HELP! Mijn valkje gaat opeens hard achteruit!!

Gestart door Lentemorgen, 15 december 2007, 12:59:27

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Dank je, ik zat er net aan te denken dat hij dunner inderdaad waarschijnlijk wel beter weg krijgt.
Ik had trouwens nog antibiotica druppels van mijn eigen DA gekregen, maar volgens dokter Feld kan ik daar het beste nog even mee wachten.

Ik ga nu eerst zelf even wat eten, want dat heb ik de hele dag nog niet gedaan. Saffier zit nu in een donkere kooi te slapen op een warme fles met een theedoek erom heen.
Zometeen ga ik hem nog een kwartiertje laten stomen en dan nutribird voordat ik ga slapen.


Kirsten

Hoi Monique,

Voor pap zou ik vladikte aanhouden. Ik doel met wat dikker maken meer op water met bijv roosvicee of druivensuiker enkel. Dit blijft vaak zo waterig dan, dat ze zich er sneller in verslikken en dat kan hij er nu niet bij hebben.

Sterkte meid, ik blijf duimen dat ie het redt en inderdaad zou ik bij twijfel gelijk bellen.

Groetjes,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lentemorgen

15 december 2007, 20:47:23 #32 Last Edit: 15 december 2007, 20:48:54 by Lentemorgen
SAFFIER ZIT TE ETEN!!!!!!  :o :o :o

Ik zit te huilen van blijdschap  :'( :'(

Ik hoorde dat hij van zijn warme  flesje af ging, dus ik deed het doek wat omhoog, en hij ging gelijk naar de etensbak toe.
We zijn er nog niet, maar hij zit nu al 2 minuten in de zaadjesbak te snuffelen, dus ik heb toch wel weer een beetje hoop  :'(

Hij is weer gestopt omdat hij moe is, maar hij heeft toch wel 2 minuten zelf geprobeert wat te eten.

Zal ik hem zometeen sowieso laten stomen en nutribird geven?

Ik ben zo blij, misschien hebben we het ergste gehad  :'( :'(

Sanna

Hoi Monique,

Ik denk wel dat het goed is hem zo nog even te stomen. Doe maar een flinke schep druivensuiker door de nutribird, dat kan hij wel gebruiken vannacht. Ik hoop dat hij de nacht goed doorkomt.

Groetjes, Sanna

Kimm

ik wil je voor de komenede nacht veel sterkte mensen. ik hoop zo dat het goed komt voor jullie!

groetjes kim :)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lentemorgen

Hoi!

Druivensuiker heb ik in de vorm van Roosvicee, omdat ze het hier niet los verkopen  ::)

We hebben net weer een kwartier gestoomd. Hij gooide wel zijn kropinhoud er weer uit  :-\ Misschien kwam dat los door het stomen met wat slijm?

Hij zit nu in ieder geval weer op de rand van zijn etensbak.
Om 11 uur wil ik hem nutribird geven, en dan ga ik mijn wekker op half 4 zetten.

Bedankt voor de steun! Het voelt goed om te weten dat ik niet alleen ben  :'(

Kirsten

Hoi Monique,

Je schrijft dat zijn kropinhoud er weer uitkwam,. bedoel je dan ook de zaadjes? Ik denk wel dat dit inderdaad door het stomen komt. Ging het nu al beter dan de vorige keer? Ik zou het wel volhouden en inderdaad flink wat roosvicee bij de pap doen. Overigens weet ik niet of je in de buurt van een benzinepomp woont, maar anders zou je morgen bijv even kunnen kijken of ze daar dextro naturel hebben,. deze mag je namelijk ook gebruiken (fijnmalen en dan toevoegen aan pap bijv. of water)

Sterkte met de nacht, ik weet uit ervaring dat je dan met angst in je benen gaat kijken. Probeer moed te houden, want het lijkt er inderdaad op alsof hij een heel klein beetje opknapt. Zin in eten hebben is een goed teken vind ik.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lentemorgen

Ja, hij schudde met zijn kopje en de zaadjes kwamen eruit. Ik had ze op mijn arm zitten.
Het gekke is dat hij nu opeens wat levendiger is. Hij is wel helemaal kapot en doodmoe, maar hij probeert zelf weer wat te eten.

Ik denk dat ik vannacht inderdaad niet durf te kijken pff. Ik kijk er nu al tegenop.
Maar het is wel een vechtertje. Vanmorgen zat hij met zijn koppie naar achter en deed hij zijn oogjes niet eens meer open, en nu probeert ie al weer zelf te eten.

Ik wordt al emotioneel wanneer ik naar hem kijk  :'(

Jacqueline

Hoi Monique,

Ik weet wat je doormaakt nu. Wij hebben dit ook meegemaakt. Ik wens je alle succes komende nacht en ik duim voor je dat Saffier er bovenop komt.

groetjes
Jacqueline

ROCKS

Hoi Monique,

Fijn voor je dat Saffier weer wat lijkt op te knappen!
Druiversuiker kan je ook gewoon in een supermarkt kopen hoor, vaak bij de reformspullen. Tenminste....bij ons dan.
En van dextro kocht ik het in poedervorm bij de drogist, en het blijft heel lang houdbaar. Is maar een tip, hoor, maar altijd handig om in huis te hebben, je kan het trouwens ook zelf gebruiken in de thee, of whatever.
Ik kom morgen gelijk weer effe kijken hoe jullie het 's nachts hebben gedaan. Succes meid!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Anja

Hoi Monique,

Ik wil je heel veel sterkte wensen deze nacht. Ik kom morgen gelijk weer lezen hoe het met Saffier gaat.

En met jou natuurlijk ook.

Ik duim voor jullie.

Groetjes Anja

Lentemorgen

16 december 2007, 06:59:17 #41 Last Edit: 16 december 2007, 07:01:03 by Lentemorgen
Het gaat een stuk beter met Saffier!!!

Ik durfde bijna niet het doek van de kooi te halen, maar hij zat gelukkig nog steeds op de stok waar hij gisteravond op was gaan zitten.

Hij werd wakker en heeft zich eerst rustig gewassen, en is daarna een beetje gaan eten. Het valt me wel op dat hij heel veel dorst had, maar dat is misschien ook niet zo raar na al dat gedoe van gisteren. Er zit trouwens nog steeds roosvicee in, dus dat vinden ze erg lekker geloof ik.

Ik heb ze ook wat trosgierst gegeven en het kruikje weer warm gemaakt en de thee in de kooi gezet.

Hij is nog wel snel moe en mopperig, en hij wil graag uit zijn kooi, maar ik heb liever dat hij nog even rustig blijft, en hou de kooi ook nog veel donker vandaag. Over een paar uurtjes ga ik nog een keer met hem stomen. Dan wil ik hem ook even wegen om te kijken hoeveel hij weegt.

Hij hijgt in ieder geval niet meer!!
Volgens mij hebben we het ergste gehad, maar ik hou nog wel even rekening met een terugslag, want dan kan het alleen nog meer meevallen!

monkey

Hoi Monique,
fijn om te  horen dat je valkje vooruit lijkt te gaan. Ik hoop dat dit zich voortzet en helemaal opknapt. Met zo'n lief baasje die alles voor hem over heeft moet dat toch wel he.


Kimm

goedemorgen monique,

gelukkig dat hij niet meer hijgt. dat was een spannende nacht. ik weet hoe dat voelt. fijn he dat iedereen met je meeleeft. we horen wel hoe het verder gaat vandaag!
groetjes kim :)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Monique,

Ik ben heel erg blij om te lezen dat Saffier goed de nacht is doorgekomen ! Ik hoop heel erg dat dit zo doorzet en jullie het ergste achter de rug hebben. Geef Saffier maar een hele dikke knuffel en houd de moed erin dat geeft hem kracht !

Heel veel sterkte meid,

Groetjes Karin