28 april 2024, 10:24:17

aggressie bij aanraking

Gestart door Lauwers, 26 oktober 2007, 15:48:05

« vorige - volgende »

Lauwers

26 oktober 2007, 15:48:05 Last Edit: 6 november 2007, 21:13:37 by Lauwers
Hoi,

Ik heb nu bijna 9 weken een valkje (pop) genaamd Charlie (ik wist eerst ni of ze een mannetje of popje was, daarom heb ik een naam gekozen dat beetje voor beiden ging en na opzoekwerk kwam ik teweten dat ze een popje was). wel weet ik haar leeftijd niet, maar ze is vrij jong. Ze is nu in de rui en wordt vrij geel in het gezicht en de rest van haar verenpak wordt donkerder. In de winkel wisten ze wel niet haar leeftijd of geslacht en ze heeft geen ring.

Al van zodra ik haar had kreeg ik haar snel tam, al na 2 dagen at ze uit mijn hand. na 2 weken liet ik haar al de 1ste keer losvliegen. Ze is een schatje! ze fluit, ze is graag bij ons, zit op onze schouders, op ons hoofd, ze speelt met ons haar, ze geeft kusjes, eet uit ons hand maar er is 1 probleem: ik kan haar helemaal niet aanraken en ze is bang van vingers. Een hand is geen probleem, maar aparte vingers wel. en als ik haar probeer aan te raken of als er per ongeluk een vinger in haar buurt komt, dan wordt ze zeer agressief! ze bijt en ze bijt heel hard dan.

Kan ik er op een of andere manier iets aan veranderen, of moet ik da gedrag gewoon aanvaarden?
ik zou ze zo graag eens strelen.

Groetjes,
Davina

Anja

Hoi Davina,

Of je er nog iets aan kan veranderen............geen idee.
Misschien met heel veel geduld.
Wie weet wat er met je valkje is gebeurd omdat hij zo agressief reageerd naar 1 vinger.
Mag je ipv je vinger wel met je neus kriebelen?

Groetjes Anja

Lauwers

dat heb ik me ook al afgevraagd, 2 vingers lukt ook niet goed, maar iets beter. ze voelt wel aan mijn neus ofzo, maar ik heb een neuspiercing, en dat vindt ze heel interessant dus daar moet ik op letten dat ze er niet aan prutst. kusjes geven doet ze goed, maar ik mag geen kusje geven op haar rug of staart. neus tegen bek gaat een beetje...

bedankt voor je reactie in ieder geval  :)

Anja


Graag gedaan hoor.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij het helemaal niet fijn vind om op de rug geaaid te worden.
Mag je hem ook niet op zijn koppie aaien?

Groetjes anja

Lauwers

Nee, want dan is er de vinger ook weer he. en als ze uit mijn hand heeft duwt ze soms zonder dat ze het weet haar kopje tegen mijn duim of vinger. maar dan ziet ze ook mijn hand als 1 geheel.

Ik weet natuurlijk niet wat ze meegemaakt heeft vooraleer ik ze gekocht heb of voor dat ze in de winkel zat...

Anja


Dat is helaas het nadeel van een valkje uit een dierenwinkel kopen.

Wel leuk te lezen dat hij zijn koppie in je hand duwt zodat hij toch gekriebeld wil worden.

Ik vrees dat je het zo moet accepteren :-\ :-\

Groetjes Anja

Mara

Hoi Davina

Ik denk dat je valkje een behoorlijk traumatische ervaring heeft gehad met vingers. Met veel geduld kan het minder worden maar ik denk dat je het zult moeten accepteren zoals het is.

Heel veel sterkte.

mara

talitha

mijn valkje is ook bang voor vingers maar laat zich wel kroelen.
maar alleen als ik met mn hand van boven kom (op z'n koppie en nek) maar kom ik van voren met mn hand gaat hij protesterend krijsen en proberen te happen (gelukkig bijt ie niet door) ik trek mn hand dan niet weg, als je dat doet denkt ie dat het bijten werkt en zal hij dat de volgende keer weer doen. dat gehap is nu wel minder, en hij is erg aanhankelijk geworden. meschien helpt het bij jou valkje.

en volgenmij is jou valkje geen pop maar een mannetje.
je vertelde dat ie in de rui is en steeds geler word, en de rest steeds zwarter. popjes hebben vrijwel geen gele kop en een lichter verenpak.

groetjes talitha

Lauwers

Hoi Talitha,

ze houdt alles in het oog wat er rond haar gebeurd, als ik haar rug probeer te aaien heeft ze het direct gezien. vandaag probeerde ik haar met één van haar eigen veertjes te aaien, en da wilt ze ook niet.

Na veel zoekwerk had ik gelezen, ik denk op deze site, dat een pop duidelijk het visgraatmotief op haar onderste staartveren heeft, en dat heeft ze heel duidelijk. verder zit ze heel veel te kippen (of hoe noem je dat?)
Mijn ouders waren onlangs in Frankrijk waar iemand van hun hotel een hele tamme valkparkiet had die daar gewoon op de schouder van het baasje zat, en het bleek ook een vrouwtje te zijn en die was ook heel geel aan het kopje. ze is ook niet zo sterk verbaal, dus ik denk nog steeds vrijzeker dat ze een vrouwtje is. Enkel heb ik daarnet ergens op dit forum gelezen dat mannetjes veel tegen de tralies tikken ofzo, ze klauwtert heel veel en dan 'rammelt' ze er wel aan... is dat iets mannelijks??? soms twijfel ik wel wat, maar het is ook lastig dat ik haar leeftijd niet ken.

groetjes,
Davina

talitha

dat hameren tegen de tralies of stok is macho gedrag en word alleen door mannetjes vertoont. om aandacht te trekken.
en wat bedoel je presies met kippen?

hier op de site is uitgelegd dat mannetjes fellere kleuren hebben poppen hebben vrijwel geen geel in het gezicht (kan t ook fout hebben) bij de wildkleur dan.

groetjes talitha

Lauwers

zij/hij zit geregeld met achterwerk omhoog en staart door de tralies...

Lauwers

27 oktober 2007, 22:22:39 #11 Last Edit: 27 oktober 2007, 22:27:58 by Lauwers
Dit is een foto van Charlie, een van de recentste, maar ondertussen is ze iets geler in haar snuitje



straks proberen er nog een paar van op te laden

wat ik nog wil zeggen ivm het topic is dat ik heb zitten experimenteren bij haar probleem:

ik had een stok genomen en daar enkele draadjes aan geknoopt (met stok en draadjes speelt ze graag) nu had ik nog een koordje met ook zo een knossel draadjes aan, terwijl ze aan de koord zat te knabbelen, probeerde ik ze met de andere 'flosh' (zoals we dat op z'n antwerps noemen, ik weet niet echt een algemeen woord ervoor) te strelen. lukte zelden. toen liet ik haar op haar kooi uit een kommetje eten terwijl ik met de stok met de flosh op de rand van het kommetje drukte (zodat het niet omviel en de flosh in het kommetje hong) en hield ik de andere flosh (die aan de koord) boven haar hoofdje zodat het haar telkens aanraakte terwijl ze at. dat begon wat te lukken, nu ben ik bezig met een klein rekje te maken met koordjes aan dat ik in haar kooitje kan hangen boven haar etensbakje... morgen ga ik zien om het uit te testen. ik laat jullie wel weten hoe het gaat...

ik ben op dit gedacht gekomen door jullie reacties en iets wat ik al even wou uitproberen ook. dus in ieder geval, bedankt voor jullie reacties

Anja


Als Charlie nog geler is dan zal hij waarschijnlijk een man zijn.
Zal eens even zoeken van mijn wildkleur man.

Goed gedacht van je zeg. Ik hoop dat het werkt en dat je hem uiteindelijk met je vingers kan aaien.

Groetjes Anja

Anja


Gevonden kijk maar.



Groetjes Anja

Lauwers

ik hoop het ook...

ik heb zo zitten zoeken naar een antwoord op de geslachtsvraag, en toen dacht ik dat ik het wist maarja, nu begin ik weer te twijfelen... ik zal moeten wachten tot de rui over is zeker?