29 april 2024, 14:20:11

broeds gedrag

Gestart door Romy, 12 november 2007, 11:59:08

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik heb een valkje, Flupke genaamd en ze is ondertussen 1 jaar en enkele maanden oud.
Sinds dit weekend stelt ze broeds gedrag, en al enkele dagen ervoor is ze erg roeperig beginnen worden.

Nu heb ik enkele vraagjes :

- Hangt het roepen samen met het broeds zijn? Zoja, wat is de reden daarvan? (roepen naar een mannetje/partner?)
- Hoe lang duurt broeds zijn?
- Gaat ze nu zeker eitjes leggen omdat ze broeds is? Of is dit niet noodzakelijk?

De reden waarom ik dit vraag is omdat Flupke normaal gezien met mij mee gaat op studio (ik studeer nog), maar als ze zoveel lawaai maakt, dan stoort ze mij en m'n buren in het studeren. Vroeger was ze altijd heel kalm, maar de laatste dagen dus niet, ze vliegt enorm veel en zit heel veel lawaai te maken (ook krijsen).
Nu kan ik haar niet meer meenemen op m'n studio want ik vind het niet verantwoordelijk om m'n buren lastig te vallen met Flupke haar geroep. Maar m'n moeder vindt het ook niet zo fijn om nu telkens op Flupke te moeten passen, en ook het krijsen vindt zij niet leuk.

Ook ben ik bang dat ze eitjes gaat leggen, omdat zij een heel klein valkje is (haar gewicht schommelt tussen 72 en 78 gram en ze meet van staart tot snavel slechts 24 cm). Ik ben dus bang dat ze veel kans heeft op legnood...  :-\

Oh ja, dit is ook wel belangrijk : Flupke zit alleen en er mag van m'n moeder in geen geval een valkje bij. Ik heb haar al 1000 maal uitgelegd dat schreeuwgedrag vermindert met een vriendje erbij, maar ze wil het niet, dus dat is jammergenoeg geen optie...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen m'n vragen te beantwoorden!

Groetjes
Romy