De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

♥Debby♥

oooooooo wat zijn ze lief... en jemig wat worden ze geplukt.. een heel mooi kuifje in 1x weg..  :'( zielig hoor.. ik hoeverre hebben de valkjes er pijn aan? ach gos...

je albino is ook een eigenwijsje als je mij vraagt.. hhahaha...

erg leuk hor.. en dit is het voordeel aan kapotte laptops... HEEL VEEL FOTO'S!!!  :D :D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Ze hebben er verder geen last van hoor, het ziet er alleen niet uit  ::) Djeego werd ook behoorlijk geplukt, alleen bij zijn kopje  :P Het rare is, het ene nest plukken ze wel, de ander absoluut niet  ???

Ik wil ze niet uit elkaar halen Rianne, daarnaast is het een groot nest, een hele klus voor pa alleen. Ik hoop als ik ze uit het blok zet het minder gaat worden. Ik denk dat ik ze in een gewone Greta kooi zet, kan ik de kooi weer voor een ander koppel gebuiken. Ik moet alleen nog wat broedblokken kopen omdat ze het volgende nest dan in de Gretakooi mogen. Misschien helpt dat.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Gelukkig hebben die ukkies geen last van het plukken :)
Is het eigenlijk bekend waarom die papa's en of mama's dat doen??? ???
En ja...die geparelde is mooooii...ze (hij?) staat zo parmantig op de foto :D
Ik vind het wel moeilijk hoor, te zien wat voor kleuren ze krijgen....op de foto zal dat denk ik ook wel lastiger zijn dan in het echie!  :P
Succes met je piepjes, of zijn ze al gepromoveerd tot peuter, hihi :D

Groetjes, Marian

Karin

Ja, het zijn al peutertjes hè ?  ;D Nee, helaas is het niet bekend waarom er geplukt wordt.... En het ene nest doen ze wel en de ander weer niet. Een koppel wat nooit plukt kan ineens gaan plukken en andersom ook. Het bont geparelde witmaskertje is 100 % zeker een popje.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Je heb hard gewerkt aan je foto's, maar het resultaat is echt geweldig. Je mag echt trots zijn op je valkjes  ;D

Hermien

Ik heb al vier mannekes en het blijven er ook vier, maar ja.....die foto's.........die donsjes........die lieve snoetjes die mij allemaal aanstaren en gewoon lijken te vrágen:

"NEEM MIJ MEE,  NEEM MIJ MEE....." ::)   :o   ::)   ;D 

Karin

CitaatJe heb hard gewerkt aan je foto's, maar het resultaat is echt geweldig. Je mag echt trots zijn op je valkjes   

Ja !! En Dimple en Magic zijn ook hard aan het werken, ze zitten al de hele dag te wipwappen !! Woepie  ;D ;D ;D Dus ik hoop snel een jong voor je, meis  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatIk heb al vier mannekes en het blijven er ook vier, maar ja.....die foto's.........die donsjes........die lieve snoetjes die mij allemaal aanstaren en gewoon lijken te vrágen:

"NEEM MIJ MEE,  NEEM MIJ MEE....."           

En je luisterd niet eens naar ze ?  ;D ;D ;D ach, je hebt het druk zat met je 4 mannen toch ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

26 oktober 2008, 00:54:24 #1538 Last Edit: 26 oktober 2008, 12:38:35 by Karin
Gisteren én vandaag foto's gemaakt ! Die van vandaag moet ik nog bewerken, dus die krijgen jullie morgen te zien. Ik heb morgen een verjaardag en zal toch geen tijd hebben om nieuwe foto's te maken, dus slaan we even een dagje over  ;)

Edit : ik heb de foto's van gisteren inmiddels bewerkt en ik zet ze nu bij de foto's van eergisteren  ;)

Milo

Jong 2

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Lana

Tex

Hier en daar hebben de jongen dus al een naam. Milo gaat bij 2 andere valkjes wonen, het witmaskertje gaat met een bontje samenwonen, welke van de 3 weet ik nog niet, ben nog aan het kijken wie allemaal welke voorkeur hebben en probeer ze dan zo eerlijk mogelijk te "verdelen". Maar dat gaat vast goedkomen en dan hebben ze allemaal een naam. Één iemand op de wachtlijst heeft toch liever 2 bonte witmaskertjes, dus die wacht op het volgende nest van Nessa en Kenya. Iemand anders op mijn wachtlijst heeft dus mazzel en mag als ze willen alsnog een bontje. Ik wacht nog op een reactie.

Het albino popje heb ik Lana genoemd. Ik weet nog niet of ik haar zelf hou. Ik wil eigelijk graag een mooi primrose popje voor Cuba aanhouden, dus een jong van Cocktail x Twister of een jong van Nova x Indra. Maar goed, om te voorkomen dat ik haar zo dadelijk aan iemand beloof en ik haar toch liever zelf had gehouden wacht ik even tot ze een week of 5 is en neem dan een beslissing.

Dimple en Magic zijn stevig aan de wipwap en ik hoop dat er binnen een paar dagen een paar mooie eitjes komen te liggen.

Dizzy en Diba zitten heel erg trouw te broeden op hun eitjes.

Nessa en Kenya ga ik dinsdag met de jongen in een gretakooi zetten. Dinsdag moet ik werken en kan het dus niet in de gaten houden, dus ik zet ze 's avonds over. Dan heb ik een hele week om het goed in de gaten te houden of ze goed voeren. Ik ben blij dat ik nog maar 1 dagje per week werk  ;D ;D ;D

Als Nessa en Kenya overgezet zijn maak ik hun broedkooi schoon en ga dan kijken of ik Dazzle en Chico erin zet. Ik heb een aanvraag voor 2 jongen van hun ( speciaal verzoek  ;D ), dus ze mogen in ieder geval 1 ronde, misschien tegelijk met Nova en Indra. Ik probeer steeds maximaal 2 nesten te hebben met jongen die ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Anders wordt het teveel werk met tam maken. 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Salsa vliegt al enige nog steeds vrij rond in de vogelkamer die ik gisteren een poetsbeurt heb gegeven  ;) Salsa gaat alleen de kooi in als Summer er in zit. Van de week was ik hem kwijt, hing hij onderaan de kooi van Summer  ;D

Maar je hoeft echt geen medelijden met hem te hebben, want gisteren probeerde hij mijn cinnamon bonte witmasker dames te versieren, hahaha. Rond half november gaat hij in een kooi met Twizzle en als ze gewend zijn komt er een blok aan te hangen. Ik ben benieuwd of het wat wordt ! Het enige waar ik me zorgen om maak.... stel dat er inderdaad mooie bleekmaskers uit komen.... is daar vraag naar als tamme huisvogel ? Bleekmaskers zijn natuurlijk een stuk duurder dan andere mutaties..... Maar goed, dat zien we dan wel  ;), eerst maar eens proberen of het lukt. Hier nog een mooie foto van mijn knappe ventje :

Het is wel een klein tirannetje hoor ! Bepaalde valkjes jaagt hij steeds weg  ::) Zelfs sommge popjes wil hij niet in de buurt, de macho !

Met de nieuwe cathi's gaat het goed ! Ze wonen nog steeds in de huiskamer. Ik hoop ze binnenkort met de mannen in de broedkooien te zetten en na een gewenningsperiode gaat er een blok aan. Deze foto is door de tralies genomen, dus niet echt kwaliteit  ;) Maar ja, ze zijn watervlug, dus als ik de voorkant van de kooi open zet is er een kans dat ze er vandoor gaan !

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Wederom weer lieve foto's geplaatst :)
Bij de bontjes weet je zeker niet of het mannetjes of popjes zijn ???
Ik hoop dat ze minder geplukt gaan worden ;)

Groetjes, Marian

Marc van de Kuifjes

Dat geplukte ziet er toch echt niet uit! :o ;D
Gelukkig dat het weggaat! ;D

Tex heeft wel iets draakjes-achtig! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

CitaatBij de bontjes weet je zeker niet of het mannetjes of popjes zijn

Nee, alleen als er pareltjes bij zitten zoals bij het witmaskertje weet ik dat het een popje is. Wel heeft dit koppel tot nu toe veel mannen gekregen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin op 26 oktober 2008, 00:37:18
CitaatJe heb hard gewerkt aan je foto's, maar het resultaat is echt geweldig. Je mag echt trots zijn op je valkjes   

Ja !! En Dimple en Magic zijn ook hard aan het werken, ze zitten al de hele dag te wipwappen !! Woepie  ;D ;D ;D Dus ik hoop snel een jong voor je, meis  ;)

Ik ben de afgelopen dagen zo druk met Binky bezig geweest, dat ik een beetje achter liep met lezen.  :D

Ik ben erg benieuwd!!
Laat ze maar lekker genieten van elkaar. 

♥Debby♥

Nou ik heb D&L gesproken en ze zijn druk met namen bezig en zoooo enthousiast.. helemaal gaaf.

Het virus is trouwens wel extreem besmettelijk he.. 't is niet dat ze hier hele dagen zijn en toch gewoon besmet..  ;) :D

Verder alles goed op de vogelzolder??

oh en wat je bleekmaskers betreft.. Kan je die alleen als huiskamervogels verkopen dan? ik bedoel, hebben ze geen kweekformaat?  Anders kunnen er toch altijd nog hobbykwekers op af komen?? of heb je dat liever niet?

en aan de andere kant. ik weet zeker dat er hier ook liefhebbers zijn die gewoon hele mooie aparte mutatie's in de huiskamer willen.. komt vast goed!

Nu hopen dat Salsa en Twizzle ook willen.  :D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.