De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

sabine

Citaat van: Karin op 14 januari 2009, 13:25:04
CitaatSinds november weeg ik Binky maar die weegt rond de 75 gram.


75 gram is niet echt veel  ::) Heb je hem wel eens ontwormd ?


Ik heb Binky nog nooit ontwormd. Zijn ontlasting is 2x nagekeken 1x door een VA  ??? waar ik geen vertrouwen in had en 1x door dr Feld. Ze hebben 2x niks ontdekt en hij heeft toen antibiotica gehad van dr Feld. Hij heeft een week bij dr Feld gestaan en toen is hij goed in de gaten gehouden. En toen hij op geknapt was en zij niks konden vinden bij hem mocht hij weer naar huis.
Maar ik heb ook wel eens gelezen dat sommige valkjes lichter wegen maar wel gezond zijn.
Het zou misschien kunnen komen doordat Binky erg ziek is geweest toen we hem net hadden en hij erg jong was. In de dierenwinkel heeft hij coccidiose opgelopen en de verplaatsing werd bijna zijn dood.  :(

sabine

14 januari 2009, 14:00:52 #2266 Last Edit: 14 januari 2009, 14:02:32 by sabine
Net nog even advies gevraagd bij dierenkliniek feld maar zij vinden het gewicht niet zorgwekkend. En nog een keer ontlasting onderzoek is echt niet nodig. Zolang hij levendig is, goed eet en niet afvalt. Uiteindelijk konden ze niks bij hem vinden en is hij gezond weggegaan bij de kliniek. Het is volgens hun niet erg dat hij niet is aangekomen ondanks zijn 75 gram.   

Karin

Je zou hem gewoon voor de zekerheid een keer kunnen ontwormen. Ik ontworm mijn valkjes ook standaard 2 x per jaar. Je kan met je schoenen wormeitjes van wilde vogels van buiten mee nemen. En het kan geen kwaad om ten onrechte te ontwormen  ;) Je kan gewoon een flesje in de dierenwinkel kopen, druppeltjes voor door het water heen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 21:11:01
Citaathhhmmm jammer dat ze niet net iets jonger zijn, dan had ik het wel geweten....

Zoek je toch gewoon een oppas ;D Er zijn er genoeg op het forum denk ik. Doe je Yuki en het pareltje samen naar de oppas. Ik heb geen plek hoor ;D ;D ;D


Over hoe lang kunnen ze weg?
Maar ik denk zelf dat ik toch gewoon even wacht...
Anders ben ik niet gerust in mijn vakantie, Om Tjippy en Lizzy maak ik me geen zorgen, dat komt wel goed, maar om Yuki wel...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

Citaat van: Nathalie84 op 13 januari 2009, 19:59:09
Hoi Diana,

Ja dat schoonmaken is ook niet handig dan..vooral als je zo pijn krijgt in je schouders en rug..wat voor kooi heb je nu staan als ik vragen mag? en waarom de witte? ik twijfel nog een beetje..

Ik heb de castle medium volgens mij en de maten komen als ik goed kijk redelijk overeen met bijv. de san diego.

Als ik de kooi trouwens schoonmaak krijg ik soms zwarte vegen..alsof ik de verf eraf haal..herkent iemand dit probleem?? volgens mij niet helemaal goed...het is trouwens alleen op de opvangbak..




Ik heb nu de Niko Hamerslag
zie hieronder de foto

de foto is een beetje te groot, maar moet nog even wennen aan photobucket..



Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Nathalie84

Ook wel een mooie kooi...maar net zo onhandig als die ik heb..ben je er al uit welke het gaat worden?

Vind dat wit ook wel mooi...  :-\

Diaantje

denk dat ik gewoon kies voor de mini san diego, ik vindt de horizontale tralies wel erg belangrijk..
Ga morgen naar de vogelkelder kijken of ze hem hebben staan...
En de witte omdat die minder opvalt in mijn huis, de muren zijn hier ook redelijk licht...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Citaat van: Karin op 14 januari 2009, 15:51:18
Je zou hem gewoon voor de zekerheid een keer kunnen ontwormen. Ik ontworm mijn valkjes ook standaard 2 x per jaar. Je kan met je schoenen wormeitjes van wilde vogels van buiten mee nemen. En het kan geen kwaad om ten onrechte te ontwormen  ;) Je kan gewoon een flesje in de dierenwinkel kopen, druppeltjes voor door het water heen.


Ik heb al een paar maanden het wormmiddel (worminal van Bogena) in huis. Maar omdat Binky ziek werd en op wormen gecontroleerd was het niet meer nodig om hem te ontwormen volgens de VA. De VA zei dat het weinig voor komt dat binnen vogels wormen hebben.
Maar beter 1x voor de zekerheid als dalijk 2 valkjes met wormen. Maar ik denk eigenlijk niet dat Binky veel zwaarder gaat wegen want hij ziet er goed uit. Maar helaas heb ik Binky niet altijd gewogen. Totdat het nodig was om hem te wegen.

Nathalie84

Hoi Diana,

Nou ben benieuwd!!

Als wij een nieuwe gaan kopen ga ik ook voor een witte ivm de muren!!

Ik hoor het wel van je!!

Karin

Ik denk niet dat ze hem bij de vogelkelder hebben, want hij staat niet op hun site. Ze kunnen hem vast wel bestellen, maar dan kun je hem misschien voordeliger zelf bestellen via internet.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Pearl is hier al ontwormd, doe ik altijd standaard  ;) Toch komt het nog wel eens voor hoor. Laatst was er hier ook een op valkparkiet.com met een zware worminfectie. En de ontlasting was ook pas nagekeken. En een valkje die een jaar of 2 geleden bij mij vandaan kwam had afgelopen jaar steeds plakkerige ontlasting en toen de mensen hem ontwormden lag er ineens een vieze spoelworm in de kooi  :-X
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb eindelijk een naam voor het bonte witmaskertje !! Hij gaat heten
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
DEXTER !!!Vind het wel een stoere naam  ;D









Ook wat foto's van Jessie....







En een foto in de kooi van Dexter en Jessie samen aan het knuffelen  :-*



Whisky is gisteren opgehaald en vrijdag gaat Elmo bij Whisky wonen. Die wilde gisteren helemaal geen pap meer en was vandaag 95 gram, dus voor het weekend mag ze weg ! Ook Lara en Zoë mogen waarschijnlijk vrijdag weg, die blijven samen. Lara wilde al even geen pap meer, maar Zoë wilde nu maar 5 ml en was mooi op gewicht. Ozzy zit nu gelukkig richting de 80 gram, Loeki nog steeds 70, beide staan nog op 2 voedingen. Lana is  92 gram !! Die krijgt vanaf morgen nog maar 5 ml, kijken of dat goed gaat, en zo ja, dan mag ze zaterdag of zondag weg, nog even afwachten... Pearl is nog rond de 80 gram, dus die krijgt nog 1 volle voeding.



Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatOver hoe lang kunnen ze weg?
Maar ik denk zelf dat ik toch gewoon even wacht...
Anders ben ik niet gerust in mijn vakantie, Om Tjippy en Lizzy maak ik me geen zorgen, dat komt wel goed, maar om Yuki wel...


Over een week of 3 ? Zodra ze zelfstandig zijn. Maar je staat gewoon op de wachtlijst voor Dimple en Magic hoor  ;) Nog geen eitjes... Maar ik hoop binnenkort  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

dan zit ik nog maar 3 weken voor de vakantie, dat vindt ik  te kort...
Ik wacht gewoon lekker op Dimple en Magic... ;)
Waren de veren die Magic verloor er trouwens maar een paar?
hoop niet dat ie in de rui gaat...

Wat een stoere naam trouwens Dexter!!!!!!!
Maar als jessie nou een popje is, dan is Dexter en jessie wel een leuke combi,toch  ;D

Dexter ziet er wel enorm lief uit, leuk dat ze zo samen knuffelen...
Ik hoop dat Yuki dat ook gaat doen met het nieuwe valkje...

Ga je Dexter eigenlijk zelf houden?


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Saar

Citaat van: sabine op 14 januari 2009, 14:00:52
Net nog even advies gevraagd bij dierenkliniek feld maar zij vinden het gewicht niet zorgwekkend. En nog een keer ontlasting onderzoek is echt niet nodig. Zolang hij levendig is, goed eet en niet afvalt. Uiteindelijk konden ze niks bij hem vinden en is hij gezond weggegaan bij de kliniek. Het is volgens hun niet erg dat hij niet is aangekomen ondanks zijn 75 gram.   


Hoi Sabine,
Ik heb ook een valkje met een gewicht dat afwisselt tussen de 74-78 gram. Als ze eitjes moet leggen loopt het gewicht soms terug naar 70 gram (als het eitje eruit is anders zit ze soms op de 84 ;)). Ze heeft netzoals jou valkje een slechte start gehad.. ( groeiachterstand, werd verstoten en moest verder gevoerd worden ) Dus dit lage gewicht komt vaker voor. Ik heb alleen besloten om nooit met zo'n klein valkje te kweken :) Sorry Karin voor het gebruiken van je dagboekje :-[
Groetjes Saar :-*