27 april 2024, 18:11:35

Benauwd

Gestart door LekkerDier, 12 december 2007, 19:28:49

« vorige - volgende »

Yvette

En nu maar hopen dat de medicijnen aanslaat
Ik hoop voor je dat je valkje zich doorheen slaat met deze ziekte

LekkerDier

Citaat van: Yvette op 13 december 2007, 18:29:01
En nu maar hopen dat de medicijnen aanslaat
Ik hoop voor je dat je valkje zich doorheen slaat met deze ziekte


Begrijp ik het goed, dat jij minder goede ervaring hebt met deze ziekte?

Met vriendelijke groet,

Liek

Yvette

Hoi Lieke

Ik heb nog geen vogels gehad die echt ziek waren of alleen door schimmelinfectie hadden of iets andere ziektes

Lin

Citaat van: LekkerDier op 12 december 2007, 21:05:05
Citaat van: Lin op 12 december 2007, 20:44:44
Heeft ze een vochtige neus of schuurt ze wel eens langs stokken en gaapt ze veel?


Ja, ze schuurt vaak langs haar stok, tralies en blok. En ze gaapt ook veel. Ze heeft niet echt vochtige neusdoppen, maar af en toe maakt ze wel een soort snotter geluidjes.

Herken je deze symptomen? Wat was het?

(Morgen ochtend ga ik direct de dierenarts bellen. Desnoods een ander die wel nog plaats heeft)


Ik zag dat je al naar de DA was geweest het had anders ook luchtpijp mijt kunnen zijn:
http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/De%20luchtpijpmijt.htm


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kimm

hoi liek,

moeilijk is dat he om je valkje achter te laten. mag je dit weekend dan nog bellen met de da over hoe het gaat? en waar heb je hem heen gebracht?
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Ik hoop dat je valkje door het medicijn snel opknapt.
Sterkte dit weekend zonder je valkje :(
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kirsten

Hoi Liek,

Fijn dat je snel antwoord kreeg hier en je actie ondernomen hebt. Ik hoop dat ze zich snel weer wat beter gaat voelen. Het erg gulzig eten kan ook duiden op een bacterie. Ze eten dan als een gek, maar lijken geen gram aan te komen. Gelukkig is ze nu bij de arts

Ik duim dat het snel maandag is en je haar weer lekker kan ophalen.

Groetjes,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

LekkerDier

Citaat van: Kimm op 13 december 2007, 19:36:26


moeilijk is dat he om je valkje achter te laten. mag je dit weekend dan nog bellen met de da over hoe het gaat? en waar heb je hem heen gebracht?
groetjes kim


Ze zit bij  Feld in Amersfoort. (Dus dat was wel even een rit uit Alphen aan den Rijn)
Ik heb vandaag gebeld. Het ging gelukkig al ietsje beter dan gisteren. Ik mag morgen nog bellen. Verder maar wachten tot het eindelijk maandag is.

LekkerDier

14 december 2007, 18:18:48 #23 Last Edit: 14 december 2007, 18:25:31 by LekkerDier
Citaat van: Kirsten op 13 december 2007, 23:42:56
Hoi Liek,

Het erg gulzig eten kan ook duiden op een bacterie. Ze eten dan als een gek, maar lijken geen gram aan te komen. Gelukkig is ze nu bij de arts

Ik duim dat het snel maandag is en je haar weer lekker kan ophalen.

Groetjes,
Kirsten


Hoi Kirsten,

Ik wil eerst even iets anders zeggen; volgens mij heb ik een jaar geleden een valkje bij jou vandaan! Een geparelde man, die nu uiteraard niet meer gepareld is. Dit is overgins niet de zieke vogel.

Verder wil ik reageren op je reactie. Ze was gelukkig niet vermagerd, dat zei de DA. Dus als het een bacterie is ben ik er of vroeg bij misschien?!? En anders zal het misschien toch een schimmel zijn?!?

Ik vind het leuk om de fokker van onze valk weer tegen te komen op het forum.


Kimm

hoi liek,

wat fijn dat het al wat beter gaat zeg! wat zal je hem missen. even doorzetten. en dat je morgen weer mag bellen is ook super. succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kirsten

Citaat van: LekkerDier op 14 december 2007, 18:18:48
Citaat van: Kirsten op 13 december 2007, 23:42:56
Hoi Liek,

Het erg gulzig eten kan ook duiden op een bacterie. Ze eten dan als een gek, maar lijken geen gram aan te komen. Gelukkig is ze nu bij de arts

Ik duim dat het snel maandag is en je haar weer lekker kan ophalen.

Groetjes,
Kirsten


Hoi Kirsten,

Ik wil eerst even iets anders zeggen; volgens mij heb ik een jaar geleden een valkje bij jou vandaan! Een geparelde man, die nu uiteraard niet meer gepareld is. Dit is overgins niet de zieke vogel.

Verder wil ik reageren op je reactie. Ze was gelukkig niet vermagerd, dat zei de DA. Dus als het een bacterie is ben ik er of vroeg bij misschien?!? En anders zal het misschien toch een schimmel zijn?!?

Ik vind het leuk om de fokker van onze valk weer tegen te komen op het forum.




Hé wat leuk! Ik heb gelijk even mijn ringenbestand nagekeken en als ik het goed genoteerd heb heb jij inderdaad een valkje bij mij vandaan. Een jong van Moppy en Lucky en je zou hem Scratch hebben genoemd? (geb 28-5-2006)Wat leuk inderdaad om je hier tegen te komen :D

Fijn dat het met je andere lieverd al wat beter gaat!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mara

Hoi Liek

Ik hoop dat je valkje gauw opknapt en gauw terug mag komen naar je.

Mara

Kimm

hoi liek,

hoe gaat het met je valkje? heb je nog gebeld?

gr. kim :)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

LekkerDier

Gisteren moest ik werken, daarom heeft mijn vriend met de DA gebeld.
Het gaat goed met mijn lieve beesie! De dierenarts was erg optimistisch.
Mer er is wel iets met haar nieren. Ik geloof dat ze te weining gedronken had de laatste tijd. Vandaar dat haar ontlasting ook wat dik is en te veel wit heeft.
Dat is dan weer een voordeel dat ze bij de DA moet blijven. Die kan haar dan een paar dagen goed in de gaten houden en observeren. Als er dan nog wat andere dingen zijn, zoals nu bij mijn vogeltje, kan daar ook meteen iets aan gedaan worden.
Dus morgen weer even bellen, dan mag ze misschien naar huis en anders dinsdag.
Ik mis haar wel heel erg :( Ik heb nog wel drie andere valkjes, dus het is niet helemaal stil bij mij thuis, maar toch, dit is toch wel mijn echte lieveling. Ik heb haar dan ook al meer dan 6 jaar.

Mara

Hoi Liek

Dat is wel al beter nieuws. Ik hoop dat jij je valkje morgen weer lekker kunt kroelen.

Sterkte ermee.

Mara