4 mei 2025, 16:38:17

hallo

Gestart door monkey, 5 december 2007, 13:25:17

« vorige - volgende »

monkey

Alhoewel ik al een hele lange tijd zeer regelmatig op deze site te vinden ben en ook al veel info heb gevonden, heb ik mij nog niet voorgesteld.
Ben een 39 jarige vrouw en altijd al gek op dieren geweest. Een hond hadden we al, toen we een oude vogelkooi tegenkwamen leek het ons wel leuk om een valkparkiet te halen. Dat werd een witmasker mannetje waarbij al gelijk dezelfde middag nog een lutino vrouwtje bij kwam, want och , 1 is ook maar zo alleen.
Beiden waren al handtam en vonden het heerlijk om uit de kooi te komen en bij ons te zitten.
Daarna kwam er nog een klein katje bij en hoewel ik erg bezorgd was over de combinatie van een kat en vogels gaat dit goed. De kat zit regelmatig voor de kooi en gaat staan zodat hij beter kan zien. De vogels zijn hier aan gewend en niet bang voor de kat. Als de vogels uit de kooi komen gaat de kat in de bijkeuken, want je moet natuurlijk niet het noodlot tarten.
Toen begonnen de 2 valkjes te paren met als gevolg , nu 3 jonge valkjes erbij. Ouder vogels zijn eraan gewend dat ik voortdurend met mijn kop in de kooi hing en steeds in het broedhokje keek. Ik mag de kleintjes eruit halen en vader vogel voert ze zelfs als ik ze in mijn hand heb. Dit is zo mooi om te zien. Ik kan me voorstellen dat dit verslavend werkt. Maar ondanks dat mama vogel alweer nieuwe eitjes is aan't leggen, werk ik dit tegen ( ik haal ze weg of prik ze in )
probleem is dat ik maar 1 kooi heb ( wel een grote maar toch ) en niet al teveel valkjes kan en wil hebben. voorlopig is het zo goed, misschien volgend jaar nog een nestje?
Ik hoop dat iedereen veel blijft vragen en schrijven, ik heb hier een hoop van opgestoken

Kaatje

Hoi Monkey,

Welkom op dit gezellige forum ... wat een leuke foto van de kleintjes !! Dotjes zijn het hoor ... kan me voorstellen dat dit je een heel goed gevoel geeft  :D

Groetjes Karin

Yvette

Anja

Hoi hoi,

op het forum. Ik hoop dat je hier veel gezellige maar ook leerzame uurtjes gaat door brengen.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Monkey

Welkom op dit gezellige en leerzame forum. Ik hoop dat je hier heel veel gezellige uurtjes gaat doorbrengen. En bij vragen, gewoon stellen!

Mara