-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

10 juli 2008, 09:36:29 #885 Last Edit: 10 juli 2008, 09:40:02 by -•=Bonnie=•-
whoooooohoooooooooeeeeeeeeeee!
Yes het eerste donsje van Jelle en Beauty (bijna getekend split geelwang x bijna gele zwartoog) is gisteren uit het eitje gekropen. Er zal er hooguit nog 1 bij komen maar het begin is er en ze zorgen er goed voor  ;D

Ik ben zooooooooo benieuwd naar de tekening van deze jongen. Of ze nu geelwang worden of niet maakt me niet eens uit, da's alleen maar een cadeautje. :)

En dan de verassing... bij de jongen van Romeo en Julia (wildkleur split opaline-lutino bont x opaline bronzefallow split bont) ligt een bontje! :) Dus ook Romeo blijkt split bont, de stiekemerd. Het wordt welliswaar een licht bonte maar toch :)

Dierenfreackske

Hoi Bonnie , gefeliciteerd met het eerste donsje van Jelle en Beauty.

Ik ben ook al benieuwd welke mutatie het wordt ! Grtjs Ann

•=Bonnie=•

Citaat van: Dierenfreackske op 10 juli 2008, 10:28:07
Hoi Bonnie , gefeliciteerd met het eerste donsje van Jelle en Beauty.

Ik ben ook al benieuwd welke mutatie het wordt ! Grtjs Ann

Nou sowieso zwaar cinnamon bont, met grote kans op extreem bont, gele zwartoog en getekend. Als het een popjes zijn komt er nog opaline bij en 50% kans op geelwang :)

Rob S

Pffiej wat een mooi koppel Bonnie, als je er zulke jongen uit kunt kweken :o. Hopelijk wordt het een mooi valkje, maar dat kan niet missen natuurlijk!

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op 10 juli 2008, 11:24:41
Pffiej wat een mooi koppel Bonnie, als je er zulke jongen uit kunt kweken :o. Hopelijk wordt het een mooi valkje, maar dat kan niet missen natuurlijk!

;D

*Yvon

Hoi hoi

En nu zou je wel willen dat we al 2 weken verder waren ofzo ??  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Hoi Bonnie,
Gaaf hoor al die mooie mutaties!!!!!!
En nu maar wachten op die mooie veertjes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kimmie

Hoi Bonnie,

Dat wordt weer wangen kijken ;D

Ben benieuwd hoeveel bont je gaat zien, al denk ik zelf dat dat niet veel zal zijn...
Zeker niet met die prachtige ouders...

Ik had het verslag van de terugreis in mijn boekje gezet...
Maar zet hem hier ook even neer...

Nani was een heel rustig valkje op de terug weg...
Ze heeft zich af en toe laten horen, heeft zich lekker gepoetst en heerlijk om zich heen gekeken...

Eenmaal thuis kon ik haar zo pakken en overzetten in haar kooi...

Vandaag heeft ze een klein beetje gegeten...
Ook heeft ze heerlijk op een stok zitten dutten...
Met het water verversen sprong ze ineens op mijn hand, en daar schrokken we allebei een beetje van ::) :D

Meeko is al helemaal in love, die heeft al een heel fluitconcert gegeven...
Ook Nani heeft al terug "geschreeuwd" ;)

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

•=Bonnie=•

@ Anke en Yvon: dat wordt weer veren turen inderdaad :) Leuk hoor  ;D

@ Kim: ah gelukkig heeft ze wat gegeten, blijft toch altijd eng. Komt vast helemaal goed  :)

Ik heb zojuist de bleekmasker en de witmasker van Robin en Robijn naar  binnen gehaald. Ze zijn nu 4,5 week oud en helemaal kaal op kuif en pennen na.  >:( (foto's komen van het weekend wel). Dat worden dus twee tamme valkjes, ik weet nog niet of ik de bleekmasker ga houden of niet. Als er van hier liefhebbers voor zijn hoor ik het wel.

Kibus en Kwinta zijn gisteren opgehaald, ook het wildkleurtje is opgehaald. Ik heb nu nog een opaline split witmasker popje zonder kale plek en een witmasker mannetje, beide van Bauke en Robijn die weg mogen. En nog één papvalkje maar die mag voorlopig nog niet weg. De broer zal nu wel binnenkort zelfstandig zijn.

Met het jong van Jelle en Beauty gaat het goed, ik hoor voeren en durf niet goed te kijken of het tweede ei (kan ook het derde of vierde ei zijn dus nog even duren) al uitgekomen is omdat ze aanvallen en ik bang ben  dat ze het jong pijn doen.

De eerste van Extreme en Extran (die hebben 8 eitjes!!!) verwacht ik van het weekend. Ik ga waarschijnlijk de eerste twee jongen van hun bij Jelle en Beauty leggen omdat ze zelf pas net echt zijn gaan broeden.

Pim en Roos waren het nest van Romeo en Julia aan het verstoren, Roos ging er steeds bij om te leggen zodat de jongen niet gevoerd werden. Dus nu zitten ze weer binnen waar ze de interesse in het blok verloren lijken te hebben. Ook best  ::)

Wat zal ik blij zijn als dat volgend jaar allemaal vanaf dag 1 van het seizoen rustig zal blijven met die kweekkooien.

Dierenfreackske

Hoi Bonnie ....ik kwam nog even gedag zeggen , veel geluk met de eitjes weer . Grtjs Ann

Gerdy

Hoi Bonnie,

gefeliciteerd met al je nieuwe aanwinsten..ik ben zeker ook erg benieuwd hoe ze er komen uit te zien..wachten op de foto's dus.

gr gerdy

irma

Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd nog met het eerste jong van Jelle en Beauty.
Ik zit zelf ook nog te vogelen wat ik tegen mijn bijna gele zwartoog zal zetten. ;)

groetjes Irma

Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Citaat van: irma op 11 juli 2008, 23:23:49
Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd nog met het eerste jong van Jelle en Beauty.
Ik zit zelf ook nog te vogelen wat ik tegen mijn bijna gele zwartoog zal zetten. ;)

groetjes Irma

Een jong van Extran en Extreme zou allicht mooi passen? De mannen zijn kans split geelwang  :D

Citaat van: Gerdy op 11 juli 2008, 21:44:33
Hoi Bonnie,

gefeliciteerd met al je nieuwe aanwinsten..ik ben zeker ook erg benieuwd hoe ze er komen uit te zien..wachten op de foto's dus.

gr gerdy

Thanks :) en wat betreft de foto's, eerst maar wachten op de pennetjes. Ik kan er u niet bij, Jelle vreet me op. Maar.... jong 2 is er ook nu :D

Citaat van: Dierenfreackske op 11 juli 2008, 14:04:34
Hoi Bonnie ....ik kwam nog even gedag zeggen , veel geluk met de eitjes weer . Grtjs Ann

Dank je wel :) Het tweede jong van Jelle en Beauty is er nu ook  ;D

•=Bonnie=•

Zo, op 1 lutino split witmasker popje na zijn alle zelfstandige jongen weg e/o gereserveerd. Da's wel een fijn gevoel  :D

Kimm

hoi bonnie,

wat leuk al die jonkies. gefeliciteerd hoor! en het is ook fijn dat ze al gereserveerd zijn he?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010