28 april 2024, 18:39:13

voillere buiten

Gestart door mastolk, 13 oktober 2003, 22:19:03

« vorige - volgende »

mastolk

Hallo,
Ik zat net te kijken naar de mooie voilere van Lique en Peter, en toen zag ik dat er buiten ook berkensnippers als grondbedekking lag.
Ik heb alleen maar valkjes binnen (kan geen buiten hebben) maar ik heb toch een paar vraagjes over een buiten voilere.
- hoe houd je de snippers schoon als het bijv regent? Dan  moet je toch heel vaak verschonen?
- hoe maken jullie allemaal die leuke speeltjes?
- kun je ook gewoon zwart zand of gras als grondbedekker gebruiken?
- worden valkjes in een voillere niet automatisch wilder?

En nog een vraagje voor binnen;
- wat voor hout gebruiken jullie om speeltjes te maken? Het lijkt me nl erg leuk om eens te gaan doen maar ik heb geen idee wat ik het beste kan gebruiken. (ik lees veel over wilgen, maar maak je hier ook speeltjes van  :-/)
- En zou je ze zelf ook kunnen verven? Of is dat beter van niet?

Zo dat waren weer een heleboel vragen he?! Tja, ik hoop dat iemand antwoorden voor me heeft! Ik ben gewoon erg nieuwsschierig en wil graag alles weten  :) :D.
Als ik ooit ga verhuizen wil ik heel graag een voillere met valkjes!!! En dan wil ik er alvast veel van weten. En ik ben zowiso erg nieuwsschierig naar alles van valkjes!

Groetjes en alvast bedankt MArgrietha

Paul

Hoi  MArgrietha,
Speelgoed kan je het beste maken van wilgenhout of hout van alle soorten fruitbomen mag ook.
Beukenhout mag in elk geval ook.
Ik zou het niet schilderen in elk geval niet met gewone verf.
Je hebt wel een soort niet giftige waterverf waar je bijvoorbeeld de blokjes even in laat weken dan trekt de verf in het hout, dat word volgens mij ook zo gedaan bij gekocht speelgoed :-)
In de buitenvolliere van Peter en Lique ligt grint als bodembedekking dat is buiten mooi schoon te houden dat spuit je makkelijk weer schoon met een hogedrukreiniger :-)

Groetjes, Paul

Paul

Hoi  MArgrietha,
Ik keek net even op jullie site en de foto's en filmpjes zijn zeker heel erg leuk :-)
Maar even een vraagje over jullie kamervolliere.
Hebben jullie bewust een ander dakje erop gemaakt zodat ze meer licht krijgen of was het orginele dakje kwijtgeraakt?
Eigenlijk lijkt me dit namelijk wel beter voor de valkjes :-)

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi Paul,

Het dakje is erop gemaakt door de vorige eigenaren, zodat de valkjes erop kunnen landen en zodat er meer licht nara binnen kan!
Elmo vind het echter niet zo leuk, dus misschien doen we wel half half (als dat lukt) half dit dakje en half het orginele. Dat hebben we er wel bij hoor! Ik zag echter ook al ergens bij de voilleres dat mensen er (nep) gras op hebben geplakt, maar ik ben bang dat ze het plastic op gaan pikken?! Misschien onzin hoor!
We kijken het even aan, en anders komt toch waarschijnlijk het orginele dakje erop.

Bedoelde jij dat je dit ook beter vind?
Groetjes MArgrietha