4 mei 2025, 18:36:15

vervoer

Gestart door Cherrel, 10 oktober 2002, 16:55:25

« vorige - volgende »

Cherrel

Ik heb een klein vraagje en mischien een beetje stom, maar toch zou ik het willen weten .
Als je een autoreis maakt , kun je je valkparkiet dan ook op een andere manier meenemen, in plaats van in een kooi ?
Ik had gedacht aan een boxje ofzo , of een kleiner kooitje . Het is namelijk maar af en toe voor een uurtje in de auto .
En mijn valkparkiet is tam , als zn mogelijkheid er wel is , word hij dan niet schuw ?

Alvast heel erg bedankt
Cherrel Stange

linda

hallo,
Ik heb in de colruyt een box gekocht die ik daar wel handig voor vind.Het is een plastieken box die je  op verschillende manieren kan opendoen , zoals een pic nic mand ongeveer.
Er zitten openingen in rondom de hele box zodat hij overal kan kijken maar hij kan er niet uit.Dit zijn zo van die tijdelijke aanbiedingen, maar ze komen een paar keer per jaar in de winkel en zijn helemaal niet duur. Het is makkelijk om zuiver te maken en ik leg er altijd een handdoek in op de bodem.Ik hoop dat dit je ideetje geeft , en hou het in de gaten in de winkels .groetjes linda pico en caro

cisca

Hallo.
voor het vervoer van je valkje zijn in de dierenwinkel speciale dozen voor grote parkieten wanneer je er om vraagt zul je hem vermoedelijk zo krijgen hoor ik heb ze ook en zijn erg makkelijk en veilig.

Diana

[shadow=red,left,300]Maar als je zo'n doosje neemt kan je 'm beter om je het doosje beter vasthouden in de auto, want als je die neerzet rammelt het xtra![/shadow]

V_Valkie

Je hebt ook van die plastic boxen,met zon bovenkant waar allemaal gaatjes in zitten en een luikje,bedoelt voor vissen,een plastic vissenbak,mischien als je daar een handdoek,theedoek of iets wat zacht is op de bodem neerlegt,kun je de valk mischien wel daarin vervoeren.Anders kun je gewoon bij de dierenwinkel een doosje halen of hem vervoeren in een normale parkietenkooi.Als je hem daarna gewoon ff met rust laat op bestemming komt het denk ik wel goed.

Lieve

Je hebt in de dierenspeciaalzaken ook transportboxen voor je valkparkiet, ook te gebruiken wanneer je met hem naar de dierenarts moet. Het lijkt een beetje op die tansportkooien voor honden en katten maar dan kleiner.

Groetjes, Lieve