-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

29 februari 2008, 21:58:14 #180 Last Edit: 29 februari 2008, 22:08:12 by Bonnie
Citaat van: *Esther* op 29 februari 2008, 18:18:59
Nou daar heb ik foto's bij nodig om dat verhaal helemaal te kunnen volgen..... ;) ;D ;D
Soap nummer 1
Hoeveel gaan er volgen? ;D


*grin* De foto's van al mijn valkjes staan op de eerste pagina van het dagboek :) Ze staan natuurlijk ook op mijn site :)

Citaat van: *Anke* op 29 februari 2008, 18:44:45

Dat dacht ik ook net ;D  Ik kan al die valkjes niet uit elkaar houden...
Na drie keer je stukje lezen, geloof ik dat ik het begrijp :)
Het is inderdaad net een soap bij jou Bonnie ;D
Ik hoop voor je dat iedereen kiest voor de juiste partner!!
Groetjes Anke



Dat valt toch allemaal wel mee...  ;D

Ik kocht Suprise als man, dat bleek een pop te zijn.
Ik hield Extreme aan als man, dat blijkt een pop te zijn.
En van Fellow en Yellow gaat Fellow dood...
Ik hield Bauke aan voor Baukje maar die moeten elkaar niet...

Dus nu zit ik ineens met 5 vrijgezelle kweekrijpe poppen extra ipv de twee die ik al teveel had zodat Bingo wat te kiezen zou hebben... volgen jullie het nog? :)

In totaal 7 kweekrijpe vrijgezelle poppen dus...en daar heb ik twee mannen voor die eigenlijk al verkocht hadden moeten zijn ;)

Dus...


Citaat van: *Anke* op 29 februari 2008, 21:03:51

Hoi Bonnie,
Ach wat jammer maar 1 eitje bevrucht...
Maar ja.... het is inderdaad al knap dat ze zo snel eitjes hadden.
Groetjes Anke



Hey Anke...ja dat is voor jou slecht nieuws natuurlijk :(  Maar het is hartstikke vroeg in het jaar en ze heeft maar 2 eitjes gelegd nu dus ze kunnen nog wel even door, komt vast nog goed dit jaar :)

*Yvon


Ik probeerde al heen en weer te switchen tussen de pagina's,maar dan nog blijft het een soap.  ;D
Dat wordt dus weer opnieuw plannen maken dus.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

29 februari 2008, 22:24:31 #182 Last Edit: 29 februari 2008, 22:37:41 by Bonnie
Citaat van: *Yvon op 29 februari 2008, 22:16:09

Ik probeerde al heen en weer te switchen tussen de pagina's,maar dan nog blijft het een soap.  ;D
Dat wordt dus weer opnieuw plannen maken dus.  :D

Groetjes Yvon



Ja dat is behoorlijk aanpassen en ook één van de redenen niet nu een man voor Yellow halen. Ik heb gewoon de ruimte niet een koppel apart te kunnen zetten. En om nu een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow man te halen die er dan vervolgens met mijn cinnamon bonte bleekmasker pop vandoor gaat...  ;)

Maar goed, het komt wel goed, alleen is dus wel duidelijk dat er een aantal popjes vrijgezel zullen blijven of weg moeten... Ik kan niet voor allemaal een man erbij gaan halen.



Jacoba

Hoi,

Wat gooien jou vogeltjes jou plannetjes in de war. Wel heel jammer van Fellow, maar de rest neemt je gewoon in de maling. Veel suc6 bij het maken van de juiste keuze's voor zover je ze in de hand hebt. Je hebt tenminste wel een bevrucht eitje, die kunnen wij er wel uitkijken bij Dizzle en Yellow.
Groetjes Jacoba.

•=Bonnie=•

29 februari 2008, 22:44:22 #184 Last Edit: 29 februari 2008, 22:48:27 by Bonnie
Citaat van: Jacoba op 29 februari 2008, 22:30:04
Hoi,

Wat gooien jou vogeltjes jou plannetjes in de war. Wel heel jammer van Fellow, maar de rest neemt je gewoon in de maling. Veel suc6 bij het maken van de juiste keuze's voor zover je ze in de hand hebt. Je hebt tenminste wel een bevrucht eitje, die kunnen wij er wel uitkijken bij Dizzle en Yellow.
Groetjes Jacoba.


Hey Jacoba,

Ja ze zijn lekker bezig  :D Suprise slaat echt alles want zij heeft notabene een lutino vader  :o. Extreme twijfelde ik al heel lang aan maar vanmiddag was het dus duidelijk.

Twee van mijn droomkoppels zijn er natuurlijk al, Mork en Mindy en Jelle en Beauty... en er komt er in elk geval nog eentje bij... Bingo kan niet anders dan een passende pop kiezen en hij heeft de keuze uit 4 nu... 

En verder moet ik even afwachten, ergens is dit soort gemier juist wel heel erg leuk...  :)  Behalve de dood van Fellow uiteraard, dat zuigt, het is de eerste dode valk in drie jaar en hij was juist zo leuk, mijn eerste echt dure koppel ook... verder had ik vorig jaar alleen dat dode catharinaatje :(

Wil jij nog catharina's trouwens? Ik heb een oneven aantal nu en wil er geen meer bij.




Mara

Hoi Bonnie

Ik had al bij In Memoriam gereageerd, maar ook hier nogmaals, heel veel sterkte met het verlies van Fellow. Hij was een prachtige valk!

Mara

•=Bonnie=•

Citaat van: Mara op  2 maart 2008, 11:11:31
Hoi Bonnie

Ik had al bij In Memoriam gereageerd, maar ook hier nogmaals, heel veel sterkte met het verlies van Fellow. Hij was een prachtige valk!

Mara


Dank je wel! :)

•=Bonnie=•

2 maart 2008, 20:40:44 #187 Last Edit: 2 maart 2008, 22:42:44 by Bonnie

Doordat Fellow weggevallen is en Extreme en Suprise ipv mannen poppen zijn ligt een groot deel van de planning hier overhoop...

Hieronder de vrijgezellen en wat de bedoeling nu is...








Yellow is de grootse pop in de voliere, zij is een cinnamon-opaline-geelwang split bronzefallow en kans split bont met een prachtige volle kuif en bijna fluoriserende parels. Zij is van 2004.

Yellow is vrijgezel door de dood van Fellow. Voor haar zoek ik geen nieuwe man, maar een nieuw adres met buitenvolière. Ze heeft wel interesse in Clyde, als ze echt voor hem gaat mag ze samen met hem weg of ze mogen hier eerst een ronde mee draaien, maar net wat er eerst komt.










Baukje is een cinnamon bonte bleekmasker (ef) pop van 2007. De enige man hier die voor haar in aanmerking zou komen is Bauke maar volgens mij vind ze hem niet leuk. Als ze Bauke niet wil blijft ze voorlopig even vrijgezel, ze is sowieso nog te jong om meteen mee te doen.










Robijn is een prachtige forse cinnamon-opaline zwaarbonte witmasker pop. Zij is van 2003. Voor haar heb ik bij Marlies een leuke man gereserveerd, hierover later meer.









Suprise is wildkleur pop die een man had moeten zijn volgens de mutatie calculator, haar vader is namelijk een lutino  :o. Zij is split witmasker of bleekmasker en ook nog kans split bont. Suprise is van 2007.

Zij mag het hier proberen met Bauke als ze dat wil, komt er dan witmasker uit mogen ze na de eerste ronde als koppel weg.









Extreme is een dochter van onze Pim & Roos. Het bont op de foto is het enige bont dat zij heeft aan de andere kant lijkt het dus net een albino.  Zij is van van 2007. Ik dacht dat het een man zou zijn en hield haar aan voor Robijn. Nu heb ik voor haar een man gereserveerd bij Marlies, hierover later meer ;)










3 x opaline bronzefallow popjes. Deze popjes mag Bingo er eentje van kiezen. Ze zijn mooi van formaat zonder kale plek achter de kuif en alle drie van 2007. De twee die hij niet kiest mogen straks weg, met dat doel heb ik ze destijds ook over genomen.










Bauke is een eigenkweek mannetje uit 2007. Hij is split voor cinnamon-lutino en kans split bont.

Bauke mag kiezen, Baukje of Suprise. Kiest hij voor Baukje dan moet hij nog wat geduld hebben. Kiest hij voor Suprise mogen ze het proberen, komt er dan witmasker uit gaan ze na de 1e ronde samen weg. Kiest hij geen van beide dan mogen zowel hij als Suprise als losse vogels weg.











Clyde is een schitterende wildkleur split opaline-lutino man uit 2003. Hij hoorde bij Mindy en het was niet de bedoeling dat hij hier nog zou zijn.

Hij lijkt Yellow leuk te vinden en zij hem. Als dat klikt mogen ze samen weg of ze draaien hier een ronde mee, net wat eerst komt.



Rob S

Zo, er is bar weinig van je plannen overgebleven als ik dat zo lees. Ik hoop voor je dat je nieuwe  ideeën en plannen voor dit kweekseizoen nog een beetje gaan lukken. Succes!

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op  2 maart 2008, 21:03:16
Zo, er is bar weinig van je plannen overgebleven als ik dat zo lees. Ik hoop voor je dat je nieuwe  ideeën en plannen voor dit kweekseizoen nog een beetje gaan lukken. Succes!


Nou weet je... dat vind ik nog wel meevallen  :D (op het verlies van Fellow na want dat is gewoon ruk)

Jelle en Beauty zijn gelukt, Mork en Mindy zijn gelukt en hebben zelfs al een bevrucht ei. En Bingo zal toch heus wel op 1 van die drie bronzefallow popjes vallen.  ;) En baukje wist ik al dat die pas tegen het eind van het seizoen een nestje mag gaan proberen.

Ik heb bij Marlies twee geweldig leuke mannen voor Robijn en Extreme gekocht, zondag ga ik ze halen. Dat zijn 100% zeker mannen en als dat gaat lukken (ze mogen zelf kiezen) komen daar twee fantastisch leuke koppels uit.

Het samenstellen van nieuwe koppels is (voor mij) toch wel een onderdeel van de lol van het kweken. Ik vind het eigenlijk wel humor dat ze de boel zo in de maling hebben genomen ;)




Tjerk

Hey Bonnie,

Wat voor mannen heb je bij Marlies gereserveerd voor Extreme & Robijn? En heb jij foto's van valken in Australië? :o

Groeten Tjerk

Dierenfreackske

Hoi Bonnie ...Ik vind het nog steeds heel erg van Fellow ...echt waar ...maar toch alsnog een goed kweekseizoen hoor !
Nogmaals veel sterkte ! Grtjs Ann



•=Bonnie=•

2 maart 2008, 22:36:32 #192 Last Edit: 2 maart 2008, 22:38:26 by Bonnie
Citaat van: Tjerk op  2 maart 2008, 22:06:17Hey Bonnie,

Wat voor mannen heb je bij Marlies gereserveerd voor Extreme & Robijn? En heb jij foto's van valken in Australië? :o

Groeten Tjerk


Een wildkleur bleekmasker split opaline en lutino kans split bont en een cinnamon opaline bonte split geelwang :)

Foto's van die valkjes uit Australie heb ik helaas niet, toen had ik nog geen geschikte camera en lenzen :)



*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met je plannen.
Een vruchtbaar kweekseizoen toegewenst :D ;)

Rianne

Hoi Bonnie,

leuk, weer die nieuwe plannen! Je gaat nu echt de bleekmasker kant op zeker? :)