28 april 2024, 23:52:30

Eitjes Laten Liggen Of Niet???

Gestart door _san_, 16 oktober 2007, 16:24:26

« vorige - volgende »

_san_

Hallo

Mijn valkparkiet zit op het moment op 4 eieren te broeden. Eerst haalde ik ze weg alleen ze bleef maar leggen, nu gelukkig niet meer, maar ze zit nu al meer dan 4 weken te broeden op die eieren.
Moet ik ze nu nog steeds laten liggen of moet ik ze toch maar een keer gaan weghalen???

Groetjes Sandra

_san_



Sorry ging iets verkeerd de foto moest er nog bij ;D

Hoop op reacties

Groetjes

Lin

4 weken is inderdaad erg lang. Zijn de eieren bevrucht (geweest) dan nog even laten liggen en anders gewoon weghalen. Probeer de plaats waar ze eieren gaat leggen te blokkeren Als het op de bodem is dan kan je er weinig aan doen. In ieder geval kan je ze vervangen door nepeitjes want ze gaan natuurlijk rotten of opdrogen van binnen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

_san_

Neej de eitjes zijn niet bevrucht. En ze legt ze op de bodem neer, dus kan daar inderdaad niet zoveel aan doen ;) , maar is het niet zo dat als ik ze nu weghaal dat ze dan weer nieuwe eitjes gaat leggen???


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

_san_

oke dank je wel ;D

ga ze zometeen weghalen ;)

Groetjes sandra




Gerda

Hoi San,

Wat ik vaak doe is dat ik er de eerste dag twee weghaal en de dag daarna de andere eitjes.

Dan kan ze een beetje wennen.

Hopelijk stopt ze met leggen. Het kan best zijn dat ze er een ronde aan vast knoopt.

Maar nu het 's avonds eerder donker wordt, hoop ik dat haar biologische klok een beetje goed loopt en er geen eitjes meer komen.

Mooi valkje heb je!!

Groetjes, Gerda

_san_

heejj

Ja dat kan ook ;D
Denk dat ik dat doe ;)

anders is het gelijk zo van waar zijn mijn eitjes :o

Dank je wel ;D. Ben ook erg trots op haar. Sinds ze hier is, is ze heel erg veranderd.
Bij de vorige eigenaar had ze helemaal geen sepia en zo in haar kooi hangen en stond ze op de kast in het donker.
Het eerste wat ze deed toen ze hier kwam was de hele sepia slopen, moesten gelijk een nieuwe halen ;D

Maar dan ga ik er even 2 weghalen ;)





Groetjes Sandra

_san_

Hallo

Daar was ik weer ;D.  Ik heb de eitjes weggehaald en dat is dan ook een tijdje goed gegaan alleen nu heeft ze weer 2 eieren gelegd. Net 1 en afgelopen woensdag 1.
Moet ik deze gewoon weer weghalen of ook weer laten liggen ???

Want dit weekend of volgend weekend komt het nieuwe valkje en wil ik ze aan mekaar laten wennen enzo, maar dat gaat niet als Rocky zo vijandig doet als ze op eieren zit te broeden.

wat moet ik doen???

Groetjes Sandra

Rianne

Hoi Sandra,

het beste kun je de eitjes vervangen door nepeitjes. Als je ze weghaalt, is de kans groot dat ze wéér nieuwe eitjes legt. Op de nepeitjes zal ze ook gaan broeden, daar kun je niks aan doen. Het laten wennen aan je nieuwe valkje zal dus wat langer duren.

_san_

Okee dank je wel.

Zou morgen wel even naar de winkel fietsen ;). Je hebt er ook niks aan als ze maar eieren blijven leggen.
En zo kan dat nieuwe valkje ook eerst een beetje aan mij wennen ;)

Dank je wel.

Groetjes Sandra

♪ Marlies

Hoi Sandra, ;D

Misschien kun je haar kooi op een iets donkerder plekje zetten.
Vorig jaar had ik hier ook een lutino popje dat al met 7 maanden eitjes ging leggen. We hebben haar toen verplaatst en ze is gestopt met leggen.

Groetjes Marlies