11 mei 2025, 23:18:44

verschil tussen wildkleur en bont

Gestart door monkey, 11 december 2007, 19:26:44

« vorige - volgende »

monkey

heb even nog geprobeer om een duidelijkere foto te maken, van de kleintste ( wat zich steeds verstopt ) is dat gelukt.
Hij zit nog niet helemaal in de veren maar hij lijkt het zelfde te worden als die andere twee ( als ik ze straks nog maar uit elkaar hou ::) )
Kuifje laat zich wat moeilijker fotograferen, heb wel nog een andere foto van hem. Misschien is het daar wat duidelijker op te zien, maar hij lijkt wel wat vlekjes te hebben.

Monky

Wat een schatjes zijn het  :-*

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat hij gepareld is geweest... weet je hoe oud Kuifje is? Hij is wel een beauty.

Maar in dit geval kan je dus zien wat de mannen en wat de poppen zijn. Als ik gelijk heb en Kuifje is inderdaad een cinnamon witmasker, dan heb je nu dus 3 mannen in je nestjes zitten. De tijd zal het leren of ik gelijk heb hahaha... want als over een jaar de parels er nog zitten, had ik dus geen gelijk  8)

Groetjes,
Monky

monkey

Als ik de winkelier kan geloven dan zou Kuifje nu 1.5 jaar zijn.
Hij is in ieder geval een lieve vogel, houd zich ook meer en zorgzamer bezig met de kleintjes als het popje doet, die gaat gewoon met haar "lompe" pootjes bovenop de kleintjes staan.
Ben benieuwd of het inderdaad 3 mannen zijn, dan hebben we in ieder geval straks een mooi fluitconcert ( kwartet )
Maar als ik het goed begrijp, kunnen de kleintjes nu wildkleur of cinnamon zijn ( nog afhankelijk of Kuifje gepareld is )

Rianne

Dat ze gepareld zijn, dat is zeker. Om geparelde jongen te krijgen, moet de vader gepareld of split gepareld zijn. Maar aangezien de moeder ook gepareld is, is niet te zeggen welke jongen nu man of pop zijn. Maar, kuifje blijkt cinnamon te zijn, als er dus een cinnamon gepareld jong bij zit, is dat een pop. Anders is het een man. Cinnamon gepareld is bruiner van kleur als wildkleur gepareld. Je kunt het beste nog even afwachten tot ze mooi in de veren zitten, dan bij daglicht een foto van ze maken en hier plaatsen. Dan kunnen we het (hopelijk) goed zien :)

Monky

Ik wou net zeggen dat het 3 gewoon wildkleur geparelden zijn... maar misschien heeft Rianne wel gelijk, dat ze even bij goed daglicht gefotografeerd moeten worden om zeker te zijn.

Maar goed, hoedanook, je kan in dit stadium in elk geval zien of het een man of pop is...

Is je vraag over het verschil tussen bont en wildkleur eigenlijk naar tevredenheid beantwoord?  :) Om even op het topic terug te komen  ;)

Groetjes,
Monky

monkey

Wordt vervolgd zou ik zeggen.
Verschil tussen bont en wildkleur is inderdaad duidelijk, hoewel ik nu nog meer vraagtekens heb bij het hele mutatie gebeuren, zal nog meer moeten lezen om dat allemaal duidelijk te krijgen ;D
bedankt voor jullie reakties

Monky

Als je per mutatie wat foto's wil zien, kan je op deze link klikken: KLIK HIER

Voor elk mutatie zie je een fototoestelletje-icoontje. Als je daarop klikt, krijg je foto's te zien van de verschillende mutaties  :)

Groetjes,
Monky

Rianne

Of deze link:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatieomschrijving.htm

Ik snapte er in het begin ook geen snars van, maar veel lezen en vragen stellen en het wordt vanzelf steeds duidelijker :)

monkey

Op die sites zit ik regelmatig te neuzen, maar het lijkt er nu nog op dat hoe meer ik  lees hoe verwarrender het lijkt. Maar dat zal gerust wel komen ( hoop ik )

Monky

Rianne,
Die pagina is nog beter hahaha...

En Monkey,
Als de interesse er is, komt de rest van zelf. Je kan altijd vragen stellen. En op gegeven moment valt het kwartje  :)

Groetjes,
Monky

monkey

Ik weet al iets meer,  toen ik de vogels pas het was het : "de gele en de grijze"  ;)
Maar de rest komt ook nog wel, het is ingewikkeld, maar ik denk inderdaad veel lezen en kijken naar de vragen van anderen ( met antwoord ) leert ook een hoop.