11 mei 2025, 08:51:46

welk geslacht

Gestart door sweetypie, 16 november 2007, 16:59:25

« vorige - volgende »

sweetypie

goedendag,
ik ben net lid geworden en ik zit met een geslachtsvraagje.
ik heb de tekst gelezen voor geslachtbepaling, maar het valkje van mijn zoontje voldoet aan de uitleg voor zowel mannetje als vrouwtje.
qua gedrag: hij paradeert, krijst, kletst, maakt herrie met zijn speeltje en de tralies van zijn kooi.
qua uiterlijk: wangvlek is niet zo feloranje, kuif is voornamelijk grijs en de onderste staartveren hebben een geel/grijze visgraatmotief.
de fokker waar ik hem vandaan heb, had het juist over de veren onder de vleugels, dus ik ben in de war.
heb ik een vrouwtje dat zelf niet weet dat ze een vrouwtje is of een mannetje met vrouwelijke uiterlijke kenmerken?
wie kan mij helpen?

Peter

Hoe oud is je valkparkiet? Alle jongen lijken op een popje, vanaf de jeugdrui (ongeveer 8 maanden) kun je het aan het uiterlijk zien. Maar aan het paraderen denk ik zelf aan een man.

Linkje op de website:
http://www.valkparkiet.com/nl/vraag/1.htm

Groetjes,
Peter

sweetypie

bedankt voor je antwoord. we hebben hem in juni of juli gekocht, ik weet het niet precies. hij was toen 8 weken oud. dus het kan nog zijn dat zijn kuif geel wordt en die visgraat bij zn staartveren nog verdwijnt?
groetjes sweetypie

Silke *

Hoi,

Als je valkje nog maar van juli is, denk ik wel nog dat de kleur kan veranderen hoor.

Groetjes
Silke x

sweetypie

hoi silke,
we hebben het valkje in juni of juli gekocht. dus hij is van april of mei.
groetjes sweetypie

Anke

Hoi,
Je valkje is dus nu een maand of zes, zeven.
Dan zal hij/zij binnenkort wel gaan ruien. Daarna zal goed te zien zijn of je een man of een popje hebt
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Heb je geen foto van je valkje?

Groetjes Anja