17 mei 2025, 10:10:13

sandy's valkjesparadijs

Gestart door sandy, 14 oktober 2007, 21:50:44

« vorige - volgende »

Kimm

hoi sandy,

ik geloof ook zeker dat ze niets te kort komen. ik denk maar dat moet je allemaal zelf weten, dat je nu er niks meer bij gaat nemen i.v.m. de ruimte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Sandy,

Je geeft zelf al aan dat je niet meer kooien kunt plaatsen. ik zou zeker dan ook niet meer valkjes gaan kopen. Volgens mij heb je nu 10 valkjes als je Chanty meetelt of niet.

Toch blijf ik het raar vinden dat er nu pas over gesproken wordt dat Diesel je bijt en dat je hem niet met blote handen durft te pakken.

Ik zal zeker de laatste zijn die zal zeggen dat je het niet waard bent. Echter vind ik dat je eerst goed na moet denken voor je een valkje aan gaat schaffen. Volgens mij is het nu als Chanty er is echt bom en bomvol.

Groetejs Anja

sandy

nee het zijn er nu 8

luna 2 jaar
pride1 jaar
yeni i jaar
bo half julli 1 jaar
hope 14 aug 1 jaar
diesel 21 aug 1 jaar
noa 7 april dit jaar
chanty 14 april 2008

en het is nu echt vol anders mogen jully me een schop onder me reet verkopen dit is een belofte die ik doe  ;) ;) ;)

sandy

ik heb er al heel lang over na gedacht me hooft slaat er van op hol ik zou hem alleen houden omdat ik hem mooi vind veder ik heb geen bant met hem omdat hij niks van me wil weten

sandy

Hermien

Beste Sandy,

Niemand zal hier beweren dat je het niet waard bent om valkjes te hebben. En niemand zal durven bedenken dat de valkjes bij jou tekort komen. Maar uit eigen ervaring zeg ik dat ik met drie valken al heel veel tijd aan ze kwijt ben om ze alle drie evenveel aandacht te geven, te kroelen, te praten met ze enz. Hoe ik het met acht valkjes zou moeten doen, zou ik ff niet weten. Dan zijn er bij jou ook nog de hond en de kat, die willen óók goed verzorgd worden!  Voor zover ik op je foto's iets van jouw kooi heb kunnen zien, denk ik dat mijn kamervolière ongeveer even groot is. Persoonlijk vind ik dat voor drie valkjes al aan de krappe kant en nu ik toch nog graag een vierde erbij wil (kameraadje voor Silvo) ben ik nu hard op zoek naar een nieuwe, nóg grotere kooi. Twee grote volières kan ik óók niet in mijn kamer bergen. Dan zou ik zèlf geen plek meer overhouden..... :o
Drie valkjes in één grote kamervolière is dus al krab. Laat staan 8 valkjes. Ik begrijp dat je ook nog een wat kleinere kooi naast de volière hebt, maar dan nóg is dat te weinig ruimte voor acht valkparkieten. En daarom raden we je dus aan om even goed na te denken vóór je weer een nieuw valkje erbij neemt. In te kleine ruimtes gaan ze inderdaad vechten en dat wil je toch óók niet? Persoonlijk vind ik het ook sneu voor Diesel dat-ie nu ineens weg zou moeten.....
Sommige valkjes zijn nu eenmaal wat moeilijker in de omgang dan sommige anderen van hun soort. En in de pubertijd kúnnen ze wat onvoorspelbaar zijn. Je hebt nog een aantal pubers op komst en dus houd ik mijn hart vast.
Echt Sandy, we hebben allemaal het beste met je voor, maar nog meer met je valkjes...

Caroline

Hoi hoi, ik denk dat je al genoeg tips hebt gekregen wat betreft Diesel .... hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Ik ga je nogmaals erop attenderen dat je wederom een erg jong valkje in huis gehaald hebt .... Chanty heeft echt nog een erg jong smoeltje maar wat me het meeste zorgen baart .... het is een papkindje .... zijn bekkie zit nog helemaal vol met pap.

Ik hoop werkelijk dat je dit valkje goed in de gaten gaat houden, blader desnoods nog een keer terug naar alle tips die je hebt gekregen toen je Noa veel te jong in huis hebt gehaald, ik hoopte zo dat je er van geleerd had.  :'( :'( :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sandy

voor mij is het niet zo plotseling dat hij weg moet daar heb ik heel lang overna gedacht

sandy

Kaatje

Hoi Sandy,

Ik zie net dat je Chanty ook hebt mogen halen ! Wat een ontzettend lief snuitje heeft Chanty zeg, ... echt een dotje en wat zal je blij met haar zijn !!

Ook zie ik dat Chanty een papsnuitje heeft, moet je nu zelf ook nog bijpappen of houd Chanty haarzelf op gewicht door goed zelfstandig te eten !?

Hou haar en haar ontlasting in ieder geval maar goed in de gaten want Paco was na 10 weken pas helemaal van de pap af ! Hoeveel weegt Chanty nu !?

Verder heb je hele leuke foto's geplaatst en wens ik je veel plezier met je nieuwe valkjes toe !

Groetjes, Karin

sandy

chanty eet al zelfstaandig ze is gek op eiervoer
ze weegt nu 91 gram

Caroline

Enkel eivoer eten is niet zelfstandig zijn ,Sandy, een zelfstandig etend valkje blijft op gewicht door het eten van enkel zaadjes.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sandy

k heb haar ook zaat zien eten  en trosgierst

Yvette

Je hebt hele leuk en vooral erg schattige valkjes en hoeveel katten en honden heb je?

Ik heb zelf ook katten en een hond

Caroline

Citaat van: sandy op 31 mei 2008, 23:39:14
k heb haar ook zaat zien eten  en trosgierst

Gelukkig, goed zo!!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.