-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

monica

Jeetje, het zit je ook niet mee he :-\?
Wat je nog zou kunnen doen, voor de jongen is een een paar druppeltjes appelcidder azijn door de pap, een paar dagen 1 a 2 x daags, en dat een dag of 3/4.
En dan de pap dikker maken.
Om te voorkomen dat ze verstopt raken, kan je overigens ook parafine olie gaan geven, 1 of 2 druppies , laxeert niet, maar smeert goed door(krijgen ze dus geen luie darmen van) :D
Ik hoop dat je de overgebleven kleintjes er goed doorkrijgt, kan mij voorstellen dat dit frustrerend voor je is :-\

Dierenfreackske

Hoi Bonnie....ik heb je een e- mail gestuurd .  ;D ;D
Als het vandaag niet lukt , is het voor morgen ok hoor !

Grtjs Ann

•=Bonnie=•

Ik heb Nystatine voor de jongen, een middel tegen kropverzuring. Azijn door de pap lijkt me geen goed idee, ze zijn ook te ver heen voor een experiment wat dat betreft. Appelazijn krijgen de ouders hier overigens wel dagelijks  door het drinkwater als het zo warm is om schimmelvorming te voorkomen.

Het probleem met deze kleintjes is dat ze consequent te grof gevoerd zijn, hierdoor een achterstand hebben opgelopen waardoor ze verzwakken. Daarbij zijn ze ook een paar keer onderkoeld geraakt dus de kropwerking is vertraagd. De verstopping komt dan ook door uitdroging vanwege onvoldoende vocht in onvoldoende voeding :(

Er is er inmiddels nog maar 1 over, de Nystatine slaat niet aan. De krop is leeggehaald en gespoeld maar hij komt nauwelijks op gang dus ook de Nystatine passeert niet voldoende. Ik vrees dat ook dit jong het dus niet zal redden.

Hetzelfde geld overigens voor de drie jongen die ik al binnen gehaald had, die kon ik met twee weken nog niet eens ringen. Hun kropjes legen wel maar heel erg traag, van verzuring is hier geen sprake maar die ligt wel op de loer.

♪ Marlies

Hè, verdorie. :-\
Het zit je ook niet mee deze keer. En dan net met mutaties waar je naar uit keek. >:(

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: *Marlies* op  9 juni 2008, 15:06:19
Hè, verdorie. :-\
Het zit je ook niet mee deze keer. En dan net met mutaties waar je naar uit keek. >:(

Groetjes Marlies ;)

Ja... ik moet dit jaar wel erg helpen en schuiven en rommelen... Ben geneigd alle blokken eruit te halen  ::)

Maar goed, shit happens. Ongeacht de mutatie, er liggen natuurlijk al wel vier prachtige jongen van dit koppel en die doen het heel erg goed. De bronzefallow geelwang krijgt geen kale plek maar is net zo dicht bevederd als een niet roodoog, ze is zelfs de grootste in het blok  :)

Wat triester is zijn de vier jongen, het is afschuwelijk om te zien. Ze richten zich hoog op de poten en rennen werkelijk waar door de couveuse als ze me zien. Met hun kleine kale lijfjes en magere koppies en die wapperende vlerkjes zonder veren zijn het net blote mensjes. Mini mensjes die schreeuwen van de honger en al hun hoop hebben gevestigd op mij, ik die braaf wacht tot de kropjes leeg zijn omdat ik weet dat het anders nog veel erger wordt.

Ik had ze niet naar binnen moeten halen, dan was het al afgelopen geweest  :'(

•=Bonnie=•

Ook nog leuk/spannend nieuws... bij Robin & Robijn piept en tikt een ei...

Kan er jammer genoeg even minder blij mee zijn dan ik normaal zou zijn geweest.  :-\

irma

Hoi Bonnie,

Het zit je niet mee helaas en het is inderdaad hard als je ze zo ziet lijden. :'(
Sterkte!!!!

groetjes Irma

Gloria en Lujo

mariejj

Hoi Bonnie,,

Erg triest van de jongen  :'( maar je doet je best ervoor meer kan je helaas niet doen  :'(

Welke 4 lopen er nu door de couveuse?  ???

ik hoop voor je dat er een bleekmaskertje word geboren!  ;)
Ik denk dat Anke wel heel blij zal zijn dat Evy geen kaal koppie heeft  ;D

groetjes Marie

Mara

Hoi Bonnie

Wat vreselijk dat het je zo tegenzit....Ik hoop dat het vanaf nu alleen nog maar beter gaat.

Sterkte!!

Mara

♪ Marlies

Hoi Bonnie,

Moet je het ouder koppel ook geen nystatine geven.
Stel dat ze toch iets van een kropschimmel bij zich hebben, dan geven ze het ook weer door aan de jongen van de volgende ronde. :-\

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Bonnie,
Ach die arme kleintjes :'(
In iedergeval doe jij alles wat in je vermogen ligt om ze te helpen!!
Ik duim heel hard dat ze er toch doorheen gaan komen!

Spannend... een piepei bij Robin en Robijn ;D

@marie: Ik ben zeker blij met het feit dat Evy geen kale plek op haar koppie krijgt :)
Ik heb haar zaterdag even mogen knuffelen. Zoooo mooi,lief en schattig :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: *Marlies* op  9 juni 2008, 18:44:32
Hoi Bonnie,

Moet je het ouder koppel ook geen nystatine geven.
Stel dat ze toch iets van een kropschimmel bij zich hebben, dan geven ze het ook weer door aan de jongen van de volgende ronde. :-\

Groetjes Marlies ;)

Ze lagen onder een pleegkoppel he, Bingo en Belle broeden niet. Of bedoel je het pleegkoppel?

Dat heeft de DA eigenlijk helemaal niet gezegd  :-X

•=Bonnie=•

9 juni 2008, 20:34:10 #717 Last Edit: 9 juni 2008, 20:38:15 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: mariejj op  9 juni 2008, 18:12:52
Hoi Bonnie,,

Erg triest van de jongen  :'( maar je doet je best ervoor meer kan je helaas niet doen  :'(

Welke 4 lopen er nu door de couveuse?  ???

ik hoop voor je dat er een bleekmaskertje word geboren!  ;)
Ik denk dat Anke wel heel blij zal zijn dat Evy geen kaal koppie heeft  ;D

groetjes Marie

Het oudste jong van Bingo en Belle hun 2e ronde en de drie van Romeo en Julia. Die lagen samen onder Jelle en Beauty

Anke heeft Evy haar behaarde kop al mogen bewonderen afgelopen weekend ;)

trienke

Hoi Bonnie

Wat vervelend zeg.
Sterkte

Hoe gaat het met mijn kenji?

Groetjes trienke

•=Bonnie=•

Citaat van: trienke op  9 juni 2008, 21:12:30
Hoi Bonnie

Wat vervelend zeg.
Sterkte

Hoe gaat het met mijn kenji?

Groetjes trienke

Met Kenji, zijn drie zusjes en hun stiefzusje gaat het super, die groeien als kleine vette kooltjes.

Mork en Mindy zijn geweldige ouders :)