De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Hoi Heleen,

Ik kon me niet meer herinneren dat jij er interesse in had, anders had ik je natuurlijk gemaild  ;) Maar jij mag de cinnamon man hoor, het is wel een iets pittiger karakter dan die van Dimple en Magic, maar ja..... zo lief zie je ze zelden  ;D ;D ;D En je hebt Lana al. Dan komt jong 2 van Dimple en Magic dus vrij ! Heb je al een naam ?  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Citaat van: Karin op  2 januari 2009, 13:03:20
Hoi Heleen,

Ik kon me niet meer herinneren dat jij er interesse in had, anders had ik je natuurlijk gemaild  ;) Maar jij mag de cinnamon man hoor, het is wel een iets pittiger karakter dan die van Dimple en Magic, maar ja..... zo lief zie je ze zelden  ;D ;D ;D En je hebt Lana al. Dan komt jong 2 van Dimple en Magic dus vrij ! Heb je al een naam ?  ;)



Ja wij hadden al een naam.Hij gaat OZZY heten.
Onze valken familie is nu compleet

Groetjes Heleen

sabine

CitaatJa wij hadden al een naam.Hij gaat OZZY heten.
Onze valken familie is nu compleet

Groetjes Heleen


Wat een leuke naam! Gefeliciteerd met je nieuwe aan winst, Heleen  ;D

heleen

Hoi Sabine,

Bedankt.We zijn helemaal blij hier.  :D

Groetjes Heleen

Marc van de Kuifjes

Goh! Zomaar een jong van Dimple en Magic laten gaan! :o
Je weet écht niet wat je mist! ;) ;D

...als ik toch nog maar wat plaats had... ::) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

heleen

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  2 januari 2009, 16:11:36
Goh! Zomaar een jong van Dimple en Magic laten gaan! :o
Je weet écht niet wat je mist! ;) ;D

...als ik toch nog maar wat plaats had... ::) ;D


Ik heb ook een jong van Dimple en Magic hoor Marc. Lana komt ook bij ons wonen. En het is keuzes maken he,want als ik meer plek had dan had ik het wel geweten hoor. Bij jou was toch nog plek voor 1 kooi als ik het goed heb??? Hoe gaat het met tex??

Groetjes Heleen

Karin

Met heel veel moeite heb ik gisteren Salsa samen met Mellody in een kooi gezet. Salsa is helemaal verliefd op Summer, maar mag toch echt niks met haar beginnen. Het is zelfs zo erg met dit stel dat wanneer ze samen los vliegen ze meteen binnen een paar seconden aan de wipwap gaan 



Maar Summer is dus geen kweekvalkje, maar één van mijn tamme huisvalkjes. Met Mellody hoop ik mooie bleekmaskers te kunnen krijgen ! Maar het zal wel even duren voor ze elkaar leuk vinden. Hopelijk stimuleerd het blok wat ze hebben hun 

Ik had Mellody al wel vrij snel in de kooi, maar Salsa ging er niet bij. Ik dus Summer er in gezet in de hoop dat dat Salsa zou lokken, maar ja.... natuurlijk wilde de beide dames er dan uit ( Salsa is niet tam, dus lokken met het deurtje open en veel lekkers in de kooi ). Uiteindelijk allemaal eruit, bovenkant op een kiertje gezet, Summer terug in haar eigen kooi en Salsa land bovenop de kooi en dondert door de kier heen    Heel verdwaast zat hij op de grond te kijken. Ik snel de bovenkant weer dicht doen. Mellody ging een uur of wat later op de kooi zitten en ik heb haar toen snel gepakt. Ze was daar echt niet blij mee en liet dat horen door hartverscheurend te krijssen    Nou, even voor het goede doel... Nu wennen aan elkaar en hopelijk gaan ze het blok wel erg leuk vinden 

Nog wat foto's van Salsa....





Zodra ik merk dat ze interesse krijgen in het blok krijgen Dimple en Magic er ook één ! Dan kan ik hun eventueel als pleegouders gebruiken als het niet lukt met het grootbrengen !

Wat zijn de jongen van Dimple en Magic  toch weer leuk !!!!!    Ze zitten constant bij me en foto's maken is eigelijk onmogelijk !!  Ze gaan gewoon op de lens zitten en proberen de flitser er af te trekken   

Pearl



Jong 2



Lana



Jong 4



Ze groeien heerlijk, het vijftal van Dizzy en Diba !! Binnenkort begin ik met 1 x daags een beetje pap om te laten wennen. Wel wordt er hier en daar weer geplukt   

Jong 1



Jong 2



Jong 3



Jong 4, ik denk dat het een cinnamon pareltje wordt, en een hele mooie !!!  Met heel veel geel, net zoiets als mijn "Pareltje"   



Pleegprimroosje..... Ik vind hem / haar heel mooi worden, maar als je het "primrose technisch" bekijkt is het niet echt perfect. Op de borst heeft het grijs en bij de staart komen ook hier en daar donkere pennen. Maar mij maakt het niet uit, ik doe toch niet mee met tentoonstellingen en kweek alleen huisvalkjes 







En het hele stel bij elkaar !



Vanaf vandaag krijgen de papkuikens nog maar 3 maaltijden. Het is een beetje lastig, omdat er tussen de jongste en oudste jongen ruim een week zit, maar dan ik denk dat de jongste nu ook wel toe is aan een voeding minder.

Het zijn echt heerlijke valkjes zo met zijn zevenen   

Jong 1, ik denk dat het een man is, want het begint te brabbelen, maar ik ga denk ik toch voor de zekerheid DNA testen, want Milo van het vorige nest brabbelde ook en die is DNA getest en is een pop. 





Jong 2



Zoë



Lara



Loeki



Elmo



Ozzy

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Wat is dat toch met die verboden liefdes! ;D Dat zijn natuurlijk wel juist de spannendste liefdes! ;D




Citaat van: heleen op  2 januari 2009, 16:17:33
Ik heb ook een jong van Dimple en Magic hoor Marc. Lana komt ook bij ons wonen. En het is keuzes maken he,want als ik meer plek had dan had ik het wel geweten hoor. Bij jou was toch nog plek voor 1 kooi als ik het goed heb??? Hoe gaat het met tex??

Groetjes Heleen


Uh ja... ik kan het ook allemaal niet zo goed bijhouden hoor! :-[ Er zijn er zóveel dit kweekseizoen! :o ;D Had je er dan 2 van D&M gereserveerd? :-[ :-[

Ja er is nog wel ruimte voor een extra kooi maar er is geen extra kooi (de kleinere kooi is alleen voor tijdelijk gebruik bedoeld) en die komt er ook niet! ;) Wij moeten ook onze grenzen stellen natuurlijk, en 6 valkjes maken al rommel genoeg! ;D

Het gaat prima met Tex overigens! Hij vliegt al iets beter (met de nadruk op "iets"). Hij heeft de kooi van Tuurke al helemaal ingepalmd. Als Tex komt aangelopen gaat Tuurke vlug opzij... ze lijkt een beetje bang te zijn van hem... :o ::) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

heleen

  Ja marc ,als jong twee een man was geweest hadden we er twee van d en m gereserveerd.Onze wens was nog een man en een vrouw erbij.Maar ozzy is een man en nu is onze wens in vervulling gegaan.Bij ons gaat er nu ook een slot op hoor. Ozzy is onze vijfde telg. En eens moet je stoppen he.
Wat lekker det Tex al gaat vliegen.Milo stort echt naar beneden die komt echt geen meter vooruit.

Hoi Karin,

Ik zie dat je jong 1 voor de zekerheid toch gaat testen.Dat is verstandig,want Milo zit nog iedere avond te brabbelen. Verder is het een heel rustig valkje. Maar iedere avond wordt er voor het slapen gaan een verhaaltje door haar veteld.

Groetjes Heleen

kuiserke

De valkjes zijn gewoonweg prachtig... :)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: heleen op  2 januari 2009, 18:54:18
Wat lekker det Tex al gaat vliegen.Milo stort echt naar beneden die komt echt geen meter vooruit.


Ja maar Tex stoort ook naar beneden hoor! ;D Alleen gaat dat neerstorten nu iets trager dan vroeger! ;D Als hij echt wilt kunnen vliegen moet hij eerst door de rui heen zijn! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

haha vliegen inderdaad, fladeren en dan plok, neer storten...haha
Ik laat Yuki nu net even iets langer zitten als ze is neer gestort, soms loopt ze dan over de grond naar je toe en klimt ze via je voet omhoog..

Jong 2 is trouwens wel erg leuk van D&M... :-*
Als ik nog een valkje zou willen zou ik graag een jong van hun willen, maar goed, nog even wachten en moet ik weer mijn vriend gaan overhalen ;D ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

zotteke

de bonte witmasker (jong 2) gaat nu dus naar mij toe en gaat Cody heten. staat wat leuker dan jong 2  ;D

Karin

Hé Lisette, ik wist niet dat jij Zotteke was  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Hoe veel pap krijgen de jongen van D&M nu?
Wat zijn ze groot en super mooi geworden zeg !