De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Citaatdan zit ik nog maar 3 weken voor de vakantie, dat vindt ik  te kort...
Ik wacht gewoon lekker op Dimple en Magic...
Waren de veren die Magic verloor er trouwens maar een paar?
hoop niet dat ie in de rui gaat...

Wat een stoere naam trouwens Dexter!!!!!!!
Maar als jessie nou een popje is, dan is Dexter en jessie wel een leuke combi,toch 

Dexter ziet er wel enorm lief uit, leuk dat ze zo samen knuffelen...
Ik hoop dat Yuki dat ook gaat doen met het nieuwe valkje...

Ga je Dexter eigenlijk zelf houden?

Ja, Dexter blijft hier wonen ! Jessie niet hoor, maar voorlopig nog even wel  ;) Ik hoop ook dat de rui niet doorzet. Het lijkt er niet op, ,aar kan natuurlijk ineens omslaan  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Toen ik vanmorgen beneden kwam zag ik dat Loeki zijn / haar rechterpootje niet belaste.... Het arme ding heeft het pootje verstuikt  :'( Gelukkig niet het pootje waar de ring om zit, anders kan het nog wel eens problemen geven. Er moet vannacht wat gebeurt zijn, want toen ik naar bed ging was er nog niks aan de hand. Ik heb ook niks gehoord vannacht, en normaal wordt ik wel wakker als er een valkje gilt  :-\ Ik zie geen wondjes, alleen een zielig pootje....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Ik hoop dat Pearl snel van de pap af is  ;D Ik kon het vandaag niet laten om de kooi in te richten.  ;D
Vanmorgen bij Binky het wormmiddel in het water gedaan. En de beukensnippers geruild voor kranten dus wie weet wat ik tegen kom :-X
Het zou misschien, best zo kunnen zijn dat Binky en Pearl alle twee niet veel wegen. Maar mocht Pearl een popje zijn, ben ik niet verplan om zelf een nestje te nemen.

Dierenfreackske

Hoi Karin, mooie jonkies hoor! Hoe is het met Loeki's pootje nu ? Is het al wat beter, geef Loeki maar een knuffie van me!

Arme schat, ik hoop dat ie snel weer beter is hoor! Grtjs Ann

sabine

CitaatLana is  92 gram !! Die krijgt vanaf morgen nog maar 5 ml, kijken of dat goed gaat, en zo ja, dan mag ze zaterdag of zondag weg, nog even afwachten... Pearl is nog rond de 80 gram, dus die krijgt nog 1 volle voeding.

:( Het ziet er naar uit dat Pearl als oudste jong het langste pap krijgt. Pearl wilt zeker een record gaan verbeteren ;) Of hij/zij wil niet meer weg omdat Karin te lekkere pap klaar maakt.
Mijn geduld word nog even op de proef gesteld :-\
Karin, kan je niet iets vertellen over het karakter van Pearl  ;D

Karin

Tis een schatje hoor...... en een schreeuwlelijk  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin op 15 januari 2009, 21:01:10
Tis een schatje hoor...... en een schreeuwlelijk  ;D ;D ;D

Hihi dat Pearl schreeuwt zal misschien ook wel een beetje door je zelf komen  :-X  ;D
Als het beloond word met pap   ;)
Pearl zal wel erg tam wezen  ;D na al die voedingen is Pearl zeker niet meer bij je weg te slaan.

Karin

Hihi, nee hoor, ik reageer niet op geschreeuw  :P Pearl krijgt helemaal niks !!! Alleen als het tijd is voor pap  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond zijn  Lara, Zoë en Elmo opgehaald ! Ik was de hele dag met mijn moeder naar de vakantiebeurs, dus ik was doodop  ::) Lara heeft meteen even gedemonstreerd wat "fladderig" betekend  ;D Ik had de nieuwe baasjes al gewaarschuwd, want ze was al even zelfstandig en dan is het gewoon hoog tijd dat ze naar de nieuwe baasjes gaan. Dan moeten ze echt de volle aandacht hebben en dat lukt me niet met een stuk of 8 valkjes bij elkaar  ;D

Elmo had meteen zijn fluitje gedemonstreerd, dus dat is waarschijnlijk een man !  :P

Lana heeft vandaag nog maar 5 ml pap gekregen. Ze was 92 gram ! Morgen krijgt ze niks meer en als ze dan op gewicht blijft mag ze waarschijnlijk zondag weg.

Pearl is 85 gram, vind ik best netjes. Had het liever boven de 90 gehad, maar goed, Pearl heeft natuurlijk een slechte start gehad en we mogen dus niet mopperen  ;) Vanaf morgen minder pap en dan even kijken hoe het gaat....

Ozzy wilde vanmorgen helemaal geen pap. Nu voer ik normaal de eerste voeding om een uur of 2 en omdat ik dus weg ging had ik het nu om half 11 gedaan. Ik dacht dat het daar door kwam, maar vanavond wilde Ozzy maar 8 ml ! Ozzy is rond de 85 gram en dat is heel netjes voor een valkje van dit formaat. Ozzy is kleiner dan de jongen van Dimple en Magic.

Loeki is gelukkig 75 gram ! Gaat dus de goede kant op. Nog wel 2 voedingen. Het pootje gebruikt Loeki nog steeds niet veel. Een kneuzing is natuurlijk behoorlijk pijnlijk, vooral de eerste dagen. Maar Loeki eet gelukkig goed, dus het doet niet zo'n pijn dat de eetlust afneemt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou ja zeg ! Ozzy wilde vanavond ook geen pap meer en meneer was 92 gram !!   :o Hij zat ook de hele dag met zijn snavel in de bak met pellets en dat was lekkerder dan pap  :P

Lana krijgt geen pap meer en weegt nog steeds rond de 92 gram dus die mag morgen weg !  ;D

Pearl blijft een beetje hangen rond de 82 - 83 gram. Pearl krijgt nu rond de 5 à 8 ml pap, ligt eraan hij zijn / haar pet staat   ;)

Jessie is ook rond de 92 gram en krijgt nu gewoon 1 voeding. Niet meer voortrekken dus ;D  Normaal krijgt Jessie nog wel eens "restjes" als een ander het niet op maakt.

Het broedseizoen is al weer bijna ten einde ! Dimple en Magic mogen nu hun tweede en tevens laatste nest doen. Ze hebben al een blok en ik hoop snel op eitjes.

River en Phoenix hebben ook een blok en zijn met een sneltreinvaart begonnen met eitjes. Hopelijk niet te snel, want dan zou het betekenen dat ze niet bevrucht zijn   ::)

Dazzle en Chico hebben ook nog een blok en zijn zeer "wispelturig". Ze schieten bij het minste op geringste van hun eitjes af. Zo ook gisteren... Ik heb de 2 eitjes waarvan ik denk dat het eventueel wat kan worden weggehaald en bij River en Phoenix gelegt. Achteraf niet zo'n slimme zet, want als ze bevruchte eitjes hebben én deze 2 komen uit zit er 10 - 12 dagen tussen  Maar goed, ik kijk het even aan en ik kan ze altijd over een paar dagen weer terug leggen. Ik ga dan eerst kijken of er nog leven in zit. Sinds kort heb ik een egg-buddy !  ;D Dat is een apparaatje waar je een eitje die minimaal een dag of 10 bebroed is in kan leggen en dan kun je zien of het jong nog leeft. Het geeft namelijk de hartslag aan. Heel handig, want het gebeurt regelmatig dat je je afvraagt of het jong afgestorven is in het ei of nog leeft, zeker als je het over moet leggen omdat de ouders er af gegaan zijn. Ook kun je zien of je in moet grijpen bij het uitkomen. Als het jong in de problemen komt met uitkomen daalt de hartslag namelijk.

Ik heb besloten Nova en Indra toch geen ronde meer te laten doen. Als ze eitjes leggen zijn ze waarschijnlijk het enige koppel op dat moment en als er wat mis gaat heb ik geen back-up koppel. Misschien deze zomer en anders gewoon volgend winterseizoen weer ! Ik heb nu 1 mooi jong van ze die ik hou en ben dus tevreden. Had er graag nog een popje van gehad, maar je kan niet alles hebben   ;D

Ik heb vandaag advertenties gezet hier op valkparkiet.com en op speurders voor de lutinootjes en pareltje van Dizzy en Diba. Het is voor de eerste keer dit broedseizoen dat ik dit doe, de rest is allemaal gegaan naar mensen die op de wachtlijst stonden. Ik zet liever geen advertenties, omdat je vaak zulke rare reakties krijgt, maar goed... Eerst maar even zo proberen, via speurders valt gelukkig meestal wel mee, bij marktplaats krijg je echt de grootste dwazen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Jammer dat je advertenties moest zetten voor de lutinotjes....
moest je voor het pareltje ook een advertentie zetten?
meestal heb jij volgens mij wel een wachtlijst toch?
Heb je nu nog veel aanvragen?

Maar ze komen vast wel goed terecht...
Zal ik maar niet op vakantie gaan...hihi ;D ;)

Was vandaag in een dierenwinkel en daar zaten agoporissen van ik denk 4,5 a 5 weken, net in de veren, in de nek zaten zelfs nog veren die niet helemaal uit gegroeid waren..
eerst zaten er 4 en toen nog 3..hadden ze er een verkocht...  :(nou ja, volgens mij konden die beestjes nog amper zelf eten...  :o

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Sanna

Wouw, wat een super-handig apparaat zo'n egg-buddy!! Net een echo bij een zwangere vrouw ;D.

Succes met de verkoop van je lutinootjes. Je vindt vast wel gauw een goed huisje voor ze ;).

Groetjes, Sanna

Karin

Ja, ik heb altijd een wachtlijst, uit mijn hoofd was die nu iets van 25 valkjes lang... maar... allemaal nu voorzien door de valkjes van Nessa en Kenya, Dimple en Magic enz  ;D ;D ;D Er staan er nu nog een klein aantal op, waaronder jij  ;), maar allemaal voor andere mutaties. Normaal heb ik veel vraag naar lutino en moet ik mensen doorsturen naar andere kwekers, omdat ik die niet kweek, zal je net zien dat er nu een verrassing tussen zit, hahaha. Vandaar nu maar een advertentie  ::) Had ik het geweten had ik die mensen natuulijk nooit doorverwezen  ::)

Inderdaad makkelijk zo'n egg buddy ! Ik ga hem morgen uitproberen !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Hoi Karin, wat is eigenlijk de reden dat je (alleen) in de winter kweek?
Dat betekend voor ons dat we niet zo heel lang meer kunnen genieten van alle leuke foto's  :(

Het is te hopen dat Pearl nu snel van de pap af is. Anders is mijn vakantie in maart nog een probleem :P ;) ;D  Het zou wel gezelliger voor Binky en Pearl zijn als ze dan al samen in een kooi willen  ;D

Wel jammer dat je advertenties moest plaatsen  :( voor zulke mooie lutino's. Maar je zult voor hun ook een goed huisje vinden.

Groetjes Sabine

Karin

De grootste reden is dat we zomers overal naartoe kunnen zonder dat ik me zorgen hoef te maken om papjongen enzo  ;D Het is ook beter voor je relatie als je niet het hele jaar door kweekt  ;D Zo hebben we meer tijd voor ons saampjes  ;) We gaan meestal in mei en september op vakantie dus dan kan ik ook geen jongen hebben. Omdat ik binnen kweek heb ik gelukkig de keuze.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves