5 mei 2025, 16:06:32

agressief

Gestart door Ilse, 10 oktober 2002, 17:00:01

« vorige - volgende »

Ilse

mijn tamme valkparkiet van drie/vier maanden doet opeens erg agressief, blazen en pikken naar handen, monden alles!
Komt dit omdat hij nu misschien in de rui is of omdat hij vorige week heel hard tegen het keukenraam is gevlogen?
Wat kan ik aan dit agressieve gedrag doen?

Groetjes
Ilse

linda

hoi,
onze pico zit ook in de rui is ook vier maanden (jeugdrui) en doet ook heel anders dan ervoor. Ze voelen toch dat er wat aan de hand is en zijn dan denk ik een beetje ziekjes en ook vlugger vatbaar voor kwaaltjes.heb er maar wat geduld mee , want dat gaat ook weer over .groetjes linda

cisca

Hoi.
momenteel zijn alle valkjes in de rui en hoor ik aan alle kanten dat de valkjes wat agresief zijn ik moet zeggen ik heb er 7 maar ze zijn nog wel zo lief ondanks de rui alleen zijn er bij die zich niet erg lekker voelen ,als hij bij jou blijft bijten zou ik toch even laten kijken of hij zijn kopje niet heeft beschadigd.

Diana

14 oktober 2002, 13:01:24 #3 Last Edit: 14 oktober 2002, 13:03:26 by Diana
Hey Ilse,
Misschien gaat jouw valkje ook wel in z'n eerste rui,
De rui kost veel moeite en energie, dus het valkje voelt zich er niet lekker bij, daarom worden ze vaak agressief (nou agressief eerder chagarijnig) en hebben ze nergens geen zin meer in. Je kunt hem misschien wel helpen met ruihulp (verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaak). Dit helpt vaak wel met de rui.

DiMitri

CitaatJe kunt hem misschien wel helpen met ruihulp (verkrijgbaar in de dierenspeciaalzaak). Dit helpt vaak wel met de rui.
Jep, en vandaar dat ze 't ook 'ruihulp' noemen :P :P