-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Bonnie,
Het is vandaag donsjesdag bij jou ;D
Gaaf hoor!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Citaat van: Anke op 13 mei 2008, 17:42:12
Hoi Bonnie,
Het is vandaag donsjesdag bij jou ;D
Gaaf hoor!
Groetjes Anke

Weer eens wat anders dan wasdag. ::) :P

•=Bonnie=•

Jong 1 en 2 :) Als je goed kijkt zie je de rode oogjes van de bronzefallow :) Alle vijf de eitjes zijn uit, het is deze ronde bij 1 bronzefallow gebleven.

Jong 1  :)  Een popje. nog te reserveren.

Jong 2  ;D Een man. kans split geelwang! nog te reserveren.
Deze wordt niet geplukt hoor, er zit wat viezigheid in zijn nek.

Jong 1 cinnamon opaline lutino pop nog te reserveren.

Jong 2 witmasker man nog te reserveren.

Jong 3 wildkleur man

Jong 4 witmasker man nog te reserveren.

Jong 5

Jong 6 en 7

Juul :D

Jong 2

Jong 3 witmasker bonte man, Handtam nog te reserveren.

Jong 4 cinnamon bonte witmasker pop nog te reserveren.

Jong 5 bonte witmasker man nog te reserveren.

Spastje...

Aan dit jong kleeft een verhaal... anderhalve week geleden vond ik het voor dood bij zijn/haar ouders. Een gebroken poot met een enorme ontsteking en uitgehongerd. Ik wist niet goed wat ik er mee aan moest, het was pas 4 dagen oud en woog nog geen 15 gram. Normaal laat ik de natuur dan gewoon haar gang gaan.

Maar ja ik had het nu eenmaal gevonden nu en stond er mee in mijn hand en het piepte zo erbarmelijk :( Eerst maar even pap er in en kijken of er wat te redden valt. We hebben vaak op het punt gestaan hem in te laten slapen maar steeds deed ie dan iets waardoor we besloten te wachten.

Gisteren werd Spastje (zo heeft mijn zoon hem genoemd) 14 dagen oud, hij weegt bijna 40 gram, hij is al die tijd door mij met de hand gevoed. De ontsteking is uit de poot maar de DA heeft niet kunnen voorkomen dat de poot vergroeide.

Spastje kan inmiddels een beetje staan al ziet het er niet uit. We hopen dat ie zich zal kunnen redden en een goed leven kan hebben, zo niet laten we hem alsnog inslapen.

Kwibus :D

Jong 2 Handtam, nog te reserveren.

Jong 3

Riley :)

Bewerkt door moderator: prijzen verwijderd

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey Bonnie,

Super ja, alleen jammer van dat plukken. Maar dat is als ze het eenmaal doen ook gewoon niet te voorkomen.

De broer van Joep is ook al zo lekker donker, met Joep gaat het trouwens de laatste week ongeveer heel erg redelijk. Hij heeft voor zijn doen weer een enorme staart en ook de vleugelpennen komen eindelijk door.

Hier liggen nu van Dizzle & Yellow vier jongen:

Wildkleur Bont split Witmasker [X1 Cinnamon Opaline] man
Cinnamon Opaline Bont split Witmasker pop
Wildkleur split Witmasker Bont [X1 Cinnamon Opaline] man
Wildkleur split Witmasker Bont [X1 Cinnamon Opaline] man

Deze doen het allemaal gewoon super, de oudste twee worden al echte vogeltje, de vliesje laten van de pennen los, dus nu gaat het echt hard.

En er liggen van River & Mystic nog een Albino en een Witmaskertje bij kennissen van ons, omdat River & Mystic ze om de een of andere reden niet voerden. En ook zij doen het heel erg goed bij hun pleegkoppel.

Lekker ook zo'n Fallowtje en dan is er nog de kans dat wanneer het een popje is, het een Cinnamon Opaline Bronze Fallow is net als Luka toch?

Groeten Tjerk

*Esther*

Wauw, wat gaat het hard bij jou.
En oh wat is jong 2 van Extreme toch een mooierd! :D

*Yvon

Hoi hoi

Hehe....eindelijk weer eens foto's !!  :P ;D
Er zijn er een paar bij die echt gewoon, ondanks dat ze op giertjes lijken,een super lief koppei hebben.  :-*
En dan ook nog eens heel mooi zijn !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

monica

Ach gut, dat arme spastje, hij ziet er wel heel vertederend uit hoor :D
Wat een vechtertje!
Wat een schitterende foto van het jonge fallowtje :o

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op 13 mei 2008, 21:00:21
Hoi Bonnie,
Smul,smul,smul ;D
Groetjes Anke

;D en nu maar weer veren en wangen eruit kijken...

Citaat van: Tjerk op 13 mei 2008, 21:01:35
Hey Bonnie,

Super ja, alleen jammer van dat plukken. Maar dat is als ze het eenmaal doen ook gewoon niet te voorkomen.

De broer van Joep is ook al zo lekker donker, met Joep gaat het trouwens de laatste week ongeveer heel erg redelijk. Hij heeft voor zijn doen weer een enorme staart en ook de vleugelpennen komen eindelijk door.

Lekker ook zo'n Fallowtje en dan is er nog de kans dat wanneer het een popje is, het een Cinnamon Opaline Bronze Fallow is net als Luka toch?

Leuk hoor jouw koppel info maar dat lees ik wel in je eigen dagboekje  :P

Gelukkig heb ik maar 1 koppel dat plukt, er lagen alleen van twee andere koppels jongen onder. Robijn heeft het nooit eerder gedaan. Als het weer gebeurd hou ik nakweek van ze aan als het zover komt en dan mogen ze verhuizen. Ik zit niet te wachten op elke ronde papjongen en ook niet op kale jongen, dat kan ik echt niet aanzien. Het spul hier moet het zelf doen, en anders maar niet, de geelwangen uitgezonderd en daar wil ik er dus niet te veel van.

Fijn dat het zo goed gaat met Joep. Kwibus is net zo donker op de rug maar iets lichter op de borst en hij heeft (nog) geen donkere snavel.

Citaat van: *Esther* op 13 mei 2008, 21:02:51
Wauw, wat gaat het hard bij jou.
En oh wat is jong 2 van Extreme toch een mooierd! :D

Ja het gaat zeker hard. Het is een raar jaar wat dat betreft. Jong 2 van Pim en Roos is zeker mooi maar ik heb een voorkeur voor jong 1, Juul van Anke, die schoudervlekken zijn iets korter en dat vind ik persoonlijk leuker. Heb je gezien hoe leuk de jongen van Quapo en Ino worden? :D Zo jammer dat ze zo geplukt zijn. Hun witmaskers zijn soms bijna zwart, heb er nu ook weer 1, Kwibus.

Citaat van: *Yvon op 13 mei 2008, 21:31:16
Hoi hoi

Hehe....eindelijk weer eens foto's !!  :P ;D
Er zijn er een paar bij die echt gewoon, ondanks dat ze op giertjes lijken,een super lief koppei hebben.  :-*
En dan ook nog eens heel mooi zijn !!  ;D

Groetjes Yvon

Die foto's kosten zo onwijs veel werk steeds, ik trek dat echt niet tussen mijn gewone werk door hoor. En het feit dat ik niet een handig klein cameraatje heb speelt ook mee. Ik sta meteen met 3 kilo handel in mijn handen en dat valt niet mee, camera in de ene en spartelende kip in andere de hand  ;D. Erg frustrerend want een boel foto's mislukken dan simpel omdat ik hem niet stil kan houden.

Citaat van: monica op 14 mei 2008, 11:26:47
Ach gut, dat arme spastje, hij ziet er wel heel vertederend uit hoor :D
Wat een vechtertje!
Wat een schitterende foto van het jonge fallowtje :o

Spastje is een enorme knokker. Ik hoop zo dat het een popje is (zou kunnen want het is een opaline bonte witmasker) en dat ze straks op stok kan blijven zitten. Waarschijnlijk blijft ze hier maar wel uitsluitend als ze naar buiten kan want we willen geen vogels meer permanent binnen.

carco

Spastje is inderdaad een heel mooi vertederend valkje  :-*

En al die bonte zijn zó mooi.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anke

Hoi Bonnie,
Wat is het stil hier.
Gaat het allemaal goed met jou en de valkjes?
Groetjes Anke

☺ Pita ☺

trienke

Hoi Bonnie

Ik heb echt genoten van die mooie foto's echt heerlijk.

Ik vroeg me eigelijk ook af of je iets kan kweken voor me :P:
iets met fallow en geelwang.

Ik heb namelijk een jong die ik waarschijnlijk zelf ga houden, maar daar moet een leuke man bij komen:)
het is een cinnamon bronze fallow geelwang split pale fallow.

Ik hoor het wel of je er iets leuks hebt die er tegenover kan zetten.

Groetjes Trienke

kimmie

Hoi Bonnie,

Gaat alles wel goed met jou en de valkjes...?

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

♪ Marlies