21 mei 2025, 01:19:54

schreeuwen

Gestart door illy, 11 november 2007, 11:48:44

« vorige - volgende »

illy

hoi lieve lezers
ik heb 5 valkjes bij elkaar in een kooi zitten (grote papegaaien kooi) het zijn vader, moeder en 2 zoons en 1 dochter.
en de 2 zoons die schreeuwen de hele dag door de een meer dan de ander maar wij worden er stapel gek van, ze zitten tegenwoordig dan ook regelmatig met een doek over de kooi, wat ik overigens erg zielig vindt want dan doe ik ze liever weg naar waar ze wel een "normaal" leven hebben.
zelfs met een doek over de kooi gaan ze door met schreeuwen.
nou lees ik natuurlijk overal wat het zou kunnen zijn maar eten hebben ze genoeg, ze mogen regelmatig uit de kooi en ook dan wordt er geschreeuwd.
en negeren werkt ook al niet.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen want ik sta erg in 2-strijd want aan de andere kant fluiten ze weer heel mooi en ze praten ook nog een beetje.
dit gedrag gaat al een paar maanden zo en ik hou mezelf maar voor dat het met de pubertijd te maken heeft en dat het wel overgaat als ze een jaar oud zijn.

jose

Hay Illy
Vervelend hoor als ze zo gillen.
Wij hebbeb 3 valkjes en hier valt het reuse mee met de herrie.
Maar wij hebben ook wel een valkje gehad wat ik tot mijn spijt weg moest doen omdat ik er helemaal gek van werd.
Achteraf had ik er gewoon een bij moeten zetten.
Dat weet ik nu,maar toen nog niet.
Maar dat is jou probleem niet,want ze zitten al met meerderen.
Gr.Jose

vickie

Hey Illy,

Het kan zijn dat jouw valkjes zo gillen omdat ze broeds zijn. Of omdat ze aan het puberen zijn, zoals je zelf al zei. Het spijtige is dat je hier niets aan kan doen, dit gaat vanzelf over.
Misschien zeuren de mannetjes omdat ze elk een eigen popje willen, maar aangezien je er al 5 hebt wordt het waarschijnlijk wat te druk als je er nog 2 bij gaat zetten  ;D

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

illy

hoi vicky

het zou zo maar allebei kunnen denk ik want ik heb zo af en toe het idee dat ze allebei proberen het vrouwtje het hof te maken, maar die reageert er gelukkig niet op.
ik ga er voorlopig maar van uit dat ze over een half jaar een stuk rustiger worden.
en inderdaad om er nog een paar bij te zetten wordt toch wel erg druk en ik heb geen plaats voor een 2e kooi.

thanx...