-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Mara op 26 april 2008, 09:16:24
Hoi Bonnie

Jammer dat het zo ver weg is, anders had ik me opgegeven voor de cursus hondenfotografie, lijkt me wel leuk want ik heb een fotomodel in huis hoor....Zo, dat was even off topic. Nu weer on-topic.

Ik volg je verhalen wel, maar reageer heel erg weinig. Dus niet denken dat ik niet wil reageren, maar weet soms ook gewoon niet wat ik moet zeggen....

Succes met de donsjes en de eitjes.

mara

Hoi Mara,

De komende en daarop volgende workshop geef ik weer in Nieuwendijk (NB), misschien is dat dichterbij voor je dan Nijetrijne maar ik weet niet waar je vandaan moet komen. Ik moet er zelf in elk geval anderhalf uur voor rijden om in Nieuwendijk te komen. En verder hoef je je niet te verontschuldigen hoor, ik reageer ook niet altijd, zou je de hele dag mee bezig kunnen zijn anders :) Wat heb je voor hond?

Citaat van: trienke op 26 april 2008, 16:56:52
Hoi Bonnie

Wederom prachtige foto's ;) En mooie jongen.

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

27 april 2008, 10:32:27 #481 Last Edit: 28 april 2008, 14:59:36 by -•=Bonnie=•-
En de soap continues...

In totaal 6 jongen plus een piep ei.

1 eitje  :D en dan hebben ze natuurlijk Kierewiet nog die nu 7 weken is en volgend weekend waarschijnlijk vertrekt :(

2 jongen en nog 3 eitjes.

4 jongen, een wit donsje, 2 gele donsjes en 1 lutino popje. Hier liggen nog 3 eitjes.

5 eitjes.

4 jongen, twee witmasker mannen, een bonte man en de jongste is ook een bonte maar ik weet nog niet zeker of daar nog parels of cinamon op komen.

http://www.webborn.nl/de_grijze_parel/html/kweekvalk.html

•=Bonnie=•

27 april 2008, 11:39:11 #482 Last Edit: 28 april 2008, 14:51:16 by -•=Bonnie=•-
er piept een ei :D

•=Bonnie=•

28 april 2008, 14:55:30 #483 Last Edit: 28 april 2008, 15:03:23 by -•=Bonnie=•-

Het piepei is uitgekomen. Het vierde en laatste jong bij Pim & Roos, dus natuurlijk een bonte witmasker waar eventueel nog opaline of cinnamon bij komt. In totaal hebben ze nu 7 jongen waarvan er drie worden opgevoed door Robin & Robijn.

Het oudste jong van de 2 van Extran & Extreme is zo'n vetzak dat ik vrees dat ik de ring er met moeite omheen ga krijgen morgen. Er is op 1 schouder een stip te zien, verder nog helemaal niet  :D Ben benieuwd of hij of zij op mama gaat lijken maar dan in het geel (met evt gele wangen! :D)

Ik vermoed dat het laatste ei onbevrucht is en het ei dat nu uit zou moeten komen afgestorven is. Ze hebben ook zo lopen hannesen in het begin... Het zouden nog 3 jongen kunnen worden maar ik zou me niet verbazen als het bij twee blijft.

Quendi

Ow spannend hoor allemaal met jou vogels :).

Ik ben mijn vogelbestand flink aan het omgooien kwa kooien en verkoop 3 van mijn koppels. De 2 catharina koppels omdat ze alleen maar onrust veroorzaken en een koppeltje die ik sinds kort heb en niet persee kweekplannen mee heb.

Groetjes Sietske

•=Bonnie=•

Hoi Quendi :)

Ja zeker spannend, daarom is kweken met valkjes ook zo leuk, je kan het allemaal nog zo leuk bedenken maar je hebt maar af te wachten ;)

Donsje nr. 5 is er, weer een witte dit keer.  :) Hun overgebleven twee eitjes heb ik weggenomen en onder Extran en Extreme gelegd.

De twee oudste van de "nieuwe lichting" heb ik vandaag geringd. Ik vermoed dat het beiden cinnamon popjes zijn  :D. Het betreft een jong van Pim & Roos en eentje van Extran & Extreme (ligt ook bij Pim & Roos in het blok). Als die laatste inderdaad cinnamon is, zou het mogelijk een geelwang kunnen zijn.  ;D Lekker wangen turen dus.

Ze maken het super goed en groeien als kleine kooltjes.

Anke

Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met donsje 5 ;D
Nu mag je toch wangen gaan kijken bij het jong van Extran en Extreme  ;)

Spannend hoor!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

29 april 2008, 15:31:41 #487 Last Edit: 29 april 2008, 15:35:39 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Anke op 29 april 2008, 14:59:05
Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met donsje 5 ;D
Nu mag je toch wangen gaan kijken bij het jong van Extran en Extreme  ;)

Spannend hoor!!!
Groetjes Anke

Hoi Anke :)

Ja hartstikke spannend :) En er ligt nog een jong van Extran & Extreme bij Pim & Roos maar die is 6 dagen jonger ongeveer dus daar kan ik nog niets zien. En er zouden nog twee eitjes van ze kunnen uitkomen...

Mara

Hoi Bonnie

Ikzelf heb een zwarte bouvier van 5 1/2 maand oud. Ik kom zelf uit Limburg....

Gefeliciteerd met het 5de donsje.

Groetjes

Mara

•=Bonnie=•

Citaat van: Mara op 29 april 2008, 18:56:02
Hoi Bonnie

Ikzelf heb een zwarte bouvier van 5 1/2 maand oud. Ik kom zelf uit Limburg....

Gefeliciteerd met het 5de donsje.

Groetjes

Mara

Hoi Mara :)

Sja, Limburg is nogal gerekt dus dat zegt me niet veel. Maar als je op routenet.nl even je woonplaats en Nieuwendijk (Noord Brabant) invult zie je zo waar het is, hoever het rijden is en of je dat er voor over hebt ;)

Goed nieuws...

Alle vijf de eitjes van Bingo & Belle plus het laatste en bewaarde ei van Extran & Extreme zijn bevrucht. Ze liggen nog onder Mork & Mindy die er dus een ei bij gelegd hebben (onbevrucht) en er nu constant op broeden :D

Anke

Hoi Bonnie,
Dat is zeker goed nieuws ;D
Ik voel de kansen stijgen ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Anke op 30 april 2008, 10:28:28
Hoi Bonnie,
Dat is zeker goed nieuws ;D
Ik voel de kansen stijgen ;)
Groetjes Anke

De kansen stijgen zeker! :D  De oudste van Extran & Extreme is opaline-cinnamon bont. Ik weet het zeker, wat ik aan bont zie doorschemeren is veeel te licht om gewoon bont te zijn, dat kan ik mooi vergelijken met de bontjes van Quapo & Ino. Dus... de oudtse van Extran & Extreme is een pop en mogelijk dus een geelwang  ;D

De vierde bonte witmasker van Pim & Roos is ook een pop, ook die wordt namelijk cinnamon  :D

En vandaag is het zesde jong van Bauke & Suprise uit het ei gekropen, wederom een wit donsje. Het eitje is uitgekomen bij Extran & Extreme en... ze zorgen er goed voor.

Er liggen nog twee bevruchte eitjes bij hun, gelegd op 14-04. Die zouden vanaf 3 mei moeten kunnen uitkomen. Eentje van hunzelf  :D en de 7e en laatste van Bauke & Suprise.

Wat betreft de laatste van Bauke en Suprise mag daar wat mij betreft weer een roodoogje uit komen, als er dan toch geen bleekmaskers uit komen, dan maar een lutino of albino popje ;)

Mindy heeft weer een ei gelegd. Zal wel weer onbevrucht zijn. Zij paren en paren en paren maar wachten dan drie weken vordat er gelegd wordt  ::) Sja dat is dus te laat. Maar in dit geval kan me dat helemaal niets schelen en komt het me zelfs heel erg goed uit...  Ze zit namelijk al op 6 bevruchte eitjes... 1 van Extran & Extreme en 5 van Bingo & Belle (komen allemaal rond dezelfde datum uit omdat ik ze dus bewaard had dus geen probleem

•=Bonnie=•

1 mei 2008, 12:01:55 #492 Last Edit: 1 mei 2008, 12:04:12 by -•=Bonnie=•-
Zo even wat off-topic foto's, dan zien jullie een beetje wat voor werk ik doe  :D

Ik ga nooit off-topic dus kan wel even voor 1 keertje  :D

Gerda

Hoi Bonnie,

Prachtige foto's!!

Daarvoor zie ik het OT graag door de vingers  ;D ;D

Groetjes, Gerda

Anke

Hoi Bonnie,
Wowdiewow wat een prachtige foto's :)
Ik ben hier heel hard aan het duimen voor gele wangen  ;D
Groetjes Anke