-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Bonnie,
wowdiewow wat zijn ze mooi :o
Ik moet niet te lang kijken want ik mag niet meer verliefd worden :)

Maar..... yessssss... Mork en Mindy 2 hun eerste ei ;D ;D ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

Hoi Bonnie..

wat zijn ze mooooooooooi..kwijl..echt super

gr gerdy

•=Bonnie=•

Ik heb helaas heel slecht nieuws  :'( Dit bericht heb ik gisteren al naar Rianne en Manon gestuurd want het betreft hun valkjes en ik vind dat zij het eerst moesten weten en niet in mijn dagboek moesten lezen...

We zijn afgelopen weekend veel weg geweest. In de ochtend even snel voeren, blokken open om te kijken maar meer ook niet. Maandagochtend vond ik de oudste lutino en de opaline dood op de bodem van de volière. Het bontje en de jongste lutino zaten nog in het blok en bij inspectie bleek dat ze zeer waarschijnlijk een calciumtetanie hadden. Ze konden niet meer staan, hun tenen waren verkrampt en ze waren erg vermagerd.

Ik ben met ze naar de dierenarts geweest die dit vermoeden beaamde, calciumtetanie (kalk te kort dus). Vreemd want ik geef grid, kiezel, mineraalblok, en sepia en ze krijgen regelmatig calcium door het water maar blijkbaar is dat voor Julia niet genoeg, ze legt ook veel eitjes per keer en is pas een jaar.  :-[

Wat betreft de dode jongen, ik denk dat ze op de grond terecht gekomen zijn waar momenteel door een foutje in de constructie van de betonvloer een plas water staat door alle regen. Hierdoor worden de vleugels en staart meteen vochtig en was vliegen niet meer mogelijk. Als ze net het nest verlaten zijn ze toch al niet zo handig. Omdat ze waarschijnlijk ook kramp teentjes hadden konden ze niet omhoog klimmen. Ik vermoed dat ze door onderkoeling zijn gestorven, ik kwam pas om 04:00 thuis en ga dan niet nog naar de vogels kijken.  :(

De twee overgebleven jongen zitten binnen onder de warmtelamp en ik voer ze om de twee uur pap met calcistat. Kleine beetjes want anders braken ze het uit, ook een bekend verschijnsel bij een gevorderde calciumtetanie. Ze kunnen amper slikken en wurgen de pap echt naar beneden, ze willen ook niet eten dus is het echt dwangvoeden.

Ik denk niet dat ze het gaan halen.

Anke

Hoi Bonnie
:'( :'( :'( :'( :'(
Wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte!!
Ik ga heel hard duimen dat de kleintjes het toch nog gaan redden!!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dominic

*Manon*

Hoi Bonnie,

Moest vanmorgen vroeg weg en heb snel gekeken in mijn postvakje omdat ik bang was dat je me een berichtje had gestuurd met nóg slechter nieuws, dat het valkje overleden was, maar heb geen berichtje van je gelukkig.

Hoe gaat het met de kleintjes, gisteren vertelde je dat ze aan het braken waren en dat ze nog maar 60 gram waren... hoe is het nu met ze...

Groetjes Manon

trienke

Hoi Bonnie

Sterkte, ik hoop dat ze er boven op komen met de goede zorgen van jou.

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

Bedankt allemaal...

@ Manon: Dat schrijf ik al in het bericht dat ik plaatste, dat ik niet denk dat ze het gaan halen. Er is ten opzichte van gisteren geen enkele verbetering. Integendeel eigenlijk...

*Yvon

Jeeeeeeeeetje....... dat is zwaar  :censuur :censuur
Voor jou en voor Rianne en Manon.  :-\
Hopelijk gebeurd er een wonder en halen de jongen het wel.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Bonnie , heel veel sterkte , wat sneu nou , ook voor Rianne en Manon heel veel sterkte hoor ! Ik hoop dat de andere 2 jongen het halen hoor ! Grtjs Ann

Gerda

Jeetje Bonnie,

Wat vreselijk om dat aan te treffen als je de voliere in stapt!
Hoewel je als kweker weet dat er wel eens iets mis kan gaan, wen je er nooit aan. En zeker niet als er iets gebeurd met al oudere jonkies!

Sterkte!

Liefs, Gerda

Kimm

hoi bonnie,

meid wat ontzettend  :censuur
ik duim voor je dat de andere 2 het zullen halen. erg verdrietig voor jou. :'(

ook voor manon en rianne.

sterkte meid.........

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Verschrikkelijk!!  :'( :'(

Bonnie sterkte met het verzorgen va de kleintjes ....

Manon en Rianne, jullie ook sterkte.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Inderdaad heel erg  :censuur.

Ik ga ook maar mee duimen. Misschien helpt het. :-\

Mara

Hoi Bonnie

Wat een  :censuur nieuws voor Rianne, Manon en natuurlijk jezelf.

Heel veel sterkte.

Mara