-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Monky op 30 juni 2008, 10:26:07
Hi Bonnie,

Sanya is helemaal goed aangekomen  :) Ze had een wat beschadigd neusje, maar ik had begrepen dat ze dat al had voor ze gevangen was.

Ik heb wel al een aantal grijze haren erbij hoor  ;D

Ze is 1 keer uit haar kooi ontsnapt door een gat wat iets te groot was... mijn schuld...

En vanochtend probeerde ze door de tralies heen te kruipen... koppie lukte wel, maar de rest van het lijfje niet  ::) Dus zat ze vast. Ik heb haar nu bij Dara en Grovertje in de kooi gezet. Kijken of ze nu een beetje tot bedaren komt. De tralieafstand is ook wat kleiner bij deze kooi, dus ze kan in elk geval niet ontstappen... tenzij... Daar wil ik nog maar even niet aan denken  8)

Verder maakt ze het goed hoor. Ze heeft veel kracht in haar snavel (zie putjes in mijn hand) en ziet er schitterend uit  :)

Ik hoop dat ze haar draai zal vinden tussen mijn vogels :)

Groetjes,
Monky

Hoi Monique,

Sanya haar beschadigde neusje was wel van het vangen vrees ik. Ik denk dat Yvon even in de war was met het bonte geelwangetje, die heeft haar neusje beschadigd, ook van haar kop door de tralies te proppen waarschijnlijk.

Kon je haar een beetje makkelijk pakken weer toen ze ontsnapt was? Het is een vrij kalm typetje, althans, dat was ze hier, ze was altijd het eerste bij de voerbakjes terwijl ik er nog naast stond.

De vlucht is een stuk minder leuk nu die twee gele joekels eruit zijn. Groot is ze al he? :)

Monky

Hi Bonnie,

Het vangen ging wel redelijk. Ik hoopte ik dat ze misschien op mijn hand zou stappen... hahaha... daar had deze dame geen zin in. Het stokje die ik haar naarna voorschoof, vond ze al wat beter. Moest haar nog een beetje overtuigen, maar toen ging het goed en makkelijk.

Bij het kooiverwisselen, wat ze iets minder rustig, maar dat was misschien weer omdat ze zo graag bij de andere valkjes wilde zitten.

Ik heb Erwin nog even gesproken en ze zit daar nu prima.

Ze heeft ontzettende mooie grote ogen. Ze is echt prachtig  :-*

Groetjes,
Monky

♪ Marlies

Dierenfreackske

Hoi Bonnie ...ik kwam even kijken hoe het met de donsjes was , en hoe maakt mijn Luna het ? Grtjs Ann

•=Bonnie=•

1 juli 2008, 18:20:33 #859 Last Edit: 1 juli 2008, 18:22:26 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: ♪ Marlies op 30 juni 2008, 20:20:21
Is er voor mij ook al iets bij ? ::) :P :D

Nee, die jongen zaten samen met de drie van Romeo en Julia in het blok en zijn dus doodgegaan.  :-\  Bingo en Belle mogen ook niet meer dit jaar, hun blok is er uit. Maar ik kan mogelijk toch nog zo'n popje kweken...

@ Monky: haha nee dat zou me verbaasd hebben als ze op zou zijn gestapt, het is geen tamme vogel :)

@ Ann, met Luna gaat alles super

Er blijkt nog een eitje afgestorven dus er ligt er nu nog 1 dat uit kan komen. Zo regelt de natuur dat toch maar weer zelf een dreigend te groot nest. De vier die er al zijn maken het super en het laatste eitje piept dus zal morgen of overmorgen wel kippen :)

kuiserke

Ik hoop dat het eitje morgen breekt en dat alles in orde is
knufs Anita

•=Bonnie=•

Nou, het laatste eitje is uitgekomen. Er zijn nu 2 opaline lutino's en 3 gele donsjes die gepareld of wildkleur zullen worden. Allemaal split bronzefallow en kans split bont. Als het formaat mij aan staat blijft 1 van de lutino's misschien hier.

Jelle en Beauty (getekend split geelwang x bijna gele zwart oog) hebben het bij vier eitjes gelaten, alle vier bevrucht maar 1 is al afgestorven en er is er nog eentje die ik niet vertrouw.

Extran en Extreme (bont split geelwang x bijna witte zwartoog) hebben 5 eitjes maar zijn nog niet aan het broeden. Ze zijn te druk met paren, vorige keer begonnen ze ook pas toen extreme helemaal klaar was met leggen, heel raar.

Pim en Roos zitten weer regelmatig in het blok, ik denk dat ook zij nog wel een ronde gaan doen.

De papkidjes zit nu op 3 voedingen per dag (6 weken oud) ik bouw ze langzamer af dan normaal, ze geven zelf maar aan wanneer ze geen pap meer willen. Ze zijn zoooooooooo lief :) Beide opaline split bronzefallow en volgens berekening mannen dus dan ook split lutino. 1 verdenk ik er echter van een reversed crossover te zijn want ik denk dat dat een pop is.

En dan heb ik nog een handtam koppel te koop, Kwibus en Kwinta hi jis witmasker split bont en lutino, zij is opaline split witmasker en bont. Ze zijn super tam en erg aan elkaar gehecht en moeten daarom ook beslist bij elkaar blijven.

Ik heb ook nog 1 wildkleurtje en een witmasker man van Bauke en Robijn over.

irma

Hoi Bonnie,

Mis ik nou je bleekmasker donsjes  ??? ben wel benieuwd hoe ze eruit  zien.

groetjes Irma

Gloria en Lujo

*Yvon

Hoi hoi

Zo te lezen gaat het weer lekker afwisselend.  ::)
Genieten van de donsjes. :D
Balen van de eitjes die niet uitgaan komen. :-\
En een koppel die hoort te broeden maar eerst de andere dingen willen afmaken.  :D
Enz.enz. .....  :D

Met Manchito gaat het hier goed.
Heeft al genoten van een heerlijk douche en regenbui.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Citaat van: irma op  2 juli 2008, 13:06:21
Hoi Bonnie,

Mis ik nou je bleekmasker donsjes  ??? ben wel benieuwd hoe ze eruit  zien.

groetjes Irma

Hoi Irma, ja die ben ik vergeten te melden haha :) Nou he gaat goed met ze alleen zijn ze inmiddels panklaar ;)  Ik heb gisteren foto's gemaakt mar geen zin met die warmte lang achter de computer te zitten, misschien vanavond :)

@ Yvon. Ja van die eitjes die niet uit gaan komen is jammer maar balen is een groot woord hoor, als er twee geboren worden en op stok komen ben ik al heel blij :) Had het dit jaar bij hun niet meer verwacht.

irma

Hoi Bonnie,

Ja het is benauwd weer en ik vraag me eigen af hoe die kleintjes het vol houden in de blokken.
Ben wel heel benieuwd naar je foto's.

groetjes Irma

Gloria en Lujo

kuiserke

Ben blij dat het eitje is uitgekomen...je hebt een prachtige kroost met vogeltjes
knufs Anita

•=Bonnie=•

4 juli 2008, 14:48:23 #867 Last Edit: 4 juli 2008, 17:12:08 by -•=Bonnie=•-

Handtam koppeltje :) Witmasker man split bont lutino en ook nog split cinnamon of opaline van Quapo en Ino en een Opaline popje split bont witmasker van Bauke en Suprise. Nog te reserveren maar alleen samen :)

De papvalkjes, 2 opaline mannen split lutino en bronzefallow en kans split bont van Romeo en Julia. 6 weekjes oud, Super tam en beiden nog te reserveren.  :D

Mijn nieuwe albino man, Blanco

Bleekmasker man van Robin en Robijn. Split cinnamon-opaline bont witmasker en lutino  :D Als ik hem niet zelf hou is hij nog te reserveren.

Witmasker man van Robin en Robijn, split cinnamon-opaline bont en lutino. Nog te reserveren.

De jongen van Bingo en Belle plus het getekende popje van Extran en Extreme, allemaal gereserveerd  ;)

Witmasker man van Bauke en Suprise, split opaline en kanssplit bont en lutino. Nog te reserveren

Jelle :)

Belle :)

Pim en Roos :)

Bingo :)

Opaline-lutino popje split witmasker en kans split bont van Bauke en Suprise, geen kale plek en een hele vreemde bleke wangvlek. Nog te reserveren :)

Het laatste jong van Pim en Roos dat zit te wachten om gehaald te worden ;) Gereserveerd.

*Yvon

Hoihoi

Oooohwwww,wat zitten er toch super mooie valkjes tussen !!  :-* :-*
Als als als als.............  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

LLLLEEEEUUUUKKKK!!

Die bonte bleekmasker? Vind ik erg mooi.

gr Esther