6 juli 2025, 20:27:59

jonge valkparkieten en pellet voer.

Gestart door johanw, 14 oktober 2007, 01:06:34

« vorige - volgende »

johanw

Ik wou graag weten of het iets uit maakt dat jonge valkparkieten die een week uit het blok zijn gewoon pellet voer mogen eten of dat ze gewoon zaadvoer moeten krijgen.

Want ik had laatst een jonge valkparkiet gekocht en die kreeg bij de kweker gewoon zaadvoer dus bij mijn kreeg die dat ook maar de valk begon ook van de pellet te eten. Ik zag wat bruine vlekjes poep of kots liggen dus dacht dit moet ik even in de gaten houden. maar een dag later was het valkje overleden.

Kan iemand mijn vertellen of een jonkie nu wel of geen pellet voer mag hebben.

Mara

Hoi Johanw

Als een nieuw valkje na een dag al is overleden...dat is heftig. Was het nog een jong valkje?

Ik zou ze gewoon zaadvoeding geven....ik geef zelf geen pellets dus ik hoop dat iemand je antwoord kan geven.

mara

Rianne

Het moet niet uitmaken. Wel is het belangrijk dat het valkje voldoende eet van de pellets.
Was de ontlasting echt bruin of heel donkergroen?
Mijn valkjes zitten allemaal aan de pellets en de jongen worden hier ook mee grootgebracht. Natuurlijk krijgen ze ook voldoende andere voeding in die periode.
De ontlasting van een valk aan de pellets is gewoon groen, met een wit puntje. Tenminste, dat is bij mijn pellets zo, ik weet niet of dit per merk verschillend kan zijn. Ik geef Harrison's.

Ivy

Hoi.
Ik twijfel dat het valkje door de pelletvoeding zou overlijden. At hij voldoende zelf? Misschien is het valkje ziek geweest of te weinig eten kreeg... of iets anders heeft opgegeten (denk aan giftige plantjes, loodjes van vitrages ed).
Ook jonge valkjes mogen gerust pellets krijgen, bij jonge valkjes of zieke valkjes kunnen gemalen pellets zelf door de pap worden geroerd dus kwaad kan het zeker niet.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

johanw

deze berichten maken mijn gerust over het voeren van pellet voer. Maar genoeg eten deed mijn valkje volgens mijn wel want er stond ook nog gewoon zaad voer in de kooi.

Maar mensen bedankt voor de reacties ik weet nu dat pellet voer voeren aan jonkies dus niet erg is.