-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Gelukkig gaat het weer goed met de pap jongen. :D

Vorig jaar had ik een nestje waar 3 achterblijvertjes in zaten. Het leek wel of ze helemaal niet wilden groein.
Toen ze eenmaal een tijdje uitgevlogen waren zag je geen verschil meer met de andere jongen die wel gelijk goed groeiden.

Er is dus nog hoop.

Groetjes Marlies ;)

Dierenfreackske

Hoi Bonnie ,  ik hoop zo voor je dat de donsjes het gaan redden , , zoals Marlies zegt , er is hoop he , straks zie je het verschil niet meer als ze uit gaan vliegen !  ;) ;) Grtjs Ann

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op 16 juni 2008, 11:04:39
Hoi Bonnie,
Fijn dat bij de papvalkjes de kropjes weer legen :)
Nu ze lekker volproppen met pap, en ze gaan vast groeien als kool!!
Groetjes Anke

Ja dat is het stomme, ik durf ze niet zoveel te geven omdat ik bang ben dat die kroppies weer stoppen. Ik voer dus exact hun gewicht in mm en geef ze vaker per dag. Dat wordt wel weer anders hoor maar het is pas twee dagen dat ik denk van nou... ze lijken er door te zijn. :)

Citaat van: Dierenfreackske op 16 juni 2008, 13:02:10
Hoi Bonnie , wat leuk dat Luna is uitgevlogen ook ! Fijn dat je nog een knuffel hebt gegeven hoor ! Nu is het wachten tot ze zelfstandig is he ! Grtjs Ann ;D ;D

Yep, even geduld nog ;)

Citaat van: *Yvon op 16 juni 2008, 13:07:32
Hoi hoi

Enne,mag ik tussendoor ook even vragen hoe het met Manchito is ??  ;)

Ik hoop voor je dat de valkjes het gaan redden hun achterstand snel in zullen halen.
Dan zie je ze toch nog lekker groot en mooi worden.

Groetjes Yvon

Ja hoor dat mag ;)

Het is een luilak. Die van Monique is zelfstandig maar Manchito zie ik nog veel bedelen. Misschien dat het van het weekend gaat lukken maar ik ben zaterdag de hele dag weg. Wel jammer dat ik nog niet zeker weet of hij dan weg kan ja of nee want ik ga naar Nieuwendijk en dat is dan niet zo heel ver van jou volgens mij.

Citaat van: ♪♪ Marlies ♪♪ op 16 juni 2008, 23:49:10
Hoi Bonnie, ;D

Gelukkig gaat het weer goed met de pap jongen. :D

Vorig jaar had ik een nestje waar 3 achterblijvertjes in zaten. Het leek wel of ze helemaal niet wilden groein.
Toen ze eenmaal een tijdje uitgevlogen waren zag je geen verschil meer met de andere jongen die wel gelijk goed groeiden.

Er is dus nog hoop.

Groetjes Marlies ;)

Nou we gaan het wel zien, anders heb ik tea cup valkjes ;) Kan ik er lekker veel voor vragen, doen ze met chihuahua's ook ;)

Citaat van: Dierenfreackske op 17 juni 2008, 06:51:23
Hoi Bonnie ,  ik hoop zo voor je dat de donsjes het gaan redden , , zoals Marlies zegt , er is hoop he , straks zie je het verschil niet meer als ze uit gaan vliegen !  ;) ;) Grtjs Ann

Donsjes zijn het niet meer hoor :) Ik zal binnenkort wel even foto's van ze maken, het zijn gewoon minuscule valkjes.

Dierenfreackske

Hoi Bonnie , hoe  is het daar met de donsjes ? Grtjs Ann

•=Bonnie=•

17 juni 2008, 10:00:50 #769 Last Edit: 17 juni 2008, 10:09:37 by -•=Bonnie=•-

De jongen van Bauke & Suprise, nog te reserveren :)

Jong 1, cinnamon-opaline-lutino pop. Nog te reserveren

Jong 2, witmasker man. Nog te reserveren

Jong 3, wildkleur man. Nog te reserveren

Jong 4, witmasker man. Nog te reserveren

Jong 5, opaline pop. Nog te reserveren

Jong 7, witmasker man. Nog te reserveren

Dit zijn allemaal hele rustige lieve jongen die zonder problemen tam te maken zullen zijn. Het opaline popje is een tea cup valkje :D Ik heb nog nooit zo'n klein valkje gezien echt... en ze is belachelijk lief ondanks dat ik deze jongen nooit mee naar binnen heb genomen, ze stapt zo op mijn vinger :)

•=Bonnie=•

17 juni 2008, 10:10:41 #770 Last Edit: 17 juni 2008, 10:18:04 by -•=Bonnie=•-
De laatste eitjes van Bingo en Belle zijn allemaal onbevrucht. Dat dacht ik al wel want ze was zo snel weer gaan leggen. Bauke en Suprise krijgen nu de eitjes van Romeo en Julia die wel bevrucht zijn.

Van Bauke en Suprise hoef ik verder geen jongen meer maar het is wel een fantastisch ouderpaar dus die blijven lekker hier tot blijkt dat alle koppels op de geelwangen na betrouwbaar zelf broeden volgend jaar.

Nu hoop ik dat Belle nog een tijd op de neppers blijft, daarna sluit ik haar in het donker op want 18 eitjes voor een popje van een jaar is natuurlijk helemaal belachelijk, die laatste 6 hadden er al nooit mogen komen.

Met de jongen van Robin en Robijn (bleekmasker x bonte witmasker) gaat het super en ze groeien als kool.  :)

Ik heb drie catharina's verkocht in de hoop dat 1 koppel in een vlucht wel een keer jongen op gaat leveren. Ze maakten steeds ruzie om de blokken.

Ook Yellow is naar een nieuw adres, een prachtige volière bij een naburige pas begonnen kweekster met voldoende back-up koppels voor een geelwang koppel :)

Anke

Hoi Bonnie,
Fijn dat het nu goed gaat met je papvalkjes!!!
Ik snap heel goed dat je voorzichtig bent met volproppen hoor :)
Voorzichtig aan, dan breekt het lijntje niet he ;)

Ik heb genoten van de foto's van je jongen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

kimmie

Hoi Bonnie,

Fijn dat het beter gaat met je papjongen...!!

Hoe gaat het met Nani...?
Wanneer heb je tijd om weer foto's van al je jongen te maken...? ;D
Als je foto's gaat maken wil je dan ook een foto van Nani haar rug maken...?
Dan kan ik me moeder een beetje uitleggen wat bont is ::)

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

•=Bonnie=•

@ Anke: thanks :)

@ Kimmie: Nani is uitgevlogen :) Dan kan ik ze niet meer pakken en aangezien ze in een binnenhok zitten is het dan lastig fotograferen. Maar haar rug is gewoon cinnamon-opaline hoor. Ze heeft geen getekend patroon ofzo :) Ik kijk wel even wat nog lukt qua foto's

kimmie

Oh dat is makkelijk uit te leggen dan...

Mam, Nani lijkt precies op Meeko alleen is Nani Cinnamon en heeft een gele kuif...
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;D

En nu maar hopen dat ze zelf gaat eten...
Spannend hoor...

Heb ik weer een mooi excuus om naar de dierenwinkel te gaan, om speelgoed en lekkernij te halen :P
Groetjes Kim, Karel en Lady

Dierenfreackske

Hoi hoi ....mooie jongen hoor heb je nog ! Wat een mooie foto's ! Grtjs Ann

•=Bonnie=•

;D

Keek ik net in het blok bij de bleekmaskers, ligt er een ei bij ???

Ik heb het eruit gehaald en er een nepper voor in de plaats gelegd. Stomme pop  >:(

Ze proppen de jongen zo onwijs vol dat ze voorover kukelen, ik heb nog nooit zulke volle kropjes gezien. Geen probleem zolang het geen probleem wordt lijkt me :)

De papjongen worden per dag sterker :)

•=Bonnie=•

19 juni 2008, 00:19:22 #777 Last Edit: 19 juni 2008, 00:25:59 by -•=Bonnie=•-

Ik heb een heleboel nieuwe foto's gemaakt en ze op mijn site gezet :) Klik hier

Veel kijk plezier :)

Voor de stand van zaken wat betreft de nog te reserveren jongen, de prijzen en de eier en donsjes stand: klik hier :)

Caroline

Prachtige foto's al miste ik wel nieuwe foto's van je gouden sieraardje van deze ronde.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 19 juni 2008, 08:50:18
Prachtige foto's al miste ik wel nieuwe foto's van je gouden sieraardje van deze ronde.  ;)

Nee hoor, Evy staat er wel op, die keek uit het gat in het blok :) En ik heb me ook eerlijk gezegd vooral geconcentreerd op vogels die nog gereserveerd kunnen worden.  ;)