20 mei 2025, 02:38:35

leren praten

Gestart door kiertjuh, 9 december 2007, 17:54:48

« vorige - volgende »

kiertjuh

halloo
ik heb een valparkietje
het is waarschijnlijk een popje hoewel er geen stippen onder de staart te zien zijn.
Maar mijn vraag is of popjes ook kunnen praten en met welke leeftijd beginnen ze geluidjes na te doen?
Mijn parkiet fluit alleen maar.

groetjes kiren

Mara

Hoi Kiertjuh

Popjes kunnen helaas niet leren praten, er zijn wel popjes die melodietjes fluiten. Hoe oud is je valkje? Want jonge wildkleur mannetjes hebben ook een visgraatmotief in de staart.

Mara

kiertjuh

h0iii
nee het is een lutino valkparkiet!
hebben die eigenlijk wel een visgraatmotief of is dat alleen bij wildkleur?
ik weet alleen niet zeker of het een popje is?
maar hoe ziet dar er eigenlijk precies uit,want dat heb ik nog nooit gezien.Dit is pas mijn eerste valkje en ik hem nog niet zo veel ervaring?

groetjes

Mara

Hoi Kiertjuh

Bij een lutino is het heel moeilijk om een visgraatmotief te herkennen, maar volgens mij hebben jonge, mannelijke lutino's ook een dergelijk motief onder hun staart totdat ze in de rui gaan. Een pop kun je herkennen aan de gele spots onder haar vleugels maar het beste, als je het 100% zeker wilt weten, is dan een dna test bij Gendika, daar moet je dan veertjes voor uittrekken.

Vaak is het gedrag een indicatie of je een mannetje of een popje hebt. Een mannetje roffelt vaker tegen de tralies of de stokken en fluit melodieuzer dan een popje.

Mara