| 't Valkenhuus 2008 | Foto's 18-09-2008 | Foto's Drie Nieuwe Valken |

Gestart door Tjerk, 26 november 2007, 20:15:06

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Tjerk,

nieuwe geboortes en een sterfgeval, vreugde en verdriet ligt dicht bij elkaar. 12 jaar is een hele leeftijd, daar mag je trots op zijn! :D

Tjerk

Ja, helaas wel. 12 jaar is op zich netjes, maar niet heel oud. Als je nagaat dat ze vorig jaar nog gewoon jongen etc had.

Oma daarentegen was ruim 2x zo oud, dus als je dat gewent bent is dit erg vroeg. Ook de twee laatste valken die daarvoor zijn overleden waren een Lutino man van 19 en een Cinnamon man van 18 jaar. Dus dan is Parel in verhouding wel weer erg snel heen gegaan.

Met de jongen daarentegen gaat het inderdaad erg goed, River & Mystic hebben vier Witmasker jongen (één Albino).

White & Snowy hebben drie jongen. En hun eerder jong zal volgende week opgehaald worden, wanneer hij/zij handtam is.

En de vier jongen van Ayko & Aylo zullen langzamerhand ook uitvliegen. Dit zijn echt enorme jongen, vooral de oudste de kop alleen al, enorm. Heel mooi, de oudste twee zijn hiervan al gereserveerd en gaan beide woonkamers in.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Zowel Chillie & Pepper als Spikie & Chica zijn vanmiddag verkocht. Ze worden maandagmiddag aanstaande opgehaald.

Groeten Tjerk

I_Xyzyx_I

Parel is dan wel niet zo extreem oud geworden maar het gaat om de kwaliteit en niet de lengte van het leven :P.

Gefeliciteerd met de jongen iedergeval ;).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Tjerk

Hey Jasper,

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar net zoals ik al zij als de drie eigen valken van eerder doodgaan en die zijn 18, 19 en 24, daar wen je dan al snel aan en dan is dit in verhouding heel vroeg.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Vandaag gaan Chillie & Pepper en Spikie & Chica weg naar een andere volière. Beetje dubbel allemaal, want we houden er helemaal niet van om vaste koppels weg te doen.

Ze gaan weg doordat we drie nieuwe valkjes krijgen in september en omdat dit koppels zijn waaruit alles Cinnamon is. En ik merk de laatste jaren heel erg dat we die het moeilijkst kwijtraken, ondanks er vaak ook hele mooi gebouwde jongen tussen zitten.

We hebben hierna nog een paar split koppels waar nog Cinnamon uit kan komen en dat vinden we voldoende.

En Valco gaat vanavond weg. Parel is van de week overleden en direct daarna zat Valco al weer aan te pappen met Yellow z'n tante en dat hebben we dan ook weer liever niet. Daarom hebben we ook besloten hem weg te doen.

Maar zoals ik al zei, ik doe ze met een raar gevoel weg.

Groeten Tjerk

P.S. Ik zal vandaag of morgen even foto's neerzetten van alle jongen.

Tjerk

Hey,

Chillie & Pepper en Spikie & Chica zijn afgelopen week opgehaald. Zij zitten nu in een plaatsje achter Zwolle. De jongen doen het eigenlijk allemaal op het moment heel goed, op één valkje na.

Er lagen twee jongen van Dusty & Diesel bij Suprise & Roos, omdat zij onbevruchte eieren hadden en ik wel wou zien hoe ze het samen deden. Dat ging allemaal erg goed, de jongen groeide als kool. Het ging fout toen ik ze ging ringen. Roos was het daarmee niet erg eens en begon de jongen in hun geringde pootje te bijten met als gevolg een behoorlijke zwelling in de poot.

Ik heb de jongen er daarop vrijwel direct maar bij weggehaald, één van beide jongen heeft nu nog een gezwollen pootje met een behoorlijk beurse plek erin. Volgens mij sterft het niet af, want het pootje is al een aantal dagen zo dik, maar blijft gewoon warm. Dus dat wordt gewoon afwachten.

Dusty & Diesel hebben hierdoor alledrie hun jongen weer, dit zijn:
Cinnamon Bont split Witmasker pop
Witmasker Bont man
Wildkleur Bont split Witmasker man

White & Snowy hebben drie jongen, maar die worden opgevoed door Dito & Breezer. Dit heb ik bewust gedaan omdat White & Snowy niet heel denderend voeren. Het jong wat vanochtend is weg gegaan staat als laatste foto hieronder, en hij / zij had gewoon een behoorlijke achterstand. Nu maar hopen dat de drie die nu door Dito worden opgevoed net zo mooi getekend worden als het oudere jong op de laatste foto.

River & Mystic hebben vier jongen, hier ligt ons allereerste Albino donsje bij en drie jongen met donkere ogen. Wat dit heel precies zijn kan ik helaas nog niet zien... maar geduld is een schone zaak :P...

En dan hebben Ayko & Aylo nog vier jongen waar ze nog iedere dag heel druk mee zijn. Dit zijn allevier Wildkleur Bont Opaline jongen, zoals ze hieronder op de foto's staan. Heel mooi is wel dat vijf van de jongen die hieruit zijn gekomen dit jaar overwegend zwart zijn en het allerlaatste jong een Getekende valk is met een paar foutjes, op de stuit en een ring op de borst. Hij /zij is dus weer overwegend geel.

Twee hiervan gaan als tam valkje al in huis, de andere twee zijn nog te reserveren.

Vanochtend is het oudste jong van White & Snowy weg gegaan, het jong op de laatste foto. Een echte knuffelbeestje, z'n nieuwe baasje heeft langer op dan verwacht op hem / haar moeten wachten omdat hij een kleine achterstand had en dus ook later begon met eten. Maar hij heeft hem / haar vandaag toch op mogen halen. Het zwaar Bonte Witmaskertje heet vanaf vandaag Kino.

Trouwens krijgen we in deze maand vijf nieuwe vogels, woensdag zullen dit er twee zijn. En we hebben er drie gereserveerd bij een man die de 20ste naar Zwolle gaat, dus die halen we dan op. Wat voor mutaties het zijn blijft nog lekker even een verassing

Witmasker Bont (White & Snowy)

Albino split Bont (River & Mystic)

Cinnamon Bont split Witmasker (Dusty & Diesel)

Witmasker Bont (Dusty & Diesel)

Wildkleur Bont Opaline (Ayko & Aylo)

Wildkleur Bont Opaline (Ayko & Aylo)

Witmasker Bont (White & Snowy)

Groeten Tjerk

*Esther*

hahaha ik heb wel een vermoeden wat voor valkjes jij er bij krijgt. ;D

Tjerk

Hey Esther,

Doe is een wilde gok ;D...

Groeten Tjerk

*Esther*

Tjerk

Haha, dat is er één. Nu de andere vier nog... ;D

Groeten Tjerk

*Esther*

bronzefallow geelwang uitwerlijk lutino geelwang of een split daarvan

of een echte lutino geelwang of een split daarvan?

Andere fallow combi's?

;D ;D

Tjerk

Nope... niks van de vijf heeft iets met Fallow...

Groeten Tjerk

*Esther*

Je zocht wel iets met fallow.... volgens je site.

Dan nog meer bleekmaskers? :D

Tjerk

Klopt, ik zoek voor Fallow een Bonte split Witmasker Bronze Fallow pop. Maar die zit hier helaas nog niet tussen.

De Lutino Bleekmasker komt btw niet weg, waar jij de jouwe weg hebt. Zij komt uit het buitenland en wil ik graag gekoppeld hebben aan Sky.

Groeten Tjerk