22 mei 2025, 03:32:05

Is Birdie te dik?

Gestart door must, 15 december 2007, 20:26:32

« vorige - volgende »

must

Beste mensen,

Birdie is al bijna 4 jaar mijn steun en toeverlaat. Birdie zit nooit in een kooi en krijgt daardoor zoveel beweging als ze wil, al is ze wel een luiwammes en heeft ze liever dat ik haar kom halen dan dat ze gaat vliegen ;D  Dat wil niet zeggen dat ze niet vliegt hoor, een paar keer per dag is het niet te houden en gaat ze een aantal keer de kamer rond.
Birdie houdt van lekker eten, ze wil altijd heel graag kaas, rijst, bami, spagetti, (de slierten) en dan houdt ze ook van mais en doperwten. Ik probeer haar zoveel mogelijk weg te houden van mijn eten, maar het lukt haar altijd wel een stukje te bemachtigen.
Nu ik vandaag weer eens aan haar borstbeen voelde, leek ze echt wat dikker te zijn geworden. HOE kan ik nou weten wat goed is en wat te dik is? Ik voel het borstbeen nog wel, maar minder als eerst. Ik denk dat het wel goed is, maar ik vraag het toch.
Ook wil ik graag weten of meer mensen ervaring hebben met de dingen waar Birdie zo gek op is (het eten) en wat van de genoemde dingen echt slecht voor haar is en wat niet. Want als ik haar haar gang laat gaan eet ze wel 20 doperwten op (echt op, behalve het 'velletje') En rijst en bamislierten is ook echt zo op (ook écht op)

Ik hoop op een spoedig berichtje terug!

Liefs Linda en Birdie

Saar

Hoi Linda
Heb je een digitale keukenweegschaal?
Dan kan je haar even wegen :)
Groetjes Saar :-*

must

Helaas heb ik die niet, daar zat ik ook al aan te denken....Ik meen mij te herinneren dat ze een jaar of 2 geleden 112 gram woog, zou dat kunnen? Als dat namelijk zo is, zou ik nu het verschil kunnen meten.
Maar is er geen manier om het te 'voelen'?
Met kerst komen mijn opa en oma langs, en mijn opa heeft ook veel verstand van vogels, hij heeft jarenlangs parkieten gekweekt, ik laat hem iig ook even voelen....

Marietje

Beste Linda,
Je kunt het (naast wegen) ook zien aan de verticale streep op de borst. Hoe hoger deze stopt, hoe hoger het vetpercentage. Als Birdie een popje is, kan ze het overgewicht trouwens heel snel verliezen bij het eieren leggen. Dat had Pimpel ook altijd. Na het nestje begon ze weer meer te eten tot ze weer een lekker vetlaagje had. Ik vond het iig nooit erg als ze mee snoepte van mijn bord, maar 20 doperwten???  :oDat heeft Pimpel nog nooit gehaald!
Mijn zusje had trouwens ook een ongelooflijk snoep verslaafd valkje. Die kon wel zowat een hele aardappel op!
Pasta is wel goed voor ze (met mate). Rijst, en met name zilvervlies is heel gezond. Groenten ook natuurlijk, maar ik zou toch iets minderen met de doperwten.
Succes.
Groetjes Berkie

♥Debby♥

ik zag je fotolinken onder je berichtjes..

je valkje ziet er in ieder geval niet extreem dik uit..

ze is mooi hoor!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi hoi

In mijn ogen ziet ze er mooi gezond uit. En het is nu eenmaal zo, je hebt flinke en fijne valkjes.

mara