6 mei 2024, 15:26:53

Prijzen van een valkparkiet

Gestart door Mandy, 9 oktober 2003, 01:43:34

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Mariette,
Er zit nog meer familie van Chico op het forum hoor :-)
Henry heeft ook een lutino die uit hetzelfde nest komt alleen iets ouder dan Mingu want dat was de kleinste uit het nest en heeft het nog net gehaald want die was er toen slecht aan toe :-(
En ik heb hier nog een broertje zitten van Chico maar dat is een gewone wildkleur.

Groetjes, Paul

Henry

hahaha wat leuk paul dat mijn valkje familie heeft op het forum hij wil ze nu allemaal zien hoor hij komt wel een keertje weer langs hoor paul a;ls je wilt hahahaha


henry van ellinkhuizen

Paul

Hoi Henry,
De familie zit overal in het land van jouw valkjes :-)
Van je Lutino hebben we hier nog een wildkleur broertje zitten en van je geparelde nog een wildkleur die snel een nieuw baasje krijgt en een wat meer geel geparelde die hier blijft :-)
Je mag altijd een keertje langskomen hoor :-)

Groetjes, Paul

Mandy

10 oktober 2003, 02:45:11 #33 Last Edit: 10 oktober 2003, 02:51:39 by Mandy
Ik heb net nog eens gekeken op marktplaats en als je daar de prijzen ziet zit daar ook best veel verschil in. De een vraagt 10 euro, maar dat is dan een volwassen valk uit een volière en tamme geparelde valken van 65 euro! :o
Wat ook opvalt is dat er al veel mensen op zoek zijn naar valkjes, dat zal over een paar maanden nog wel meer zijn nu het aanbod in de herfst/winter erg laag is natuurlijk.

Om het toch ergens op de middenweg te houden en om alleen echte liefhebbers over de vloer te krijgen die ik jonge, kwalitatief goede valkjes aan bied (vervelende ongevraagde virussen die ik helaas gehad heb en niets aan kon doen buiten beschouwing gelaten... :( ) ga ik het toch zo doen;

-5 euro extra voor handtam
-wildkleur 25 euro
-cinnamon 30 euro
-gepareld/witmaskers 35 euro
-bont/geparelde witmaskers 40 euro
-cinnamon geparelde witmasker 45 euro
-bonte witmasker/albino 55 euro

Ik hou de witmaskers en geparelde witmaskers toch apart van elkaar, want de poppen die die mooie parels houden zijn in mijn ogen toch meer waard dan een gewone witmasker en die kans is toch 50/50. Het is dan gewoon een risico/gok dat als het een man is er parels verdwijnen.

Pfff ik blijf het nog steeds moeilijk vinden hoor. Ik wil niet overkomen dat ik op het geld uit ben daar het gewoon een leuke hobby is, maar het gaat hier wel om lieve levende beestjes waar mensen heel lang veel plezier aan kunnen hebben en dat mag z'n waarde hebben, zeker als het om weinig voorkomende mutaties gaat. Het geld hou ik immers toch altijd apart en wordt ook aan de valkjes uitbesteedt. Nu ben ik daarvan bv wat kooien van bij aan het zetten. ;)

Maar goed, het is ook nog afwachten wat mijn 4 nieuwe koppels gaan doen. Gaan ze paren, lukt de paring, komen er bevruchte eitjes, broeden ze goed, voeden ze goed, allemaal dingen die mis kunnen gaan... :-/
Ik ben alleen zeker van Jip&Janneke met wildkleur en cinnamon jongen en Jut&Jil met geparelde en cinnamon geparelde witmaskers. :)
Ik doe in ieder geval mijn best, nu m'n valkjes nog! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik vind die prijzen wel terecht.

Bij jou komen ze van een goed adres en je gaat er verantwoordelijk mee om. Je geeft ze niet mee als nog niet zelfstandig ed.

En een echte liefhebber zal zich niet door die prijs af laten schrikken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Inger m

Hoi Mariette,
Ik ga proberen om mijn valkjes gewoon zelf te verkopen via marktplaats en andere advertenties, alleen is het lastig dat je niet altijd weet wat voor mensen erop af komen of ze zeggen weer af... Ik weet niet wat anderen voor ervaring ermee hebben.
Ik verkoop al jaren grasparkieten en valkparkieten aan de dierenwinkel en heb er geen moeite mee dat ze weggaan, daar raak je aan gewend, maar ik vind het wel prettig als ik weet dat goed te recht komen.

Mandy, het klopt inderdaad dat ze in dierenwinkels niet zo graag wildkleur willen (tenminste dat is mijn ervaring ook). Ik heb een keer lutino's gehad en daar bleven ze naar vragen. De cinnamon was er ook zo weg, maar de wildkleuren zitten er veel langer.

gr Inger

Je prijzen vind ik ok. Ik begrijp wel dat je wilt weten wat anderen ervan vinden, komt niet over alsof je op geld uit bent hoor, want aan een vogelhobby maak je de nodige kosten en arbeid en mijn ervaring is dat je er hobbymatig toch niet ' rijk' van wordt. Ik hou het geld voor de vogels apart om weer voer en andere benodigdheden van te kopen.

Veel plezier met je valken! (je bonte witmasker is trouwens erg mooi, ik zal die van mij ook eens op de foto zetten)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ziralioness

Hmm.... áls ik ooit ga kweken houd ik het vrij goedkoop hoor...
Het hangt bij mij ook helemaal van de persoon af. Bedoel, ik ben ook prima in staat iemand een valkje kado te doen omdat ik weet dat hij daar het goed zal hebben! ;) Ik weet nl. prima hoe het is om weinig geld te hebben.

En ach... bij mij gaat het toch het eerst om de vogels en dan om de prijs, maar ik denk dat iedereen dat met me eens is. Zo zou ik nooit zomaar een jonkie verkopen aan mensen waarvan ik het gevoel heb dat ze alleen een leuk tam huisdier voor hun kleine kind willen... Want ik weet hoe dat gaat! Zie het helaas vaak genoeg.  :'(


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Hoi,

Tja, ik heb er ook gemenge gedachtes over hoor...
Weet niet...ook in deze tijd is alles even duur...en leuk dat er zoveel mutaties zijn hoor...maar het moet geen "verzamel-object" worden...omdat hij zo speciaal is....dus "meer waard".
 Waard?? hoezo waard?  ik heb beertjes verzameld en die waren ook heel veel geld "waard"...wie bepaald dat? ja de markt, of er vraag naar is...tja en het is maar wat een gek ervoor geeft.
Ik ging soms ook heel ver om die beer te krijgen, maar nu met een levend vogeltje? nee sorrie...er zitten heel veel mooie bij, maar ik blijf toch bij een limiet wat ik er aan uit wil geven.
En bij mij zullen ze het zeker weten goed hebben, maar dat is niet van mijn neus af te lezen, zo ook niet bij alle anderen.
Dit wil ik er alleen maar mee zeggen, dat het niks mag uit maken, of je er 50 of 15 euro voor betaald, of je er dan zeker goed voor zal zijn....of de beslissing nemen om er 1 te kopen voor dat geld, want er zijn mensen bij...die kunnen het helemaal niks schelen hoe ze met hun geld omgaan en smijten er dan ook zo makkelijk mee.
Dus een valkje van 50 euro...doen ze net zo makkelijk weer van de hand hoor.
De prijzen moeten jullie dus zelf bepalen.

Groetjes,
   Trudie

Mandy

10 oktober 2003, 16:05:51 #38 Last Edit: 10 oktober 2003, 20:11:09 by Mandy
Tja, dat klopt ook weer Trudie, dat soort mensen zijn er ook.
Al zal dat in deze dure periode ook wel minder geworden zijn...
En inderdaad, als iets zeldaam is dan hangt daar vaak een duurder prijskaartje aan, maar dat vind ik wel juist. Stel dat ik maar 10 euro zou vragen voor bonte witmaskers en albino's dan loopt de straat hier misschien wel vol! :D
Maar zo gaat dat op de markt ook, maar ook anders, bv. aardbeien die buiten het seizoen gegeten worden zijn ook veel duurder dan in het seizoen.
Daarom zie je valkjes in de zomer ook weer wat goedkoper worden. De mensen die in de winter hebben gewacht en uit een 1e ronde een valkje hebben gekocht zijn dan gesteld. Valkjes uit 2e en 3e rondes worden weer minder snel verkocht omdat dan het gehele aanbod veel groter is en de vraag ernaar minder wordt. Er komt dan ook een vakantieperiode aan en mensen gaan dan geen valkje aanschaffen, daarna misschien weer wel. Dus de 2e ronde is vaak wat minder en de 3e ronde weer wat beter. Om toch van die jonkies af te komen zie je de prijzen dan ook weer wat dalen. Tja, ik heb het ook niet verzonnen. Maar dit heb ik zelf ook zo ervaren, alleen heb ik mijn prijzen daar niet op aangepast hoor. ::)

Inderdaad Inger, ik gebruik het geld ook voor voer, houtsnippers, vitaminen enz. voor mijn valkjes. Zo financieer ik eigenlijk mijn hobby, maar ook al zouden er geen jongen zijn en dus geen geld, dan maakt dat ook niet uit. Het is niet voor niets een hobby waar je van geniet, dus dat heb je er uiteraard toch voor over, anders moet je er niet aan beginnen. ;)

En wat ook weer zo is Inger is dat als mensen bij je langs komen je daar ook weer meer "werk" aan hebt dan als je ze even naar de dierenwinkel brengt.
Ik heb de eerste 2 jaar telkens 5 jonkies gehad, maar dit jaar 38 jongen en die zijn dus wel bijna allemaal opgehaald door mensen die bij je thuis komen. Vaak is dat natuurlijk in het weekend en 's avonds en als je nagaat dat ik als verpleegkundige erg weinig vrije weekenden en avonden heb moet je ook daar in investeren.
Vaak waren het ook mensen van ver die dan een poosje bij je binnen blijven, je drinken aan biedt (als ik dat al niet vergat... ::) ), je volière laat zien, uitleg geeft enz.
Dat vond ik natuurlijk leuk om te doen, zeker als het mensen waren die ik kende, zoals Mariska en Paul bv. :), maar ook veel onbekenden die bv met een hele familie en kinderen over de vloer komen.
Dat geeft niet maar er zijn ook wel eens mensen geweest met vervelende kinderen die overal aan zaten, de hele tijd aandacht opeiste met; "waarom, waarom, waarom" en niet in toom werden gehouden en dat is vervelend, zeker als je niet zo'n kindermens bent als ik. :-/
Tegen het einde van het seizoen had ik het dan ook wel een beetje gehad hoor. En mijn vriend ook, dus wat dat betreft moet je hier ook goed over nadenken en eventueel overleggen als je met iemand samen woont. ::)

Ook heb ik eens een valkje binnen gehaald om tam te maken, bel ik die mv op om af te spreken wanneer ze 'm kan komen halen, zegt ze; mijn man vond het niet meer nodig! Dat is natuurlijk niet leuk, dus ik spreek altijd af dat als er iets tussen komt ze gewoon op tijd af moeten bellen zodat ik een ander baasje kan vinden. Een reservering is natuurlijk geen verplichting. Maar dat is gelukkig maar 2 keer gebeurd van het jaar. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

10 oktober 2003, 16:22:14 #39 Last Edit: 10 oktober 2003, 16:22:52 by Mandy
Ik heb hier nog niet helemaal een goed gevoel over  :( ;

-wildkleur 25 euro
-cinnamon 30 euro
-gepareld/witmaskers 35 euro
-bont/geparelde witmaskers 40 euro
-cinnamon geparelde witmasker 45 euro

Ik denk dat ik dat allemaal met 5 euro verlaag, ik moet er immers zelf ook een goed gevoel bij hebben.
Ik schaam me bijna om er zoveel voor te vragen, vooral de laatste 3 klinken best duur en zeker als er nog 5 euro bij komt voor handtam, dan wordt een cinnamon geparelde witmasker al 50 euro. Die is wel mooier en bijzonderder dan een wildkleur, maar toch ook weer niet zoveel meer waard. Voor een albino en bonte witmasker betalen sommigen dat immers al en die verdienen wel die waarde in mijn ogen... ::)
Het rijtje wil ik in ieder geval wel zo houden. :)
Dus dan wordt het zo;

-5 euro extra voor handtam
-wildkleur 20 euro
-cinnamon 25 euro
-gepareld/witmaskers 30 euro
-bont/geparelde witmaskers 35 euro
-cinnamon geparelde witmasker 40 euro
-bonte witmasker/albino 55 euro

En het is trouwens wel altijd zo dat familie, vrienden, kennissen, mensen die hier eerder geweest zijn en van valkparkiet.com korting krijgen (sssttt niet te hard roepen anders komen er alleen maar leden hier om een valkje bij mij te halen en zijn dan weer weg!). ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

CitaatHet rijtje wil ik in ieder geval wel zo houden. :)
Dus dan wordt het zo;

-5 euro extra voor handtam
-wildkleur 20 euro
-cinnamon 25 euro
-gepareld/witmaskers 30 euro
-bont/geparelde witmaskers 35 euro
-cinnamon geparelde witmasker 40 euro
-bonte witmasker/albino 55 euro



Hoi Mandy,

Dit zijn zo hele goede prijzen hoor;).

Ik vraag mij alleen af hoe je het doet met gewone witmaskers en geparelde witmaskers. Als een geparelde een mannetje blijkt te zijn, blijft er een gewone witmasker man over. Dus zouden sommige zich afvragen waarom ze er 5 euro meer voor hebben moeten dokken.
Persoonlijk zou ik er niet om malen hoor, maar je hebt fietsen... ::) en fietsbellen :D :D.

Maar de prijzen zijn verder goed te noemen ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Yip, dat is zo, daarom zei ik hier ergens in het begin ook dat ik die daarom gelijk zou trekken. Maarja, als het dan toch een pop is heb je wel een mooie geparelde witmasker! En dan heb je voor hetzelfde geld meer (althans, ik vind gepareld mooier  ;) ). Dus als het een man is die z'n parels gaat verliezen heb je een beetje pech als je het zo wilt zien, maar vaak blijven er hier en daar wel wat parels zitten.  :)
En een cinnamon geparelde witmasker die een man blijkt te zijn en parels gaat verliezen is toch weer mooier en aparter dan een gewone geparelde witmasker man. :P
Ik zal zo eens een foto van Pico maken en laten zien. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Hoi Mandy,

Wat je voor je valkjes gaat vragen... het is toch jouw eigen keus en die moet je niet laten bepalen door andere. Als jij er een goed gevoel bij hebt dan moet je het zo doen.

Ik vind alleen wel dat je moet oppassen met je uitspraak wat betreft de gezinnen die een valkje bij je op komen halen. Ik ben ook met mijn hele gezin bij je geweest om Jewel op te halen en ik voel me erg aangevallen door deze uitspraak. Niet dat ik me kan herinneren dat mijn zoontjes wat vroegen, en we waren ook vrij snel weer weg maar je moet wel oppassen met deze uitspraken. Het zijn tenslotte wel klanten van je.

Ik ben niet boos op je hoor maar ik wilde dit wel even laten weten.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

10 oktober 2003, 17:22:03 #43 Last Edit: 10 oktober 2003, 20:25:54 by Mandy
Oeps, nee hoor Marianne, moet je niet doen, dit was een voorbeeldje van vreemde mensen, dit ging niet om jouw kinderen hoor! Sorry als je je aangevallen voelt, dat was niet de bedoeling en naar niemand hier persoonlijk bedoeld. ;)
Waar ik het over had was een extreme situatie, althans voor mij dan, ik ben ook geen kinderen gewend en die mensen hielden ze ook niet echt in toom en dat was vervelend. :-/

Of staat het woord "kindermens" je tegen? Daar bedoel ik alleen maar mee dat ik niet zo'n "feeling" heb met kinderen, ik weet gewoon niet hoe ik daar mee om moet gaan. Zo vond ik mijn stage toendertijd op de kinderafdeling ook helemaal niet leuk, ten eerste omdat ik emotioneel veel te betrokken ben met zieke kinderen, maar er aan de andere kant ook gewoon niet mee om kan gaan. En van mij moeten ze vaak ook niets hebben. :-/
Misschien verandert dat nog wel als ik ooit moedergevoelens krijg, als ik die ooit krijg? Of ik zit in een ontkenningsfase en geef al die gevoelens aan m'n beestenboel hierzo! :D

Ik wil zuinig zijn op "mijn klanten" en graag een goede mond-op-mond reclame, dus ik pas wel op hoor. :)

Maar ik trek mijn uitspraak niet terug, want dit was gewoon een ervaring van mij en heb ik als voorbeeld gegeven om bij stil te staan.
Er zijn mensen die misschien gaan kweken en ze thuis gaan verkopen dan kan je met een voorbeeld als dit rekening houden. Maar de een is bv makkelijker met kinderen dan met vuile schoenen, ik noem maar wat, dat zijn allemaal dingen waar je beter vantevoren even over na kan denken. ::)

Ik heb dat gedaan en ben verder ook niet echt moeilijk en kan met vele mensen overweg, een eigenschap die je als verpleegkundig bv wel moet hebben ;), dus vandaar dat ik ze graag aan huis verkoop en hier verder gewoon veel plezier in heb. Ik probeer een goede gastvrouw te zijn. :P

Maar zo ben ik een tijdje terug eens een advertentie tegen gekomen van mensen die een opkoper zochten omdat ze hun jonkies niet meer aan huis wilde verkopen omdat ze niet meer al die mensen over de vloer wilden hebben, dus dan kan je er beter eerst eens goed over nadenken. ::)

Excuus aan je gezin en jongens, het was toen gewoon gezellig hoor. ;)
Alles goed met Jewel? :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi allemaal,

Ik heb hier ook eens over zitten denken, bij een dierenwinkel zitten de valkjes voor een gemiddelde prijs van zo'n 25 euro, ook hebben wel valkparkieten zien zitten voor 50 euro in de dierenwinkel. Omdat wij er zelf 35 euro voor vragen is het goed in balans vindt ik zelf.

Als de mensen bij ons een jong handtam valkje kopen weten ze ook zeker dat er heel veel tijd in gestoken is om ze handtam te maken. Zeker zo'n 1 uur per dag per valkje hebben ze dan direct kontakt gehad met mensen. En ze gaan vaak weg met een week of 6 a 7 als ze zelf eten. En ze krijgen er natuurlijk een berg info bij en veel achtergrond informatie hoe de ouders zijn enzo. Zie dat maar eens te krijgen in de dierenwinkel.

We steken dus per valkje zo'n 45 uur tijd in om ze goed tam te maken, en als we 17,50 euro rekenen voor jonge niet tamme valk zijn we voor 35 eurocent per uur bezig om een valkje tam te maken. Dat is nou echt pas hobby want rijk wordt je er zeker niet van.

Vandaar zijn we uitgekomen op 35 euro en als je dit allemaal weet dan valt 35 euro heel erg mee.

Groetjes,
Peter