet uitgeput geraakt?

Groetjes
Silke