De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Ja een geweldige kerstkaart geknutseld hoor echt super!!!!

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Karin

Hihihi, ik kan inderdaad geen valkje meer zien ( als ik mijn ogen dicht doe zie ik ze al genoeg  ;D ), vandaar alleen de honden  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Helaas.... Raven en Luana zijn gestopt met voeren. Zal je net zien, gebeurt juist op de enige dag in de week die ik normaal gesproken werk    Anders had ik het al eerder op de dag gezien. Het kropje was zo goed als leeg en de ouders hebben flink zitten plukken  Ik heb hem er snel uitgehaald, pap gegeven en... wat zie ik.... het is helemaal geen wildkleur maar... een cinnamon !!  Wat een grap, eigelijk kunnen deze nml helemaal niet uit dit koppel komen, een grapje van de natuur. Te ingewikkelt om uit te leggen ( en ik denk dat ik het zelf nog niet helemaal snap    ), maar soms laat de natuur een mutatie vallen. Er kunnen namelijk wel cinnamon geparelde jongen uit komen, maar in principe dus geen cinnamon. Maar de pareltjes heeft paps niet meegestuurd    Overigens wel een verrassing dat paps split is voor cinnamon. Nou ja, verder verandert er niet veel ,het is bruinig ipv grijs ( zie je dus nu pas nu de veren door zijn gekomen ). Cinnamon is een vrij normale mutatie, maar ik heb er nog nooit een jong van gehad ( heb zelf wel een aantal cinnamons ), dus ik vind dit wel erg leuk !! Wel grappig dat deze cinnamon hele donkere poten heeft, dat zie je dus eigelijk vooral bij wildkleur, gewoon gepareld en gewoon bont. Nadat ik het pap had gegeven heb ik het... hup... zo in het broedblok van Nessa en Kenya gezet. Die hebben nu dus naast hun eigen 5 kids 2 pleegjongen ! Ik help ze natuurlijk wel hoor, ik voer ze 2 x per dag bij ! 

Wel eens de film "the birds" gezien ? Zo ziet het er hier momenteel uit als ik de papkuikens van Dizzy en Diba voer      Er vliegen 4 valkjes op mijn gezicht af en gillen de buurt bij elkaar. Proberen mijn neus en oorlel op te eten en hangen in mijn haar... Het is echt onmogelijk om ze nog op een normale manier uit de kooi te halen. Als ik het duurtje open stroomt er een golf valkjes uit...  Ik zit er aan te denken nog een extra kooi neer te zetten en hier Inzo, Tjarda en Doby in te zetten.. maar ja... hoe vertel ik het aan manlief    Het is maar voor korte duur, want als het een beetje mee zit gaan Tjarda en Inzo voor het weekend nog weg ! Ik zal Tjarda morgen eens wegen. Tjarda is wel lichter dan de andere valkjes, maar wat wil je als je ziet wat voor pap ze naar binnen pompen    Ik moet ze na het voeden heel voorzichtig beetpakken en terug zetten, anders loopt het pap uit het kropje    En als ze met een volle krop gaan vliegen is het helemaal bal, de spetters vliegen in het rond   

Helaas heeft het plukken van Kenya doorgezet    Had ze eerst alleen de kuifjes te pakken, nu begint ze ook op de rug en krop. Omdat Kenya wit is en de geplukte veertjes bloeden als ze het niet helemaal eruit getrokken heeft zit ze onder het bloed. Ziet er behoorlijk luguber uit, maar gelukkig valt het wel mee    Jongen schijnen er niet heel veel last van te hebben. En goed voeren is nu gewoon belangrijker, ik hoop het te kunnen rekken tot 4 - 4 1/2 week leeftijd !  Dan is het veel minder werk én.... ik vind dat ik er nou toch wel echt genoeg papkuikens beneden heb zitten hoor   

De jongen van Dimple en Magic schijnen het erg naar hun zin te hebben beneden    Ze krijgen in principe 5 x daags pap, maar ze zijn dus zo slim dat ik er af en toe in trap en ze 6 x geef     Ze gaan dan zo tekeer, en ik twijfel dan of ik al gegeven heb   

Ze zitten wel in een klein kooitje, net iets groter dan een broedblok. Nu gaat het nog wel, maar binnenkort zullen ze groter moeten. Ik hoop dus dat de pareltjes van Dizzy en Diba snel allemaal zelfstandig zijn !

Ik ben natuurlijk weer helemaal verliefd op de jongste    Wat een ontzettend lief en leuk ding is dat !! Ik moet het snaveltje een aantal keer per dag masseren, echt heel leuk vind het dat niet, maar het laat het over zich heen komen    Het is nog niet goed, maar gelukkig ook niet verslechterd, dus ik ga nog even door. Het is echt heel lief als het bij me zit.... Hm.... houden maar, of toch niet ?      Het gevaar van kweken hè, je wilt veel zelf houden      
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Citaat van: Karin op 17 december 2008, 01:23:06
Als ik het duurtje open stroomt er een golf valkjes uit...


Hahaha, kan je daar niet eens een filmpje van maken?? ::) ;D.

Sjonge jonge, er gebeurt weer een hoop bij jou hoor. De valkjes houden je wel bezig ;D. Ik hoop dat de behandeling voor de jongste werkt en dat z'n snaveltje weer redelijk normaal gaat staan. Jammer dat Kenya zo blijft plukken. Maar wat je zegt, als de jongen het nog aankunnen is het beter dan zelf voeren. Je hebt er nou wel genoeg beneden zitten ;D.

Jouw Joepie zit inmiddels al op 3 eieren. Ik hoop dat ze gauw de lol erin verliest, maar ik vrees dat het een trouw mamaatje is ::). Het gaat verder heel goed met haar, tis een lekker dikkertje geworden en ontzettend lief en aanhankelijk :-*.

Groetjes, Sanna

Monky

Hi Karin,

Wat een mooie kerstkaart heb je gemaakt!

Ik kan me voorstellen dat je ze nu een beetje ziet vliegen ;D Hoeveel jongen heb je nu in totaal?

Ze zijn weer stuk voor stuk schitterend.
Waarom is mijn vogelkamer niet groter?  :-[ ;D

"Geniet" nog maar lekker van je kuikens  ;D Voor je het weet zijn ze groot en weet je gewoon niet meer wat je met je tijd moet  ;D ;D ;D Je gaat dan vast je eigen versie van de film "The Birds" missen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Karin

CitaatHahaha, kan je daar niet eens een filmpje van maken??


Nee, want dan sta ik zelf ook op de film  ;D ;D ;D

CitaatJouw Joepie zit inmiddels al op 3 eieren. Ik hoop dat ze gauw de lol erin verliest, maar ik vrees dat het een trouw mamaatje is . Het gaat verder heel goed met haar, tis een lekker dikkertje geworden en ontzettend lief en aanhankelijk .



Fijn dat het zo goed gaat met Joepie !! Ach, ja, die eitjes hè.... hun grootste schat  ;D Ik ga begin volgend jaar weer met de ouders van Joepie kweken. Ben benieuwd wat er uit komt ! Als Raven en Luana "klaar" zijn dan mogen zij.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatWat een mooie kerstkaart heb je gemaakt!


Dank je  ;)

CitaatHoeveel jongen heb je nu in totaal?



Boven 7 bij Nessa en Kenya, beneden de 6 pappareltjes van Dizzy en Diba + nog 1 van Nessa en Kenya die meeverhuist met één van de pareltjes en dan de 4 van Dimple en Magic. Dus in totaal 18, waarvan er 8 echt volledig op de pap.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

18 stuks!!!  :o :o :o
Je maakt in elk geval weer vele nieuwe baasjes blij met die beauties  :)

Succes met het pappen  :D

Groetjes,
Monky

sabine

 :o Wat een dag taak!  :o Heb je zelf nog wel tijd om te eten. Toen ik Binky 5x per dag moest pap geven werd ik al helemaal er gek van.  ;D En dan heb jij ook nog een zorgkuiken er bij en al je andere dieren  :o
Het is te hopen dat de papkuikens snel zelfstandig zijn. En dat Nessa en Kenya goed voor de jongen blijven zorgen  ;D

Succes met pappen

sabine

Citaat van: Karin op 15 december 2008, 00:10:14
Met de kleine papkuikens gaat het prima. Ik zal morgen weer foto's van ze maken !



Goh..... ik ben toch wel benieuwd naar die foto's !  ;)

Marc van de Kuifjes

Intussen zijn het waarschijnlijk al grote papkuikens! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

sabine

18 december 2008, 11:50:05 #2051 Last Edit: 18 december 2008, 11:55:05 by sabine
Citaat van: Marc van de Kuifjes op 18 december 2008, 11:39:44
Intussen zijn het waarschijnlijk al grote papkuikens! ;D


Hihihi daar zat ik ook al aan te denken ;D Zeker omdat Karin met al die papkuikens de tel soms een beetje kwijt raakt.  ;) En daar weten deze deugnieten mooi gebruik van te maken!  ;D
Maar in een week tijd zullen ze best veranderd zijn. Waarschijnlijk zullen ze nu niet veel stekels meer hebben.

Karin

Citaat18 stuks!!!   
Je maakt in elk geval weer vele nieuwe baasjes blij met die beauties


Ja, dat hoop ik ook !  ;D Maar ik denk dat dat wel gaat lukken hoor, tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad op de jongen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatWat een dag taak!   Heb je zelf nog wel tijd om te eten. Toen ik Binky 5x per dag moest pap geven werd ik al helemaal er gek van.   En dan heb jij ook nog een zorgkuiken er bij en al je andere dieren   
Het is te hopen dat de papkuikens snel zelfstandig zijn. En dat Nessa en Kenya goed voor de jongen blijven zorgen 


Hihi, ja hoor, eten lukt nog wel... het huishouden is wat anders  ;D ;D ;D Ik moet vanavond invallen op mijn werk, dat is wat midner... hoop dat het niet te druk wordt, ben ik snel weer thuis  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatIntussen zijn het waarschijnlijk al grote papkuikens!


Inderdaad ! Allevier al rond de 100 gram  :o
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves