29 maart 2024, 11:01:33

Prijzen van een valkparkiet

Gestart door Mandy, 9 oktober 2003, 01:43:34

« vorige - volgende »

Mandy

9 oktober 2003, 01:43:34 Last Edit: 9 oktober 2003, 01:46:06 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Ik wil ff met jullie brainstormen. ::)
In 2001 toen ik mijn eerste valkparkietjonkies kreeg wist ik niet wat ik daarvoor moest vragen en vroeg ik daar 25 gulden voor.
Inmiddels bleken de prijzen flink omhoog te zijn gegaan en ging ik daarin mee.

Dit jaar vroeg ik voor;
-wildkleur/cinnamon 20 euro
-gepareld 25 euro
-geparelde witmaskers 30 euro.
Voor die paar valkjes die ik handtam maakte vroeg ik 5 euro extra voor de moeite.

Nu zat ik te denken om het zo te doen;
-wildkleur/cinnamon 25 euro
-gepareld/witmasker 30 euro
-bont/geparelde witmasker 35 euro
-bonte witmasker/albino 40 euro
en weer die 5 euro extra voor handtam te maken.

Eigenlijk zou ik best 50 euro kunnen vragen voor een bonte witmasker en albino daar ik dat er zelf ook voor betaald heb en dat ervoor over had, maar ik vind het zoveel om te vragen...

Wat vinden jullie van deze prijzen?
Of wat vragen sommige van jullie daarvoor? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hello

ikzelf zou doen

wildkleur/cinnamon 17.5
bont en witmasker 20
cinnamon gepareld 17.5
lutino 20

SDC:D

Kolkkie

Hoi Mandy,

Op zich vind ik het redelijke prijzen. Het zet de mensen aan het denken of ze wel of geen valkje willen nemen. Dat de prijs een drempel is die alleen liefhebbers nemen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

                             beste mandy


hahha wat een prijzen zeg maar voor een liefhebber valt het echt mee hoor.en als je ze tam maakt mag dat ook wel wat kosten hoor want je steekt je tijd er toch in hoor

henry van ellinkhuizen

Speedy

Hoi Mandy,

Ik weet dat je erg mooie lieve valkjes hebt...je ook zeker je best ervoor doet.
De prijzen zijn daarom niet echt gek.
Helaas vind ik wel, dat de prijzen zo erg op gevoerd worden, het begint bij 40, - en waar eindigd het?
Ik zelf blijf dan toch ook in mijn eigen portemonee kijken.
En als ik denk, ja dat ehb ik er wel voor over, dan ga ik ervoor.
Helaas heb ik al 2 keer een duur valkje me neus voorbij laten gaan, maar ja....90,- en 85,- was me echt teveel.

Groetjes,
     Trudie

Mandy

9 oktober 2003, 04:57:13 #5 Last Edit: 9 oktober 2003, 05:28:25 by Mandy
Nou Stijn, dat is wel erg goedkoop hoor, ik denk dat je er best wat meer voor kan vragen. ;)

En Mariska en Henry, jullie hebben helemaal gelijk, voor een echte liefhebber moet dat geen drempel zijn. Als ik ook naar mezelf kijk, afgelopen zaterdag bv, geef ik gewoon meteen die 50 euro voor zo'n prachtvalk.

Maar er moeten grenzen zijn natuurlijk, 85, 90 euro is inderdaad erg veel Trudie.
Teddy van Annemieke, een bonte valk, kostte 110 euro, dat is toch niet normaal meer?!
Bedankt voor het compliment Trudie... :P :-[bloos
Een valkje van een kweker met garantie dat die jong is en bv niet uit inteelt komt en handtam is, is ook wat waard natuurlijk. Dit soort prijzen worden ook vaak in winkels gehanteerd en soms nog duurder dus, en dan heb je geen garantie! Dus enige waarde mag je er wel aan geven.

Ik denk er nu zo over;
-wildkleur 20 euro
-cinnamon 25 euro
-gepareld/witmasker/geparelde witmasker 30 euro
-bont/cinnamon geparelde witmasker 35 euro
-bonte witmasker/ albino 40,45 of 50 euro?

Wildkleur goedkoper daar daar weinig vraag naar is.
En de witmasker geparelde ook bij de gewone witmaskers daar als je een geparelde witmasker haalt en het later een man blijkt te zijn de parels verdwijnen en je dus voor het oog een gewone witmasker hebt.
De cinnamon geparelde witmasker is toch weer wat aparter, ook zonder parels als het een man blijkt te zijn.
En over de bonte witmasker en albino twijfel ik dus nog daar ik voor allebei zelf 50 euro betaald heb... :-/

En wat vragen de andere kwekers onder ons? Bv; Lique, Cobie, Daan, Paul? En Karin, weet jij al wat je gaat vragen? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Ik vroeg dit jaar 20 voor een jong valkje maar volgend jaar zal alles denk ik weer duurder zijn.
Voor de albino is 50 te weinig ik zou hem op 60 inzetten Mandy want onder de 55 zie je ze normaal niet veel te koop.
Zeker als ze tam zijn zijn ze extra veel waard natuurlijk.
Mijn albino kostte ook 55 euro en er waren mensen die er zo 75 voor wilde geven toen ik hem haalde.
Maar hij is het zeker waard want het is echt een schatje en ook supertam.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

Ik vind dat de prijzen die Mandy stelt heel redelijk zijn en inderdaad, wildkleur is einig vraag naar aangezien bijna iedereen al een wildkleurtje heeft, wij hebben er 2.

De prijzen van onze valkjes zaten ook niet al te dicht op elkaar:
Dizzy (wildkleur) - €12,50
Egbert (wildkleur) - €15,-
Chico (cinnamon) - €20,- (ja bij Paul vandaan inderdaad ;))
Jeltje (grijs gepareld) - €35,-

Maar ik vind eigenlijk dat ze het alle 4 driedubbel dwars waard zijn, want ze zijn alle 4 heel erg lief, ondanks de angst van Egbert voor handen.

Ik zit er ook over te denken een keertje valkjes te gaan kweken, lijkt me zo leuk. :)
Maar ja, ik zie wel, volgend jaar weet ik genoeg he. :D

Groetjes, Mariette

Lique

Hoi Mandy,

Ik ben er met prijzen betreft heel makkelijk in.
Bij mij kosten de wildkleur en geparelden 35 euro.
Het is veel geld, maar zo weet ik wel, dat de mensen er goed over nadeken.
Ik krijg veel reacties, dat ze te duur zijn, en dat ze elders veel goedkoper zijn... Prima, gaan ze lekker daar heen. Ik wil soms best met de prijs schuiven, als ik weet dat ze goed terecht komen.
Een valkparkiet groeit hier op, tot een mooi vogeltje, en vooral een huisdier. En mensen mogen daar best wat voor over hebben, anders moeten ze een goudvis nemen hahaha.

Groetjes Lique

ps ik zal volgend jaar meer mutaties krijgen, maar deze prijzen moeten nog aangemaakt worden.

Mandy

9 oktober 2003, 16:55:27 #9 Last Edit: 9 oktober 2003, 16:56:44 by Mandy
Ja inderdaad en daarnaast kan een valkje ook 15 jaar oud worden of soms nog ouder en dan hebben ze er dus wel al die tijd plezier van, dus dan is zo'n bedrag te verwaarlozen. :)

Pfff Paul, je hebt misschien wel gelijk wat die 60 euro voor een albino betreft, maar ik durf er eigenlijk niet zo veel voor te vragen... :-/
Dan hou ik het wel op die 50 euro die ik er zelf ook voor gegeven heb denk...
Hoeveel was jij ook alweer kwijt voor die prachtige bonte witmasker? :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi mandy,

Jeetje dit vind ik dus ook een moeilijk hoofdstuk. Ik heb dit jaar voor het eerst gebroed en ik heb alle jongen zelf gehouden hihihii. Dus dit jaar heb ik dat probleem nog niet gehad en ja volgend jaar moet ik ff kijken.

Maar wat Lique zegt ben ik het wel mee eens, als je te goedkoop bent dan is de kans veel groter dat iemand in een impulsieve bui, gewoon een valkje meeneemt en deze al weer gauw zit is. En dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Ik vind je prijzen heel erg goed en zeer zeker niet te duur.
En voor die bonte witmaskers, ja ik heb deze dus niet voor veel geld kunnen kopen, maar ik heb al wel een bod van iemand anders gehad op mijn bailey, namenlijk 100 euro, maar ik heb het niet gedaan natuurlijk. Hij wacht maar tot volgend jaar dan heb ik misschien jongen van Bailey. Ik vind jouw bedragen voor een goed en gezond valkje helemaal niet te duur. je weet dat het bij een goed huis vandaan komt, en verders dus gezond is, dus ja dan moet men er ook zeker wat voor over hebben vind ik en dan ook nog handtam. Nou wat wil iemand nou nog meer voor dat geld toch. O'ja en ze krijgen er een gouden voetring bij, want de ringen voor volgend jaar zijn goud hihihihi. mooi hoor zijn ze of heb je ze al gezien. Dit jaar was het blauw en volgend jaar dus goud.
Dus die valkjes zijn het dubbel en dwars waard wwwwwhhhaa. Grapje hoor.

Maar succes ermee Mandy. Ik weet dus eigenlijk pas volgend jaar welke bedragen ik ga rekenen.

Groetjes Daan

Lique

Ik heb zelf mijn albino Noah voor 65 euro gekocht.
Het is wel veel geld, maar ik had het er zeker voor over.
Een bonte witmasker van 50 euro vind ik ook heel acceptabel.
Ik zie vaak wildkleur valkparkieten staan voor boven de 50 euro. Dat vind ik zelf wel aan de hoge kant.
Maar echte liefhebbers hebben het er zeker voor over.
Daarom ben ik zelf voor de hoge prijzen.
Toen de euro kwam zijn de prijzen van 35 gulden overgegaan op 35 euro.
Maar je merkt wel, ze worden minder snel aangeschaft, en niet in een opwelling gekocht.

groetjes lique


Kolkkie

Hoi Mandy,

Ik vind die 50 euro voor een albino meevallen hoor. Dus maak je maar geen zorgen over de prijs, die valt reuze mee.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

                                          he mandy

nou ik vindt de prijzen voor de mooie mutatie echt niet duur maar ik denk dat je niet meer als 50 moet rekenen hoor dat is toch een mooie prijs daar voor?he en voor de andere moet je denk ik maximaal 25 voor rekenen

henry van ellinkhuizen

Kolkkie

CitaatToen de euro kwam zijn de prijzen van 35 gulden overgegaan op 35 euro.

Hoi Lique,

Ik was voor Coco toenertijd 65 gulden kwijt, voor Minggu heb ik 20 euro betaald, dus dat is goedkoper.

Ik vond die 65 gulden vrij normaal toen, 8 jaar geleden. Of was ik te jong om er echt goed verstand van te hebben :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006