2 mei 2025, 20:00:37

Ons nieuwe gezinslid

Gestart door Eefjuh, 28 november 2007, 02:23:47

« vorige - volgende »

Eefjuh

Ik kwam met toeval laatst Gerda weer eens tegen en moest natuurlijk gelijk weer even hier komen kijken!

Tja, we zijn nu een paar maanden verder, de drukte met werken is aadrig voorbij dus ik heb weer tijd voor meedere fora en laat mijn kop hier ook maar weer eens zien.

We hebben weer een nieuwe kaketoe erbij. Eigenlijk aardig met toeval, ik hield mijn ogen wel open maar was niet meer druk opzoek op marktplaats. Een forumlid van een ander forum had besloten toch haar Ducorps ergens anders te willen plaatsen, dus tja, ik stond daar natuurlijk met mijn neus gelijk bovenop! Ze zou schreeuwen, eten deed ze moeilijk, plukte constant, qua gedrag zou haar niks aan t leren zijn..... (schouderzitten was binnen 5 pogingen bij mij voorgoed verledentijd ;) )

En nu dus met als resultaat dat het nu zo 1 kaketoe per jaar begint te worden hihi! Hieronder onze 3 scheten, Kera de witkuif, Kodi de oranjekuif en de nieuwste aanwinst Kina de ducorps!

Dan eerst de test van Kina, op PBFD en de hele reutemeteut, op dat moment zat ze nog bij de vorige eigenaren om elk risico uit te sluiten!

HA!

En dan eindelijk uitslag negatief. Haast zat er niet achter, we wilden Kina eerst kennis leren maken met Kera, en die was nogal onder de indruk van die kleine druktemaker!

Mja, neem Kera kwalijk als jou eerste kennismaking met dit is:

Nou... aardig goedgekeurd!

En dan eindelijk ophalen, de oude eigenaren waren er klaar voor, zijn eerst nog eens bij ons langs geweest om te zien hoe ze zou komen te zitten, en het feest kon beginnen!

Dan de wat minder mooie foto's maar de: "kijk ze klikken"

Nieuwe sport "synchroon zitten"

Jah bij Kodi en Kina zit een klik, allebei broeds, maar ze snappen nog neit helemaal hoe het werkt. Onder toezicht mogen ze af en toe bij elkaar in de kooi, en als je dan even niet kijkt (of je gewoon zwaar aan het verstoppen bent in de hoop een goeie kiek te kunnen nemen) gebeurt er dit! Als dat geen liefde is hihi!

Kina zat eerst achter Kera aan, maaar... rollen zijn omgedraait, Kera is nu de baas over Kina, en de relatie tussen haar en Kodi ben ik nog niet zo over uit maar ook Kodi lijkt aardig onderdanig te wezen. Toch jaagt Kera Kina weg, en Kodi niet...

Hoe dan ook, ik ben zeer blij met mijn nieuwe opvangertje! Ze doet het geweldig! En qua het gedrag wat ze zou hebben bij de vorige eigenaren, ik zie er niks in terug!

En gewoon nog een mooie van Kodi:

myarca

Hoi eefjuh,

Je hebt een super gave kakatoe.
hoop dat je er veel plezier van krijgt.
en kodi en kina zijn echt verliefd geweldig om dat te zien.

groetjes myarca

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Rianne

Wat een joekels! :o Veel plezier met je opvangertje! Maar zo te zien gaat dat wel lukken ;)

Wilma1

Ik was ff nieuwsgierig wat hier te zien valt  :o ;D

Wowwww wat mooi zeg, 3 kakatoe's  :D jeetje!!!

Alleen de oranje kuif is toch ook kaal op zij buik ??? plukt die ook ???

En met geduld kun je ze best wat leren, maar dat gaat niet in 1 week  ::)

Succes met je drietal  :D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Gerda

Ach Kodi en Kina zijn schattig zo met z'n tweetjes!! Je hebt een mooi stel zo bij elkaar!

Maar Kera is ook geweldig hoor!!

Mooie foto is die laatste van Kodi (mooie kleurstelling!)

Wanneer komt de vierde  ;D ;D ;D ;D

Groetjes, Gerda

Eefjuh

Hahaha! Nou 4 is echt je handen vol hoor! :D

Ik was al van plan binnenkort naar de dokter te gaan en een extra arm aan te vragen hihi!

Het moet op mijn pad komen, net als Kina, ik weet zeker dat het niet bij drie gaat blijven, maar ik weet ook dat in mijn huisje niet meer dan 4 gaan passen ;)

Het zijn geweldige beesten, maar je moet er wel de wilskracht voor hebben om ze te kunnen opvoeden, want pffff... kaketoes zijn echt een soort appart! (dat zie je ook wel aan valkjes ;) )

@ Wilma1
Kodi plukt inderdaad, hij is nu iets meer dan een jaar bij ons, en hij heeft zijn ups en downs gehad. Soms gaat het beter, soms weer slechter, maar er valt aan plukken gewoon weinig te doen. Het is iets wat zij uit hun koppie moeten zetten, en dat gaat gewoon niet 1, 2, 3....
Maar met zijn prachtige wielrennersbeentjes, en zijn prachtige borst, blijf ik hem geweldig vinden. Of er nou veren opzitten of niet, voor mij is het echt een schat van een beessie!

Wilma1

Nou dát vind ik ook hoor, die veren maken het karakter niet, ik zou graag krullen willen, maar helaas  :-\ echter ben ik zonder dezelfde persoon  :D als dat ik krullen zou hebben hoor  :P ;D

Mijn Ruby, bleek ná de koop zonder staart, had ik niet eens opgemerkt  ::)...pas dat ik thuis was viel het op  ::)... ik bellen wat er gebeurd was...zeggen ze "geen idee, wss een ander tussen de tralies erdoorheen afgetrokken ??? maar mocht ie niet aangroeien, mag je hem terug brengen"  :o :o :o

Ohhhh, nee hoor, écht niet ::) Ruby is wie ik wilde, met staart zou mooi zijn....maar zónder is ook goed hoor  :D inmiddels heeft ie er eentje  ;D en Ruby is niet eens supertam, maar ik ben stapelgek op hem  :D :-*
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Wowie, wat een prachtige foto's zeg. Supermooi!!!

Ik geloof je meteen dat 4 handen vol werk is. Maar machtig mooi.

Mara