| 't Valkenhuus 2008 | Foto's 18-09-2008 | Foto's Drie Nieuwe Valken |

Gestart door Tjerk, 26 november 2007, 20:15:06

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Tjerk

Hey,

Goed! Vanochtend lag er een donsje van River & Mystic een Witmasker Lutino split Bont popje, vers uit het ei en er is een tweede aan het piepen.

Het jong van White & Snowy zal binnenkort wel uitvliegen, hij is erg laat. Maar dat komt waarschijnlijk omdat White & Snowy weer aan het broeden zijn op vier eieren. Dus waarom er uit gaan als iedereen toch binnen blijft.

Zodra hij zelfstandig is gaat hij naar een lekker plekje tam in huis. Hij is heel mooi zwaar Bont, dus weer lekker veel wit.

En Dito en Breezer hebben nog vier bevruchte eieren, die ook komende week uit zullen komen. Dus of te wel de laatste ronde moet het doen.

Ayko & Aylo hebben vier jongen, Wildkleur Bont Opaline's. Hele mooie forse jongen waarvan er twee gereserveerd zijn en nog twee gereserveerd kunnen worden.

Voor de twee uit het eerdere nest dit jaar wordt nog een plekje ergens in een volière gezocht.

Hetzelfde geld voor de komende jongen:
1-0 Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
0-0-1 Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
0-0-1 Witmasker Cinnamon split Bont (Dit is een cross-over valk, wanneer hij een man is, is hij split [X2 Opaline] kans [X1 Lutino]

0-1 Cinnamon Bont Opaline split Witmasker
0-1 Witmasker Cinnamon kanssplit Bont
0-1 Lutino Opaline split Bont
0-1 Lutino Bont Opaline

Daarbij hebben we besloten om twee koppels weg te doen. Dit zullen Chillie & Pepper en Spikie & Chica zijn. Dit doen we omdat we drie nieuwe valken hebben gereserveerd die we in september op gaan halen.

Chillie & Pepper
Cinnamon split Bont [X1 Geelwang] x Cinnamon Opaline Geelwang split Bont

Spikie & Chica
Witmasker Cinnamon split [X2 Opaline] x Witmasker Cinnamon Opaline split Bont

Groeten Tjerk

Tjerk

Daarbij ben ik bezig met een nieuwe site, wie nieuwschierig is kan kijken op www.everyoneweb.com/valkenhuus

Groeten Tjerk

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Quendi

Mooie Site, jammer dat ie nog niet af is!  ;)

Groetjes Sietske

Tjerk

Er lag vanochtend weer een klein Bont Witmaskertje bij White & Snowy en er lag daar nog een piepend eitje.

Bij Dito & Breezer en River & Mystic liggen ook piepende eitjes.

Groeten Tjerk

Anke

Hoi Tjerk,
Het is een druktje van belang bij jou met donsjes en uitkomende eitjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hahah, die Witmaskertjes van White & Snowy ben ik vooral benieuwd naar omdat dat allemaal zwaar Bonte Witmasker worden net als het jong dat vandaag of morgen zal uitvliegen.

Groeten Tjerk

Tjerk

Nou is er gisteren een Albino split Bont popje geboren. Haar broertje of zusje is nu een uur of twee uit het ei. Bij River & Mystic liggen nu dus twee witte donsjes.

Bij White & Snowy ligt er nog steeds één donsje en een tweede te piepen.

Dito heeft ook nog geen jongen, maar daar liggen er wel twee te piepen. Beetje minder is dat Dito dwars door een ei heeft gepikt toen hij mij wou pakken :'(. Dus of dat eitje nou nog uit komt ik heb geen idee. Dat wordt gewoon afwachten.

Er liggen nu dus sinds gisteren een Albino split Bont een Witmasker (Cinnamon Opaline) split Bont kans Lutino en een Bont Witmaskertje.

Groeten Tjerk

Rob S

He Tjerk,

Gefeliciteerd met de jongen!

Wel jammer dat Dito door dat eitje heen heeft gepikt, was het bevrucht?

Tjerk

Dat was een van de eitjes die vandaag of morgen kan uitkomen. Dus nu is het gewoon wachten of het nog uitkomt of dat het uberhaubt nog leeft.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Parel is vanmiddag overleden. Ze was ongeveer 12 jaar, precies weten we niet omdat ze niet geringd is en ook niet hier geboren is :'(.

We hebben meerdere jongen gehad van Parel, waarvan we Roos en Yellow hebben gehouden.

Parel is gewoon uit de touwringen gevallen want daar lag ze recht onder op de rug :S...

Valco is hierdoor weer vrijgezel, of we hem wegdoen of een nieuwe pop voor hem gaan zoeken of een jonge pop voor hem houden.

Groeten Tjerk

Anke

Hoi Tjerk,
Ach arme Parel :'(
Ze heeft wel een mooie leeftijd bereikt.
Sterkte met het verwerken van dit verlies!
Groetjes Anke

Tjerk

Hey,

't inderdaad zwaar balen.

White & Snowy hebben drie jongen, alledrie zwaar Bonte Witmasker valkjes. River & Mystic is dit nog onbekend, er ligt in elk geval één Albino popje split Bont. Verder liggen er twee Witmaskertjes, wanneer deze Witmaskers zijn zijn het mannen.

Groeten Tjerk