28 april 2024, 10:32:43

afvallen..stress?ziek?

Gestart door Monique1979, 27 november 2007, 21:52:33

« vorige - volgende »

Monique1979

Hoi hoi,

M'n valkparkiet is nu ongeveer 6 maanden en heeft net al de gele kopveren van een mannetje. Een week of 4 geleden had ik hm gewogen op 105 gram en dat woog hij al een tijdje. Laatst heb ik hm weer gewogen omdat ik hm wat lichter vond en nu weegt hij 93 gram. Hij is dus afgevallen. maar hij toont niet ziek, hij eet drinkt en zn ontlasting is goed. Wat kan het zijn? Er zijn een aantal dingen die nu meespelen. Hij is voor het eerst in de rui en we zijn de laatste weken s avonds en in het weekend vaak weg omdat we met een verhuizing bezig zijn. Misschien stress? Of toch door de rui? Wie weet dit? En wat kan ik doen om hm op gewicht te houden?Zaterdag gaan we overigens verhuizen, hoe kan ik hm daar doorheen helpen, zonder dat hij gestrest raakt?

Alvast bedankt,

Monique.

Mara

Hoi Monique

Ik denk inderdaad dat het misschien stress is van de verhuizing, minder vaak thuis en natuurlijk de rui. Ik vind 93 gram een fijn gewichtje voor je valkje hoor, dat hoef jij je in elk geval niet echt veel zorgen over te maken, tenminste, dat denk ik.

Hoe je hem het beste door de verhuizing heen kunt helpen? Ik heb eerlijk gezegd daar geen adviezen voor. Ik hoop dat iemand anders je die kan geven.

Groetjes

mara

Gerda

Hoi Monique,

Probeer ondanks alles zoveel mogelijk regelmaat te geven. Geef een goede nieuwe plek, waar hij van alles kan overzien. En geef hem voldoende nachtrust.

Bij eerste keer los, alles goed nalopen of er geen gevaren zijn. Bedek ramen en spiegels. Laat hem rustig aan de ruimte wennen.

Verwen hem maar lekker met wat extra's, zoals een stengel trosgierst of een snoepstaaf!

Groetjes en succes met de verhuizing,
Gerda