De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Sally

Marian

Hoi Karin,

Wat zijn al je kleintjes alweer groter en mooier geworden 8) :D
Even snel een beetje bijgelezen.
Genoten van je foto's ;)

Hopelijk heb ik volgend weer meer tijd om de boekjes te volgen :P

Voor nu hele fijne feestdagen en een goed 2009 toegewenst

Groetjes, Marian

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kaatje

Karin

Dizzy en Diba hebben me een prachtige verrassing gegeven !! Ze hebben 3 lutino pareltjes in hun nest !! ;D ;D ;D Toen ik Diba overnam ben ik op speurtocht gegaan waar hij vandaan kwam . Hij kwam uit een dierenwinkel die zelf ook kweekten en ze vertelde me dat het kon zijn dat het een zelfgekweekt valkje was ( helaas hielden ze het niet goed bij ) en dan was het split voor cinnamon en lutino. Omdat in de 2 grote nesten die ze gehad hadden nog nooit een lutinootje zat ging ik er van uit dat niet het geval was. Maar toen het eerste jong uit kwam zag ik tot mijn verbazing rode oogjes !! Van de 7 eitjes zijn er helaas 2 zwaar beschadigt. 1 ei is niet uitgekomen, maar eigelijk was ik daar wel een beetje blij om, want anders zat er tussen het jongste jong en de jongen er boven wel heel veel leeftijdsverschil en de kans was er dat dat jong het dan wel heel moeilijk had gehad. Het werd de laatste 2 dagen al niet meer bebroed, het lag tussen de jongen in, maar het kreeg wel een heel raar kleurtje. Vanmorgen lag het aan de andere kant in het blok, steenkoud, dus weggegooid.  De eerste 3 jongen alldrie lutino pareltjes, popjes dus, jong 4 is of een pareltje of een cinnamon pareltje. Er ligt nog een vijfde jong bij en dat is het pleegjong van Nove en Indra, een primroosje. Die laatste blijft hier wonen ! Het is het jong wat je hier zo pienter aan kijkt  :-* :-* :-*

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je prachtige verrassings donsjes. :o

Groetjes heleen

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Gaaf, je eerste gekweekte lutinootjes .... gefeliciteerd!!!!

Ik vind ze ook zo leuk.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Dank jullie wel ! En het zijn nog wel geparelde lutino's !! Ben er erg blij mee  :-* :-* :-* Op mijn hyves heb ik trouwens een hele berg foto's van ze gezet, bij "berichten" en dan "jongen van Dizzy en Diba 2". Voor de liefhebbers  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De 3 voedingen  van de jongen van Dimple en Magic gaan prima ! Ze eten zelfs niet altijd een grote voeding, ze vinden dan 8 of 10 ml genoeg    Gaat de goede kant op dus ! Binnenkort 2 voedingen !!

Het bekje van jong 4 probeer ik nu 1 à 2 x per dag een klein beetje te vijlen. Het valt niet mee, want echt leuk vind het dat natuurlijk niet  Maar goed, ik doe mijn best !

Ze zijn eerste kerstdag mee geweest op kerstbezoek, anders haalde ik de voedingen niet. Vonden ze erg gezellig al die vreemde mensen 

Jong 1 t/m 4 van Nessa en Kenya gingen steeds vaker uit het blok. Jong 3 zat zelfs op het schommeltje    Ik heb vandaag deze vier plus het pleegjong van Dazzle en Chico naar beneden gehaald en vanaf vandaag worden ze dus met de hand groot gebracht. Dit heeft 3 redenen : als de jongen uit het blok zijn voeren Nessa en Kenya heel slecht. Ze hebben steeds een lege krop. De jongen in het blok worden gelukkig nog wel netjes gevoerd. Ten tweede plukt Kenya dus haar jongen heel erg, het pleegjong nog het meeste, die heeft echt een hele kale rug. Nu hebben de veren de kans om bij te groeien en ik hoop dat ze allemaal weer helemaal in de veertjes zitten als ze naar hun nieuwe baasjes kunnen. En dan als laatste : het pleegjong wat van Dazzle en Chico is heeft wat ik noem nogal een uitdagend karakter    Alle jongen van Dazzle en Chico hebben dat. Ik wil het dus met de hand groot brengen zodat het makkelijker tam wordt. Het zijn ontzettend leuke valkjes ( heb er zelf ook één, Willow, mijn grote knuffel  ), maar in het begin zijn ze echt een handvol ! 

Jong 5 en het pleegjong van Raven en Luana zitten nog in het blok. Die laat ik nog even zitten. Zolang ze goed gevoerd worden en nog niet uit het blok gaat en zolang Kenya niet deze 2 als een gek gaat plukken.

Er is nog een rede dat Nessa en Kenya slechter gaan voeren....

Ze willen aan ronde 3 beginnen, maar dat gaat mooi niet door !    Zodra de laatste 2 uit het blok zijn gooi ik beide uit de kooi en mogen ze lekker een paar dagen vrij rond vliegen. Daarna gaan ze in een kamervolière zonder brtoedblok, voor hun is het seizoen echt over   

Jong 1, deze ga ik waarschijnlijk zelf houden. Alleen als het hetzelfde geslacht heeft als het primroosje wat ik wil houden moet ik er nog even flink over na denken..... Dan hou ik waarschijnlijk alleen de primrose en hoop op nog meer primroosjes   

Jong 2, deze heeft net als mams een donker plukje in de kuif, zo lief !!   

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Pleegjong Raven x Luana

Pleegjong Dazzle x Chico

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Ach, ach, ach, wat een lieve smoelkes weer. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen.....

sabine

Wat heb jij toch een mooi kerstcadeau gehad  ;D 3 lutino pareltjes. Wat zullen die mooi worden  :-* .
Je heb weer super leuke foto's.

Hihihi wat leuk dat je de jongen van D&M mee genomen heb op kerstboezoek.

Diaantje

o geweldig de lutino pareltjes!!!

Ik vind jong 4 van dimple en magic wel een schatje hoor, jammer dat hij/zij een probleempje heeft met het bekje...
Is jong 4 eigenlijk al door iemand gereserveerd?

Ooooo en Nessa en Kenya, haha alweer aan de wipwap..
De foto's zijn weer prachtig!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.