De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

ooooooooooo karin.. wat worden ze MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en de papkuikens dan?? krijgen we die niet meer te zien?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

De stekeltjesperiode... altijd leuk om te zien, vooral dan wanneer de veren beginnen door te groeien! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Hermien

Piepkuikens, papkuikens of poepkuikens, het blijft vertederend spul om naar te kuiken..oef....kijken......

NEE, ik heb genoeg aan VIER schreeuwkuikens......of.....eh.....
toch..........NEE!

???   ???   ::)   ;D

Karin

Dank jullie voor jullie reacties  ;)

Ik zit met een dillema : ik wil een nieuwe kooi kopen voor de catharina's. Na het broedseizoen wil ik ze met zijn viertjes in een kamervolière zetten. Nu heb ik keuze uit 4.

Dit vind ik de mooiste, maar meteen de kleinste. Het past precies mooi in een hoekje en is 77 x 77 x 177.

Deze is speciaal voor vogels, wel ruim, maar niet de meest ruime van de 4.  Hij is 100 x 50 x 165.

Deze is eigelijk voor chinchilla's en fretjes, maar er passen natuurlijk ook vogels in. Dit is de breedste, 115 x 55 x 163.

Dit is de diepste, ik neig het meeste naar deze kooi, moet alleen kijken of het wel past. Deze is ook voor chins en is 100 x 75 x 162.

Het fijne van deze kooien vind ik dat de bovenkant open is, dus geen dakje. Helaas is dat bijna niet te krijgen. Deze moet ik ook uit Duitsland laten komen, want in Nederland is hij niet te koop. Nou, ik heb gelukkig nog even de tijd, want voorlopig zitten de cathi's nog in hun broedkooien  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Wouw,

Wat een lieve donsjes en wat een schitterende piepkuikens ! Mooi zeg die kleur achtergrond die je gekozen hebt  :-*

Persoonlijk vind ik de eerste kooi die je in een hoek kunt zetten het mooist, het enige nadeel is denk ik dat hij altijd in een hoek zal moeten staan en ik weet niet of je in de toekomst wel eens wilt veranderen !

Heel veel succes met het maken van je beslissing.

Groetjes, Karin

Caroline

Qua ruimte voor je vogeltjes zeg ik de onderste .... qua ruimte in je kamer en je hebt een hoek vrij vind ik de bovenste het mooiste.

Succes met keuzes maken.  ;)

Mooie foto's van je poepkuikens,  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Hihihi, poepkuikens.... die hadden we nog niet, hahaha. Maar ik heb net de kooien helemaal uitgesopt en inderdaad... poepkuikens !!!
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Ik zie op de valreep :P 2 reacties .... en ben het daar helemaal mee eens :D......voor in de hoek het mooist....de onderste kooi lekker ruim voor je 4 catharina's :-* :-*
Heerlijke foto's weer ;)

Fijn weekend, Marian

Diaantje

Hoi,

Als je een hoekje "over"hebt is inderdaad de vovenste het mooist..
Maar de onderste het ruimst, dus als je daar genoeg ruimte voor hebt...

Over poepkuikens gesproken....
Lizzy heeft blijkbaar vannacht boven Tjippy geslapen want Tjippy had een drol boven op zijn rug geplakt zitten....hahaha ;D ;D ;D, moest er wel om lachen... inmiddels is ie er wel af...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Er was vanacht grote paniek in de huiskamer. Om een uur of 4 hoorde ik een valkparkiet schreeuwen alsof het vast zat. Omdat ik zo diep in slaap was had ik eerst niet door dat het geen droom was   ::) Toen ik uiteindelijk merkte dat het echt was kon ik natuurlijk mijn bril niet vinden. Ik draag contactlenzen en zonder zie ik niet veel. Toen moest ik weten of het nou van de vogelkamer op zolder kwam of van beneden. Geloof me, om 4 uur 's nachts merk je weinig verschil   >:(

Het bleek dus van beneden te komen, bril gevonden en snel er naar toe.... Licht aan... zie ik overal bloed, 7 papkuikens als een gek tollend en fladderend op de bodem van de kooi, overal veren en Milo die de longen uit haar lijf gilt, omdat ze op haar rug ligt en andere valkjes door de paniek bovenop haar fladderen. De waterbak hadden ze er af gegooid, dus ze waren alle 7 ook helemaal nat.

Ik heb snel Milo gepakt en geprobeert te kalmeren. Één voor één heb ik ze overgezet in de kooi ernaast. Alle valkjes hadden beschadigde vleugels en een aantal ook een beschadigt neusdopje. Lana heeft de meeste veren verloren en zat het meeste onder het bloed. Maar ja, dat is natuurlijk een lutino witmasker en lutino's hebben nou eenmaal gevoelige veren....

Ze waren alle 7 totaal in shock dat ik een lichtje aan heb gelaten en op de bank ben gaan slapen. Nou ja... slapen..... je ligt natuurlijk de hele tijd wakker en hoort ieder geluidje. Ik hoorde ze in de loop van de nacht één voor één voorzichtig naar boven klimmen en op een stok gaat zitten. Toen ik vanmorgen wakker werd zaten ze allemaal hoog.... Maar ze waren nog steeds totaal van de kaart, want ze aten helemaal niet, terwijl ik trosgierst in de kooi had gedaan. Ze zijn nu net begonnen met eten....

Ze zitten nog wel onder het bloed, maar dat laat ik even zo. Ik ga ze niet nu nog meer onrustig maken... Eerst maar eens helemaal de oude worden  ::)

Ik heb gisterenavond foto's gemaakt. Ze staan al op mijn hyves, maar omdat gisteren photobucket niet mee wilde werken heb ik ze nog niet kunnen uploaden... Ga ik zo doen...
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Pfff dat is schrikken! :o Gelukkig geen zwaar gewonden, hoewel het er nu waarschijnlijk wel heel ernstig uit zal zien. :-\

Caroline

Balen joh .... weet er alles van .... hier is het ook regelmatig paniek.  :-\

Beterschap voor je kleintjes.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

heleen

Hoi Karin,

Dat is even schrikken zeg!! Hopelijk komt de rust snel weer terug, en is de schade beperkt gebleven. Veel sterkte ermee.
Ik wens je verder een rustige zondag toe.

Groetjes Heleen

Anke

Hoi Karin,
Ach wat sneu paniek in de tent :(
Hopelijk vallen de wondjes mee.

Succes met kiezen van de juiste kamervoliere!
De kamervolieres die ik gebruik hebben ook geen dakje.
Die koop ik gewoon in de dierenwinkel in Nederland :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Welke is dat Anke ? Wat voor merk ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves