HELP! Mijn valkje gaat opeens hard achteruit!!

Gestart door Lentemorgen, 15 december 2007, 12:59:27

« vorige - volgende »

Kimm

hoi monique,
ja dat doet je verdriet. wat leuk trouwens dat hij dat allemaal kan. heb jij hem dat geleerd? hoe oud is hij?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lentemorgen

Citaat van: Kimm op 15 december 2007, 15:30:48
hoi monique,
ja dat doet je verdriet. wat leuk trouwens dat hij dat allemaal kan. heb jij hem dat geleerd? hoe oud is hij?


Hij is nu 9 maanden  :-\ nog hartstikke jong dus..

Ja, ik heb het hem zelf geleerd, maar hij heeft ook enorm veel aanleg.
Hij kon met 6 weken oud al "pretty bird" zeggen, en hij fluit hoedje van papier en het liedje van de addams family.
Verder zegt hij nog "kusje?" en hij kan ook miauwen en doet "huup huup huup, barbatruuk"  en nog een paar dingetjes.
Hij is altijd heel vrolijk, dus zoals hij nu is is gewoon heel pijnlijk om te zien  :'( Ik heb niet zoveel hoop..

Kimm

jeetje dat is erg jong. die van mij is nu ook 9 maanden maar praat niet. vind het erg bijzonder hoor. ik zal enorm voor jou en je valkje duimen dat het goed komt.  :(

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Lentemorgen

Saffier heet net zelf een paar slokjes water gedronken!!!

Ik heb net dokter Feld nog een keer gebelt, en het beste wat ik kan doen is zometeen (ondanks dat het er heel erg eng uit zag) nog een keer een kwartiertje stomen. Langer durf ik niet omdat hij met zijn snavel wijdopen ging hijgen.

Daarnaast zit hij in zijn kooi, en probeer ik hem in het donker te houden op een warme fles met handdoek er overheen.

En nu is het afwachten. Hopelijk is mijn kleine vechtertje sterk genoeg, want hij hijgt nog steeds en doet steeds zijn oogjes dicht  :'( :'(

Sanna

Hallo Monique,

Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel pijnlijk is om je vrolijke mopje zo te zien. Het is echt verschrikkelijk hoe snel die beestjes achteruit kunnen gaan. Ik duim met je mee hoor. Wat je eventueel ook nog kunt doen is kamille-thee zetten en dat dan in een pannetje naast de kooi zetten. Dan komt er niet te veel stoom vanaf en wellicht doet het hem wat goed. Verder vrees ik dat je niet veel meer kunt doen dan afwachten. Heeft hij niet misschien iets bijzonders opgegeten?

Sterkte! Sanna

Lentemorgen

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik sinds 3 dagen natuurmix in de kooi heb gezet. (speciaal voor valkjes gekocht bij valkparkiet.net). Dat vinden ze erg lekker, maar er zitten wel sprietjes en van alles doorheen. Dokter Feld denkt dat er misschien een sprietje is blijven haken, waarna hij zich verslikt heeft, en het misschien is gaan ontsteken. Het is dus afwachten of hij het gaat redden  :-\

Het is echt zo'n superlief dier. Hij wil altijd bij je zitten en legt zijn koppie op je hand wanneer hij aandacht wil. En hij praat de oren van je hoofd af. Nu is het zo stil  :'( :'(

Mara

Hoi Monique (dat praat wat persoonlijker)

Ik leef met je mee en hoop dat alles goed gaat komen met Saffier.

Heel veel sterkte!!!!!!

Mara

Anja

Hoi Monique,

Wat sneu om je lieverd zo te zien zeg.

Ik duim voor je dat Safir op gaat knappen hoor.

Heel veel sterkte ermee.

Groetjes Anja

Lentemorgen

Dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes.. ik ben er stil van  :'(

Ik heb net geprobeerd om er wat roosvicee in te krijgen met een spuitje, maar daar was hij het niet mee eens. Ik heb het nu in hun drinkbakje gedaan. Hopelijk drinkt hij het daaruit.

Voordat ik naar bed ga wil ik hem nog een keer nutribird proberen te geven. Hij zit nu nog steeds op het kruikje..

Ik heb ook wat thee met eucalyptus gehaald. Dat ga ik zo bij hem zetten.

Kirsten

Hoi Monique,

Wat sneu voor je maatje dat ie zo ziek is. Dat ie zelf wat ging drinken is wel een goed teken. Stomen kan inderdaad eng zijn, maar het kan ook verlichting geven. Ik heb een valkje opgevangen die uit een brand kwam en daar heb ik ook heel wat mee gestoomd. Het hielp haar echt, maar inderdaad korte tijd stomen en opletten als je naar buiten gaat dat ie niet gelijk weer kou vat. Fijn dat je dr Feld gesproken hebt. Was hij het wel eens met de medicatie die je gehad hebt?

Let op dat als je je zieke valkje gaat voeden, dat ie zich niet kan verslikken,. probeer hetgeen je probeert wat dikker te houden,. en hele kleine beetje in het puntje van zijn snavel doen. Heb je hem toevallig ook al gewogen?

Ik ga nog even bedenken of ik destijds met onze coco nog meer tips gekregen had.
Sterkte met je lieverd! en we duimen allemaal voor dit vechtertje

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

monkey

Dag Monique,
Ik heb geen ervaring met zieke valkjes,  dus ik kan je helaas geen advies geven,
Ik wil je wel heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat je valkje erdoor heen komt.
Beterschap voor je valkje

ROCKS

Hoi Monique,

Als je nu zo bang bent om te gaan slapen vanacht, waarom zet je dan je valkje niet  bij je in de slaapkamer?
Dat is misschien voor jou een veiliger gevoel?
Waar kom je vandaan?
Mocht ik je kunnen helpen dan doe ik dat graag, en je mag ook mijn lamp gebruiken, ik heb er toch eentje en die is nu niet nodig.
Maakt me niet uit als ik hem moet komen brengen, dat doe ik graag voor je.
Trouwens, je kan dat spoednummer van Feld altijd bellen, hé?
Zelfs 's nacht als je het niet vertrouwd, dus denk niet: oh jee, ik kan/durf nu niet te bellen, want daar is het spoednummer voor, toch?
Ik blijf voor je hopen dat ie het redt!!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lentemorgen

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal  :'(

Ik woon in Noord Holland! (Obdam). Ik woon in een benedenwoning, dus het is vanaf mijn bed naar de kooi echt maar 10 stappen. Ik ga er vannacht in ieder geval een paar keer uit om te kijken hoe het gaat.

Roosvicee wil hij echt niet, en ik wil hem nu ook niet dwingen, dus ik ga voordat ik naar bed ga proberen om Nutribird erin te krijgen. Ik zal het zo dik mogelijk houden!

Hij probeert wel steeds wat te eten, maar hij is te zwak  :'( Dan heeft hij een zaadje in zijn snavel en doet zijn oogjes alweer dicht  :'(

Hij wil zo graag, maar hij kan het niet  :-\

Bello

Hoi Monique,

Goh wat erg en je kunt nu zo wwinig doen.

We wensen je heeeeel veel beterschap met Saffier

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

ROCKS

Hoi Monique,

Pffff....had ik dat geweten....
Ik was vanmorgen nog in Noord Holland, ik had je zo mijn lamp kunnen lenen, jammer.....

Wat betreft de pap die je hem nog wilt geven, ik zou hem juist niet te dik maken, hij heeft waarschijnlijk al moeite met slikken, en dunnere pap krijgt ie makkelijker weg.
Ik hoop dat ik het nu juist zeg, hoor. Ik denk dat het zo is, kweenie zeker.
Je kan eventueel wat druivesuiker door de pap doen, of wat roosvicee, dan krijgt ie toch dat ene beetje meer energie binnen.
Meissie, ik hoop dat je hem er door heen krijgt.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart