5 mei 2025, 23:04:25

eitje ???

Gestart door SirG, 23 oktober 2007, 10:22:40

« vorige - volgende »

SirG

eeej,

ja, we hebben zitten hier dus !! We hebben een pop (1 jaar, 2 maand) en een mannetje (ongeveer 2,5 jaar) !! Nu hadden niet gewild dat het koppeltje gingen paren, maar ze gingen het toch doen !! Had hier dan info gevraagd wat te doen zodat ze het minst gingen paren (met een man en een pop kun je het verwachten) !!

Maar nu heeft ons meisje toch wel een ei gelegd !! We hebben geen broedblok en we hebben niet speciaal meer eivoer gegeven !!

Nu weet ik niet wat ik hiermee moet aanvangen precies !! Ik laat het ei maar liggen, want ik zie ze er geen moeite voor doen om te broeden !! Ze kwamen zelfs niet kijken als ik naar het ei kwam kijken !! Het ei is ook koud !! Weet niet precies hoe lang het er al ligt !! Van gisterenavond of juist gelegd !! Allez ja, ik zag het ineens op de grond liggen !!

Iemand raad wat ik moet doen om ze het broeden te laten stoppen !! Moet ik hen mer eivoer geven omdat ze eitjes legt en niet een te weinig krijgt aan eiwitten ofzo allez, ik weet er niks van dus ja !!

grtz
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....

Mara

Hoi SirG

Wat belangrijk is voor jezelf, wil jij wel dat je koppeltje een nestje groot brengt? Want zo nee, dan zul je d eitjes moeten vervangen door of nepeitjes of ze moeten aanprikken. Valkjes gaan pas echt broeden als ze het tweede eitje gelegd hebben, soms zelfs pas vanaf het derde eitje en soms gewoon meteen vanaf het eerste eitje.

Wat ook nog van belang is, zitten ze binnen of buiten? Want het is niet goed om nu buiten nog een nestje te laten uitbroeden.

Eivoer kun je ze extra geven.

Mara