5 mei 2025, 15:14:08

legnood

Gestart door Marietje, 10 december 2007, 14:06:25

« vorige - volgende »

Yvette

Ik ben met Sanna eens dat je DA jou niet naar een VA heeft doorgestuurd

Kirsten

Ondanks de verdrietige situatie ben ik wel erg blij dat je actie ondernomen hebt en je gevoel dus gevolgd hebt.
Ik duim heel hard met de rest mee!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Hoi Berkie,

er komt dus een hele spannende periode aan, ik zal voor jullie duimen!

Mara

Hoi Berkie

Heel veel sterkte met deze situatie!!! Ik hoop dat je valkje het gaat redden.

Mara

must

Birdie en ik zullen voor je duimen!
Birdie heeft ook 2,5 week legnood gehad, terwijl ik dacht dat ik een mannetjes parkiet had! Dat was dus heel erg schrikken. Birdie was toen nog geen jaar oud, en het was de moeite met haar eerste ei.
Ik ben in die tijd naar de vogelarts geweest bij Breda in de buurt. Dat was Dhr. Bastiaansen als ik het me goed herinner. Deze man is echt ook heel goed, en ik ben er ook altijd voor om naar een vogelarts te gaan. Ik ben ooit een keer bij een 'gewone' DA geweest, en die gaf me allemaal antibiotica voor longontsteking, terwijl er dus gewoon een ei vastzat. Zo zie je maar dat het echt een verschil maakt op leven of dood!

Birdie en ik zullen aan jullie denken de komende dagen, en ik hoop echt dat jou kleine vlieger het redt!

Liefs Linda en Birdie

Marietje

Lieve allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties. Wat een hel de laatste tijd zeg. Afgelopen donderdag ben ik hals over kop naar Utrecht gesjeesd. Pimpeltje was zo enorm spaans benauwd.  :'( Zodra we in de wachtkamer aangekomen waren heb ik haar meteen uit de kooi gehaald en op mijn schouder gezet. Toen voelde ik hoe hoog haar koorts geworden was. Ze voelde helemaal klam door de veertjes heen. De hele middag heeft ze bij me gezeten (we moesten lang wachten), gevraagd om knuffels en geslapen met haar koppie tegen mijn gezicht (deed ze altijd als ze bij me sliep en onder de douche). Jullie snappen waarschijnlijk al dat mijn lieve schatje het niet gered heeft. Ze zijn niet eens begonnen met opereren  :'( De dierenarts wou haar eerst nog even voelen en kon het ei niet vinden. Alleen maar vocht. Vervolgens zijn ze een echo gaan maken. Op de echo was een enorme hoeveelheid vocht te zien. De dierenarts zei, dat al haar luchtzakken totaal dicht zaten door het vocht (en de avond ervoor heeft ze nog gevlogen!! zonder crash, zo'n meter 6. Onvoorstelbaar toch?) Ook vonden ze massief weefsel in haar ovarium (baarmoeder) of begin van de eileider. Een ei was niet (meer) te herkennen. Compleet ingedroogd. Om haar een beetje te helpen, heeft de arts een buisje vocht uit de buikholte getapt en tijdens deze ingreep is ze gestorven. Ik was er niet eens bij.  :'(  Een operatie had sowieso niet gekund. Ze was te zwak. Direct erna kwam de arts terug om me in te lichten en Pimpel terug te geven. Ik voel me zo leeg en verdrietig. Ik weet dat het op was, maar dat maakt loslaten er niet makkelijker op. Ik wil haar gewoon terug.

Ik wil graag nog even iets rechtzetten. Ik ben al die tijd bij een (goede) vogelarts geweest hoor (Cornelissen in Nijmegen, Broerdijk). Hij had het dan ook van het begin af aan al bij het rechte eind. Hij kon haar alleen niet meer helpen. Het "ei" van Pimpeltje zat heel diep en haar buikje had zich voor een groot deel al gevuld met vocht. Hij hoopte dat de medicijnen de vochtopbouw en ontstekingsreactie zouden stoppen en heropname van het ei mogelijk zouden maken. Een operatie durfde hij niet aan. Ik vind het alleen jammer, dat hij mij toen niet heeft doorverwezen naar Utrecht. Daar kunnen ze immers meer dan in de rest van Nederland.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie steun,

Groetjes van een heel verdrietig Berkie 

Kirsten

Hoi Berkie,

Ik hoopte het zo, maar het heeft niet zo mogen zijn. Ik vind het heel erg voor je en snap maar al te goed dat je je lieve maatje nu enorm mist.

Alle kracht gewenst bij het verwerken van dit verdriet, je mooie herinneringen draag je voor altijd in je hart mee.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sanna

Ach Berkie,

Ik was er al zo bang voor, je schreef helemaal niks meer in dit topic. Heel veel sterkte met het verlies van je lieve pimpeltje. Je hebt haar gelukkig tot het einde kunnen knuffelen en je liefde laten voelen. Helaas had ze er de kracht niet meer voor.

Sanna

Mara

Hoi Berkie

Heel veel sterkte met het verlies van Pimpeltje.

Mara

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Yvette

Heel veel sterkte met het verlies van je geliefde Pimpeltje
En Rust zacht lieve Pimpeltje

must

Ohneeeeee

Ik vind het zo erg voor je,en voor pimpel!  Dat is nou ook echt mijn grootste angst..... Ik vind het wel heel erg goed van je dat je er alles aan hebt gedaan wat in je macht lag om Pimpel beter te maken.Dat zal ze ook zeker gevoeld hebben, daar ben ik van overtuigd!!! Nu is ze in de vogelhemel,zonder pijn, dat is de enige troost..

Heel veel sterkte met dit grote verlies.... Liefs en knuffels van Linda en Birdie

carco

Heel veel sterkte met het verlies van Pimpeltje.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kimm

ontzettend veel sterkte! :'(

groetjes van kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

monkey

Wat ontzettend sneu. Wel fijn dat je haar nog hebt kunnen knuffelen,
Heel veel sterkte