14 mei 2025, 03:19:39

Lutino of ook gepareld?

Gestart door Spanksel, 12 december 2007, 19:25:02

« vorige - volgende »

Spanksel

Ik heb sinds juli jl. een jonge lutino gekocht, waarvan ik denk dat het een popje is.

Toch vond ik laatst een veer, die compleet wit was met gele vlekken? Die zijn op de pennen erg duidelijk te zien ook. Heb ik hier dan te maken met een geparelde lutino of niet?

Mara

HOi Sankara

Heb je toevallig een foto van je valkje? Het zou een geparelde lutino kunnen zijn.

Mara

Monky

Hi Sankara,

Als het de grote slagpennen van de vleugel of staart betreft, kan het de gewone poppestippen zijn.

Lutino popjes hebben namelijk gele stippen inder de vleugels en een visgraatmotief op de staart.

Een foto zou inderdaad handig zijn om het zeker te weten.

Groetjes,
Monky

Spanksel

Ik heb helaas geen echt duidelijke mooie foto van haar, maar hier een paar pogingen dan:

Hier had ik haar voor 't eerst:

Deze foto is nog maar een maandje oud:

Silke *

Ze lijkt mij op die twee foto's niet gepareld hoor.

Groetjes
Silke

Spanksel

Ik vind het moeilijk om te zeggen of ze van haar grote pennen komen, omdat ze erg kort gekortwiekt was toen ik haar kocht. De grote pennen beginnen nu net een beetje door te komen, dus ik gok er op dat het van haar kleine pennen komt?

Mara

Hoi Sankara

Ze lijkt me niet gepareld, maar ik kan me ook vergissen hoor. Ik zal eens een foto van mijn eigen geparelde pop zoeken.

mara

Spanksel

Citaat van: Mara op 12 december 2007, 19:54:38
Hoi Sankara

Ze lijkt me niet gepareld, maar ik kan me ook vergissen hoor. Ik zal eens een foto van mijn eigen geparelde pop zoeken.

mara

Dat zou erg fijn zijn! Dan kan ik eens goed vergelijken hoe en wat :)

Anders zal ik binnenkort eens een duidelijke foto van haar maken.

Mara

Hoi Sankara

Een mooiere foto heb ik niet zo snel kunnen vinden, maar je kunt het verschil op deze foto wel goed zien, aangezien op de foto zowel een gewone lutino als de geparelde pop er op staan...

Links op de foto is Hoen, een gewone lutino man en rechts op de foto zit Pearly Sunshine, mijn geparelde, lutino pop.

Heb je hier iets aan? Anders ga ik op zoek naar een andere foto.

mara

Mara

En deze heb ik nog gevonden.

Mara

Monky

Sankara,
Je lutino is heel mooi egaal van kleur en dus niet gepareld.
Het is wel een hele mooie lutino  :)

Groetjes,
Monky

Spanksel

Citaat van: Monky op 12 december 2007, 20:32:46
Sankara,
Je lutino is heel mooi egaal van kleur en dus niet gepareld.
Het is wel een hele mooie lutino  :)

Groetjes,
Monky

Dank je, ik ben ook erg trots op haar ;) Ze heeft ook een mooie volle kuif, en geen kale plek. Gelukkig maar, want ze kostte me ook wel 65 euro  ::)

Maar qua kleur twijfelde ik al een tijdje. Soms vind ik haar in bepaalde lichtvallen erg verschillend van wit tot lichtgeel en dan ook in een patroon. Maar dan heeft dat aan mij gelegen :)

Sanna

Hier kun je goed de parels zien van een lutino geparelde:

Groetjes, Sanna