Prestige (premium) of Beaphar XtraVital?

Gestart door Dafrinja, 9 december 2007, 16:05:23

« vorige - volgende »

Dafrinja

Hoi allemaal!!

Ik weet even niet meer wat ik moet doen...
Ik heb altijd (zelfs al vanaf het begin met Crazy) Beaphar Xtravital gehad, vaak de 1 kg pakken. Omdat er altijd maar 1 vogeltje was, ging dat niet zo hard, ik deed ongeveer 2,5 tot 3 maanden met een pak.
Maar nu heb ik dus 2 vogeltjes en gaat t best wel hard. We hebben een
kl :censuur te dierenwinkel hier als het om vogels gaat en die hebben vaak net niet meer Beaphar, is net dát vak leeg. Ik baal daar nogal van. Ik wil altijd het beste voor Gizmo en Lizzy en daarom vind ik het ook niet erg om ongeveer 10 euro voor een kg pak voer neer te tellen, maar dan moet ik ze het wel kunnen geven.

Nu dus mijn vraag: komt het merk Prestige en dan vooral de premium versie een beetje bij Xtravital in de buurt? Want dat hebben ze altijd wel. Ik heb ook een zak gezien van Prestige waar ook veel zonnebloempitten in zitten, dus die viel al af voor mij. Nu had ik een beetje haast, dus heb ik zo snel niet gezien of dat ook het geval is met de premium versie. Ik dacht van niet.

Dus hoe goed is Prestige Premium??
Oja, ze eten niet veel extra dingen buiten t voer om, wel s wat rijst, maar fruit eten ze niet. Daarom vond (en vind) ik de Beaphar ook zo goed, alles zit erin.

Alvast bedankt!!!!
Groetjes!!

Dafrinja

Mara

Hoi Dafrinja

Ik heb pas geleden een topic geopend over Versele-Laga waar Prestige Premium dus ook vandaag komt. Versele-Laga is een merk wat erg goed is, en ik zelf heb nu een speciaal soort voer van hun wat me goed bevalt, ik ben dus ook van plan om eens het grof parkietenvoer uit te gaan testen van hun.

Als je hier klikt kun je heel veel info over Versele-Laga vinden. Ik ben er zeer tevreden over, het ruikt lekker, ziet er goed uit en is in vergelijking net zo duur volgens mij.

Je kunt om te proberen eens wat Prestige Premium kopen en hun dat laten proeven, dan weet je ook meteen of het lekker is.

Wel een schandelijke zaak dat je elke keer misgrijpt......Dat vind ik zelf altijd heel erg vervelend...

mara

Dafrinja

Hoi Mara!

Bedankt voor je snelle reactie! Ik had wel iets gezien over Versele Gala, alleen wist ik niet dat Prestige daaronder viel, dus las ik het topic niet.  :-[
Maar 1 dingetje: zo te zien en te lezen zitten er zonnebloempitten in, dat is toch niet zo goed?  ??? Of inelkgeval vet? En vooral Lizzy hoeft niet meer te wegen.... :P ;D
Maar wel bedankt voor de link, is erg interessant.
En ik kan wel s wat proberen, ik ben bang dat ze t wel zullen eten, ::)  ik was ook meer bezorgt of t wel goed voer zou zijn. Maar dat is t blijkbaar wel.  :D

Groetjes!!!

Dafrinja

Mara

Hoi Dafrinja,

Geen dank hoor, ik zag je vraag en dacht, ik reageer gewoon.

Er zitten zonnenpitten in, jah dat klopt, maar je kunt bijvoorbeeld (ik meen dat Sanna dat doet) de zonnenpitjes eruit vissen en aan de buitenvogels geven. En een zonnenpitje af en toe kan geen kwaad hoor. Zolang het niet te veel is. Hier krijgen ze dus meer zonnenpitten omdat die van mij natuurlijk buiten zitten.

Je kunt anders misschien eens in het topic kijken wat ik over Versele-Laga heb geopend. En anders misschien eens kijken of er bij jou in de buurt een Pet's Place is. Die hebben ook heel goed schepvoer, misschien is dat iets?

Ik zelf geef nu namelijk Teurlings, maar die is vrij duur geworden en vergeleken bij Versele-Laga zou de laatste dus goedkoper zijn voor mij.

Mara

carco

Ik zie dat de versela laga ook voer heeft zonder zonnepitten : de special.
Als ik het plaatje van de premium bekijk zitten er heel veel zonnepitten in. Eruit vissen kan, maar omdat teurlings een keer een verkeerde zending geleverd heeft met zonnepitten en ik dat toen ook gedaan heb zal ik je het niet aanraden: een heidens karwei!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mara

Hoi Carco

In sommige voeders van Teurlings zitten veel zonnenpitten, ik moet er juist extra zonnenpitten bij doen omdat ik juist een voeder heb met minder zonnenpitten.

Mara

carco

Sorry: ik bedoel de 228 die de meesten hier voeren: een poosje terug hadden ze daar per ongeluk zonnepitten in gedaan.

Mara

Citaat van: carco op 11 december 2007, 20:01:19
Sorry: ik bedoel de 228 die de meesten hier voeren: een poosje terug hadden ze daar per ongeluk zonnepitten in gedaan.

Hoi Carco

Dat dacht ik al, die heb ik namelijk ook en daar zitten idd weinig zonnenpitten in.

Heb jij zelf Versele al geprobeerd?

Mara

carco

Nee, eigenlijk heb ik daar nooit naar gekeken: ik weet niet of ze het hier verkopen  :-[
De xtra vital wel: die beviel me ook goed, maar wordt inderdaad een beetje duur als je meerdere valkjes hebt.
Ik voer het nu aan de 2 die boven zitten omdat de pop zo licht is en daar dus wel zonnepitten inzitten.

Bello

Ha dus dat was het probleem met Teurlings, ik heb de zak voer terug gebracht en heb andere gekregen, ze waren kribberig en aten er dus niet veel van.

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Dafrinja

Hoi allemaal

Ik heb t inmiddels opgelost denk ik. Ik ben (op mn scootertje..koudddd brrrrrr) naar Harderwijk gegaan en daar 3 pakken van de XtraVital gekocht en dus heb ik nu weer genoeg voorraad voor een paar maanden.
Ik heb goeie bewaardozen die luchtdicht zijn en dus blijft t daar wel zolang goed in.

Bedankt inelkgeval voor jullie reacties, allemaal. Erg lief hoor.

groetjes!!!!

Dafrinja

Rianne

Je kunt vragen of de winkel een pak voor je apart legt als het weer binnenkomt, misschien doen ze dat wel.