De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Ze zijn weer geweldig!!! en ik zie alweer allemaal kuifjes terug verschijnen.. wat gaat dat toch hard!

Ik heb vanavond nog even met L zitten kletsen over de namen..  ;)

Ik ben benieuwd hoe de familie het in de nieuwe kooi gaat doen..

Zitten de jongen nu gewoon los in de kooi of toch nog weer in een blok?

Je albino is ook erg mooi hoor.. en Tex vind ik zooo ondeugend.. die zwarte kraaloogjes zijn super!

Nou, tot de volgende keer maar weer.!  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

☺ Pita ☺

Idd mooie foto's en hele mooie jongen :)

Marc van de Kuifjes

Wel grappig om te zien hoe de andere valkjes zich ermee komen bemoeien! ;D

Sterre heeft ook een mooi gele kleur. Was het ook een nakomeling van Dizzy of vergis ik mij?

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

CitaatIk heb vanavond nog even met L zitten kletsen over de namen.. 

Nou, ze hebben namen hoor : Donder en Bliksem !  ;D

Ze zitten in een schoenendoos, maar ik zag net dat er al 2 uit waren  ;) Ach, het is vooral voor de jongsten... En nee, een broedblok zou geen zin hebben, want ik zet ze juist uit een broedblok in de hoop dat er minder geplukt wordt  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

29 oktober 2008, 13:21:27 #1564 Last Edit: 29 oktober 2008, 17:23:03 by Karin
CitaatSterre heeft ook een mooi gele kleur. Was het ook een nakomeling van Dizzy of vergis ik mij?

Het is een kleindochter van Dizzy. Een dochter uit één van de twee eitjes die van Cookie x Kenzie is gekomen. Toen ik Kenzie net bij Cookie had gezet heeft ze eitjes gelegt. Omdat Cookie een te zwak valkje is om zelf een nest groot te brengen heb ik ze bij een ander koppel gelegt, en daar is o.a. Sterre uit gekomen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Citaat van: Karin op 29 oktober 2008, 13:16:23
CitaatIk heb vanavond nog even met L zitten kletsen over de namen.. 

Nou, ze hebben namen hoor : Donder en Bliksem !  ;D

Ze zitten in een schoenendoos, maar ik zag net dat er al 2 uit waren  ;) Ach, het is vooral voor de jongsten... En nee, een broedblok zou geen zin hebben, want ik zet ze juist uit een broedblok in de hoop dat er minder geplukt wordt  ;)

Yep! ze vertelde het..  :D

Nou ik dacht misschien dat de nieuwe kooi wat afleiding moest bezorgen. maar ze zijn natuurlijk al best wel flink en goed in de veren..

wat gaaf dat er al 2 aan het rondscharrelen waren.. wel leuk zo.. je kunt ze natuurlijk super goed zien rommelen zo!  ;)

Hermien

Karin

29 oktober 2008, 17:23:46 #1567 Last Edit: 29 oktober 2008, 17:46:04 by Karin
Zucht.... waar ik al bang voor was is gebeurt..... Raven en Luana voeren niet meer    Ze waren gisteren zo flink aan de wipwap en ik zag ze vanmorgen beide zo op hun stok zitten met een houding van "zo.... klaar ! Volgende nest". Hebben ze de vorige keer dus ook gedaan, toen hadden ze maar 1 jong en toen was het jong 1 week oud. Nu hebben ze het volgehouden tot 3 weken... Blijkbaar is het nestje dus toch nog te klein voor ze.

Ik ga proberen ze vanavond tussen de jongen van Nessa en Kenya te smokkelen. Ik laat ze dan even losvliegen en zet ze er dan gewoon stiekem bij  Ik hoop dat ze er intrappen. Vooral Lana natuurlijk, want die is wel erg wit,valt erg op... Ik hoop dat ze verder gewoon niet kunnen tellen    Er is natuurlijk wel een kans dat ze deze ook gaan plukken. Sorry Marc....

Ik heb Tex en Lana allebei nu 2 voedingen gegeven, 1 x 10 ml en 1 x 5 ml. Ga ze nog wel een voeding geven voor ik ze erbij zet. Verder waren de oudste 2 weer uit de doos gekropen en slecht gevoerd door Nessa en Kenya. De jongste 3 waren wel goed gevoerd. Het is natuurlijk allemaal een beetje wennen voor ze... een andere kooi, ineens een doos ipv een blok... ik denk dat die 2 ook niet goed bedelde. Ik heb ze beide een hele voeding gegeven en terug in de doos gezet. Jong 2 presteerde het om tijdens het voeren weg te vliegen...    Hoe bestaat het, hij wordt pas vrijdag 4 weken !    Wel heb ik me voorgenomen als ik de jongen moet gaan handvoeren ze beperkt te korwieken. Ik heb dat met Mika en Meego ( nu Djeego ) gedaan en dat is me heel erg bevallen ! Het is bijna niet te doen als ze steeds door de hele huiskamer vliegen ( en nog erger, richting raam in de keuken vliegen, daar zit geen gordijn voor ) en ik er achter aan moet, want ze gaan natuurlijk steeds heel hoog zitten   

Dazzle en Chico vliegen nu los. Die mogen vanavond in de broedkooi !  Heb ik meteen een goede "back-up" koppel voor als Raven en Luana het bij het volgende nest weer niet goed doen. Dazzle en Chico krijgen meestal hele kleine nestjes, dus daar kunnen er makkelijk een paar bij  Ook wil ik Nova en Indra een blok geven, moet er alleen nog een rap kopen.... kom te kort !  Ze zijn zo moeilijk te vinden, liggende valkparkietblokken.... Ik gebruik nu "rosellablokken". Die bevallen me heel goed ! Lekker ruim !

Mochten de 3 koppels nu alle drie jongen krijgen heb ik dus 3 nesten tegelijk. Maar omdat deze 3 koppels alledrie zeer kleine nestjes krijgen durf ik het wel aan..... 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 29 oktober 2008, 17:23:46
Er is natuurlijk wel een kans dat ze deze ook gaan plukken. Sorry Marc....

::) ;D

Misschien moet je Tex ook maar meteen kortwieken. Kwaad zal het zeker niet kunnen...

Karin

Nu nog niet hoor, hij heeft amper nog vleugeltjes  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, o , Nessa en Kenya zijn ool al weer flink aan de wipwap    Jeetje zeg, ik weet niet hoe het komt, maar het lijkt wel of ze er allemaal zin in hebben en haast mee hebben....

Met veel moete heb ik vanavond Dazzle en Chico in de broedkooi gekregen.... Normaal gesproken gaan ze overal graag in als er maar een blok in hangt, maar nu was het toch even geduld hebben  Ik had er allerlei lekkers in gehangen, maar dat hielp niet. Uiteindelijk ging Dazzle op mijn arm zitten en kon ik haar erin zetten. En waar Dazzle is wil Chico ook zijn, dus dat is dan een makkie  Willow wil ook bij ze in de broedkooi, maar dat doen we maar niet  Alhoewel Willow wel zo'n typetje zou zijn die gewoon mee zou helpen met de jongen, maar het risico is te groot dat ze er ook een eitje bij gaat leggen 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

haha, een driehoeksverhouding..  :P

Er hangt vast iets in de lucht bij jou Karin..  ze willen allemaal blokken..

Ik hoop dat je een blok kunt vinden op korte termijn.. anders Marcel even lief aankijken?  :)

Karin

Hm, nou... hij houdt er niet zo van, blokken bouwen. Maar ik vond nog 2 oudjes die een opknapbeurt kunnen gebruiken, dus als ik niks vind knapt hij die op en moeten ze het daar mee doen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb gisteren en vandaag weer wat foto's gemaakt, maar ik moet de meeste nog bewerken. Maar deze 2 wilde ik alvast laten zien, zo lief 

Hier alle 7 piepkuikens in het doosje, zou je ze niet willen blijven knuffen....

En deze... moest ik even door de tralies heen maken, anders werden ze wakker. Niets is liever dan een slapend jong valkje. Moet je Bliksem zien ( het witmaskertje ), die legt zelfs haar kopje achterover....

Een paar deden de oogjes open toen ik begon te flitsen, maar de rest bleef lekker doorslapen...   

Nou, ik ga nu even de laatste controle doen en dan naar bed !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hihi! :D Het lijken wel de zeven dwergjes... hoewel... sneeuwwitje en de ZES dwergjes! ;D