De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

23 oktober 2008, 19:28:15 #1515 Last Edit: 23 oktober 2008, 21:36:37 by Marc van de Kuifjes
Eigenlijk toch wel een gigantisch verschil tussen de albino en de wildkleur, de ene helemaal wit en de andere bijna pikzwart! :) En toch komt dat van dezelfde ouders!

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Nu zie ik iets wat me nog nooit eerder is opgevallen... jonge valkjes hebben blijkbaar geen oranje wangvlek?!

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marian

Hoi Karin,

Prachtige close-ups....je kan de pennen (ofzoiets  ???) tellen :D
Wat zijn het lieve, kleine mormel-scheetjes, hihi ;)
En ben jij een beetje aan het opknappen?

Groetjes, Marian

Karin

Citaatoooh wat geweldig je foto's en je jongen.
ik hoopte dat ik dit jaa nog jongen zou krijgen het is maar bij 1 jonge gebleven maar we hebben volgend jaar ook nog.

groetjes

Oooo, maar die vogel van jou op dat ei mag er ook wezen !! Is dat een zonneparkiet, of hoe dat ook heet ? Mooi hoor !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat2 uit 1 nest?? of uit deze 2 nesten allebei 1... goh, ik ga ze maar even bellen straks!

Welk gedeelte van "ssssssssttt" begreep je niet ? 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaathey karin, wat een lieve foto's zeg! het viel me alleen op dat 1 van je jongen zo wijd uit zit  op de foto zie je het het beste, bij mij schoot door mijn hoofd eigenlijk spreidpootjes.. maar misschien was het enkel op de foto zo  of ik kijk gewoon heel dom? ze zijn in ieder geval allemaal om te zoenen

Dat is nou een originele "dikke konte zitter" 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatWat worden ze alweer groot!
Het albinootje zit er echt van "kom maar eens hier jij als je durft!"
Halloween-training neem ik aan?   

Hihihi, ja, 2 pittige tantes hoor, of moet ik zeggen een pittige oom en tante 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatNu zie ik iets wat me nog nooit eerder is opgevallen... jonge valkjes hebben blijkbaar geen oranje wangvlek?!

Ja, die komen wat later door, maar als ze uit de pennen zijn hebben ze ze hoor.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Citaat van: Karin op 23 oktober 2008, 23:53:34
Citaat2 uit 1 nest?? of uit deze 2 nesten allebei 1... goh, ik ga ze maar even bellen straks!

Welk gedeelte van "ssssssssttt" begreep je niet ? 

Het hele gedeelte. hahaha.. maar ik heb ze niet gebeld hoor.. zie ze zaterdag! hahahaha

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Hahaa, ik heb je berichtje net nog even teruggelezen.. over dat popje heb ik helemaal heen gelezen.. hahahahaha

ben heel benieuwd.. van de week was D. er nog en die was al heel enthousiast over de foto's..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

CitaatPrachtige close-ups....je kan de pennen (ofzoiets  ) tellen
Wat zijn het lieve, kleine mormel-scheetjes, hihi
En ben jij een beetje aan het opknappen?

Ja hoor, dank je, nog wel wat aan het snotteren en niezen   , maar ik heb mijn stem weer terug gevonden  
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Het gaat weer lekker bij jou wat de jongen betreft :D
Mooi dat de verkoudheid langzaam beter gaat. Het is weer de tijd van het jaar daarvoor.
De jongen zien er in elk geval er weer schitterend uit :)

Ik weet niet of jij nog contact het met de oude eigenaren van Grovertje? Maar het gaat in elk geval goed met hem. Hij begint Dara langzaam maar zeker leuk te vinden  :) Hij gaat met de vleugeltjes wijd en mooi fluiten voor haar ;D De andere mannen hebben dat deuntje wat hij steeds floot overgenomen, maar hijzelf fluit dat niet meer zoveel.
Dara reageert door kippetje te zitten in het etensbakje  ::) Ach ja... wat zal ik zeggen...

Groetjes,
Monky

Karin

Afgelopen nacht tot diep in de nacht bezig geweest met het bewerken van de foto's, dus ik hoop dat jullie er blij mee zijn Toen ik om 2 uur onder de douche stapte en mijn ogen dicht deed zag ik overal stekelige piepkuikens   Ik ga ze zo neerzetten, eerst nog even eten....

Vannacht om 4 uur zat ik ineens rechtop in mijn bed, paniek in de tent boven en één van de valkparkieten vond het nodig om keihard tegen de bel aan te fladderen.... nou, dan word je wel wakker hoor !    Eerst naar boven om te kijken of alles ok was. Gelukkig zaten op Salsa na alle valkjes in de kooi, dus daar kan niet teveel schade zijn. Wel zat het me niet lekker dat Diba zo onrustig bleef, hij bleef maar heen en weer lopen en klagelijk piepen. Ik dus weer naar boven om te kijken of er niks aan de hand was met Dizzy die op haar eitjes in het broedblok zat. Ze zat heel stil in een hoek, dus ik schok heel even....Je moet natuurlijk altijd bedacht zijn op legnood, maar gelukkig kwam er iets beweging in en ik moest maken dat ik weg kwam, want de eitjes verdedigt ze met vleugel en snavel 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zo, eindelijk de foto's.... Heeft even iets langer geduurt, maar ik heb na het eten eerst de vogels eten gegeven, de jongen wat pap gegeven en gefotografeerd en ben daarna heerlijke snacks gaan maken... lekker voor vanavond. Het sjalotjes lopen fijnsnijden en de tranen liepen over mijn wangen.... 

Ik zet ze even per dag en per nest neer. Het eerste valkje is dan jong 1, het tweede jong 2 enz. Dat scheelt me veel tekst tikken 

Nessa en Kenya 20 oktober

Raven en Luana 20 oktober

Nessa en Kenya 21 oktober

Het hele stel gezellig bij elkaar

Raven en Luana 21 oktober

Nessa en Kenya 22 oktober

Helaas is Kenya de piepkuikens steeds erger gaan plukken. Ik dacht eerst dat Nessa het deed ( de mannen krijgen altijd de schuld hè ?    ), maar gisteren zat er bloed op Kenya's borst en ze had duidelijk geplukte veertjes aan haar snavel hangen. Ze is eerst begonnen met de kuifjes ( vooral het kuifje van het witmaskertje is een drama ), toen achter op de kop, toen de borst en net zag ik dat ze ook op de bovenkant van de vleugels geplukt heeft        De jongen zelf hebben er weinig last van, alleen is het zo'n lelijk gezicht. Gelukkig zal het snel weer bijgroeien. Momenteel is de voeding gewoon vele malen belangrijker, de oudste zijn vandaag precies 3 weken oud. Ze zijn te jong om ze nu met de hand groot te gaan brengen. Ik hoop het dus uit te kunnen stellen tot ze zo'n 4 1/2 - 5 weken zijn..... Ik heb al wat knabbelmateriaal in het broedblok gelegt en wil over ca. een kleine week ze uit het blok zetten zodat de moeder hopelijk minder plukt. Maar het jongste jong is er gewoon nog te klein voor. Ze gaan dan namelijk meestal toch wat minder voeren en daarnaast kan het jongste jong zich dan niet voldoende warm houden. Overigens ziet het op de volgende foto's het er erger uit dan het is hoor. Door de foto's lijkt het of ze bont en blauw zijn. Als ze net geplukt zijn wordt de huid wel roder ( wat onderhuidse bloedingen ), maar het is in het echt niet zo erg van kleur als op de foto's 

Nessa en Kenya 22 oktober

Het vierde jong zit trouwens echt barstendsvol pareltjes !!  Ze is echt zo mooi !! En lief  Ze komt echt op je af stappen, zo grappig ! Het bont zal denk ik alleen in de staart, vleugelpunten en kop zitten. Heel bijzonder hoor ! Ik hoop dat ze vaker dit soort jongen krijgen 

Raven en Luana 22 oktober

Geheel tegen de verwachting in doen Raven en Luana het dus beter dan Nessa en Kenya !! Ondanks het kleine nestje. Ze worden netjes gevoerd, nog niet geplukt... eigelijk allemaal prima dus. Het zijn wel 2 kleine draakjes    , hahahaha. Gillen dat ze kunnen ! Ik ben benieuwd hoe ze qua karakter worden als ze wat ouder zijn  Maar dat gaat vast goed komen !! 

Ik heb vanmiddag weer foto's gemaakt, maar moet die nog bewerken en uploaden, dus dat zal morgen wel worden !! 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Lieffff!!! :D

Ik heb ook een plukker, en niet zo zuinig ook. Ik zet hem apart als de jongen in de pennen zitten (voor zover ze die dan nog hebben ) en laat de moeder het alleen doen. Dit is te doen bij nesten van zo'n 3 a 4 jongen, je moet het alleen wel goed in de gaten houden :)