HELP! Mijn valkje gaat opeens hard achteruit!!

Gestart door Lentemorgen, 15 december 2007, 12:59:27

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Monique,
Fijn dat Saffier in ieder geval goed de nacht doorgekomen is. Ik ken dat gevoel van bijna niet durven kijken!

Houd hem inderdaad maar zo rustig mogelijk, zodat hij alle energie kan besteden aan beter worden!

Blijf inderdaad positief en we hopen natuurlijk allemaal dat Saffier straks weer helemaal de oude is!

Liefs, Gerda

Sanna

Hoi Monique,

Gelukkig is hij de nacht doorgekomen, ik kan me voorstellen dat je haast niet durfde te kijken. Maar houd het voorlopig inderdaad maar rustig, lekker een beetje in het donker. Blijf de komende dagen nog maar lekker roosvisee door z'n water doen (of druivensuiker wanneer je dat ergens kunt vinden), want dat geeft hem extra energie. En het kan zijn dat hij daarom meer dan anders drinkt hoor. Want op die manier maak je een soort valkjes-limonade van het water ;).

Groetjes, Sanna

Kirsten

Hoi,

Oh wat fijn dat Saffier wat opknapt, we blijven gewoon nog even duimen! maar dit is al goed nieuws voor vandaag. Ook het poetsen is altijd een goed teken.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mara

HOi Monique

Fijn dat het beter gaat met Saffier. Verder kan ik me alleen maar bij de voorgaande schrijfsters aansluiten wat betreft de tips.

Beterschap voor je valkje!

Mara

ROCKS

Hoi Monique,

Nou, da's fijn om te lezen!
Ik moest eerst ff kijken, en weten hoe het was.
Meid, ik hoop dat het alleen maar nog beter gaat met hem.
Doeiiiiii......

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Anja

Hoi Monique,

Gelukkig dat Saffier de nacht goed is door gekomen.

Ik blijf duimen voor jullie.

Geef hem maar een voorzichtige knuffel van mij.

Groetjes Anja

Lentemorgen

Bedankt allemaal!
Jullie steun helpt echt, want gistermiddag ging hij zo hard achteruit dat ik de moed een beetje op had gegeven. Hij deed zijn oogjes voor niets meer open en zat met zijn snavel open te hijgen.
Pff, gelukkig doet hij dat nu niet. Hij is nog niet fit, maar hij probeert weer een beetje zelf te eten en hij poetst dus ook weer een beetje.
Hij wil wel graag de kooi uit, maar dat doe ik inderdaad liever nog niet, alleen wanneer ik hem moet stomen en af en toe een beetje kroelen.

Net hoorde ik al zachtjes "wat doet de poes?" dus hij begint al een beetje praatjes te krijgen!

Hij doet nu een dutje, en om een uur of 2 wil ik hem even wegen.

Lentemorgen

Ik heb hem gelijk maar even gewogen, en hij zit rond de 100 gram.
Ietsje eronder denk ik.

Is dit een redelijk gewicht? Hij was altijd rond de 120 gram.

Kirsten

Hoi,

Een gewicht van 100 gram is erg netjes. Hou hem de komende dagen kwa gewicht gewoon even extra in de gaten, omdat je zegt dat hij eerst 120 was.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sanna

Ja hoor, 100 gram is prima. Gelukkig was het een lekkere dikkerd, had hij wat reserve ;).

Groetjes, Sanna

ROCKS

Hoi Monique,

Ik vind het zeker een mooi gewicht, en maak je nu niet te druk dat ie 20 gram is afgevallen, want voor dat dat er weer aan zit duurt het wel eventjes hoor.
Het is 1/5 van zijn lichaamsgewicht, en dat zit er niet zomaar bij. Maar 100 gram is gewoon heel mooi, ik heb er zelf maar 1 die erover zit, de rest zit er allemaal nog onder.
Komt helemaal goed hoor, echt.
Ik ben blij dat ie weer gaat brabbelen, da's een goed teken.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Bello

Hoi Monique

Echt TOPPIE JOPPIE voor je!!

wat fijn dat hij de nacht goed is doorgekomen.

Laat hem nog maar lekker rustig zitten waar hij zit dan kan hij goed op krachten komen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

sky

Hoi Monique,

Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Saffier. Ik heb net met ingehouden adem je topic gelezen, en had de tranen in mijn ogen staan. Je kan je dan zo machteloos voelen, he.
Hopelijk is hij gauw weer de oude.

Groetjes en sterkte!!

Lentemorgen

Dank jullie allemaal nogmaals voor de steun. zonder jullie had ik de moed opgegeven denk ik  :-\

Het gaat weer een stukje beter met hem! Hij is nog wel heel snel moe, dus vanmiddag zijn we weer 20 minuten wezen en stomen en zometeen zet ik nog even een bakje eucalyptus-mint thee bij de kooi en leg ik er nog een keertje een kruik in.

Gisteren was ik er echt van overtuigd dat hij dood zou gaan, maar gelukkig is het een enorme vechter! Hij niest nog wel, maar ik heb hem niet meer met zijn koppie zien schudden en hijgen doet hij ook niet meer. Maar ik hou het nog wel goed in de gaten!

Jacqueline

Hoi Monique,

Fijn om te lezen dat het beter gaat met Saffier. Ik blijf je verhaal voorlopig even volgen.

Groetjes
Jacqueline