De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

18 september 2008, 18:29:34 #1305 Last Edit: 20 september 2008, 21:07:06 by Karin
Nou, ben er uit hoor.... ik ga er 2 catharinapopjes bij kopen  ;D Ze gaan natuurlijk wel flink lang in quarantaine en zit er zelfs aan te denken om manlief lief aan te kijken dat hij plek maakt in zijn werkkamer, zodat ik de cathi's daar per koppel even kan houden.... Een maand of 3 moet genoeg zijn... Nu nog op zoek naar twee mooie popjes  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb gisteren wat foto's van de catharina's gemaakt. Echt blij was Kiwi niet met me  ;D ;D ;D Hij protesteerde heel hevig, was het er niet mee eens dat ik in de volière stond  ;D Omdat ik de grote volière momenteel in drieën heb gedeelt ( 2 meter - 1 meter - 1 meter ) heeft hij een kleinere ruimte ( 2 meter ) en is dus onrustig als ik er in sta.







Lemon kon ik alleen van achter de tralies fotograferen, want die zit met mijn lutino bleekmasker en mijn fallow witmasker valkparkiet ( waarvan ik hoop dat dat een koppel wordt ) in een deel van 1 meter, en als ik de deur open zet komen ze er met zijn drieën uit zetten  ;D ;D ;D





Dit zijn dus de 2 ruziemakers  ::) Ik hoop dat wanneer ze beide een popje hebben dat over is  :P

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi karin,

leuk hoor dat je 2 popjes gaat kopen. ik ben benieuwd of dat gaat helpen. hihi ben benieuwd wat jouw manlief vind van jouw plan van de werkkamer ;D
leuke foto's ook!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Hahaha, ik heb hem alvast gevraagt of hij zijn werkkamer aan kant kan maken.... want ik wil alle kasten leeghalen en opruimen ( dat ben ik ook al echt een tijdje van plan ) en als hij de kamer opgeruimd heeft kunnen ze wel een maandje of 2 daar staan toch ? Eerst een week of 2 de popjes in de huiskamer. Hopelijk maken ze niet teveel lawaai, want daar kan manlief niet tegen  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

haha dat pak je tactisch aan hoor! :D
ik ben erg benieuwd. laat je het nog even weten?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Mannen moet je tactisch aanpakken toch ?  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marc van de Kuifjes

Net zoals je vrouwen subtiel moet aanpakken! :P ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Eindelijk de foto's van de vogelkamer die ik voor de vakantie al gemaakt heb  :P De opstelling is iets anders dan normaal, maar dat komt omdat er momenteel 3 koppels een blok hebben.

De grote volière, deze kan ik dus in vieren delen... meestal heb ik hem verdeelt in 3/4 + 1/4 of gewoon helemaal in één deel, maar nu heb ik hem verdeelt in 1/2 + 1/4 + 1/4. In het rechter 1/4 is nu bezet door Raven en Luana die een broedblok hebben, het 1/4 ernaast is bezet door Twizzle en Salsa ( fallow witmasker en lutino bleekmasker ) die aan elkaar moeten wennen. Ik hoop namelijk dat ze eind dit jaar samen wat met elkaar willen beginnen  ;D Lemon, één van mijn cathi's zit er nu noodgedwongen bij, omdat die ruzie heeft met Kiwi. Links zitten ze overige "wilde valken" plus Kiwi. De volière past net niet helemaal op de foto.....



Links van de grote volière hebben we een dakkapel en daar stonden voor de vakantie 3 kamervolières, zo opgesteld dat het makkelijk was te verzorgen voor de oppas. Nu staat één van deze drie voor de grote volière. Normaal staat die voor de broedkooien, omdat die dan leeg zijn, maar er is er nu één bezet  ;)



Links van deze 3 kooien en dan het hoekje om zit de wasbak, ernaast de vaatwasser en op de vaatwasser staat een luchtreiniger die ook meteen een luchtbevochtiger is. Hier links van staan mijn broedkooien. Ik ben niet tevreden met de broedkooien, maar ja...  de valkjes zijn er zelf wel heel tevreden mee want ze hangen er regelmatig aan omdat ze er in willen en de koppels die erin mogen doen het goed  ;D Ik schuif de broedblokken naar voren, zodat ze achter het blok ook nog ruimte hebben. Als de jongen uitvliegen zet ik ze met ouders en al in een Gretakooi. Het is bijna onmogelijk om de jongen eruit te halen, ik moet mijn arm driedubbel vouwen om erbij te komen en omdat het deurtje groot is is de kans groot dat er wat uit vliegt. Het bovenste broedhok kan ik niet gebuiken omdat ik geen nestcontrole kan doen. Het blok zit te dicht tegen het plafond aan. Maar goed, het gaat verder wel, maar echt ideaal is hij niet :



Links van deze kooi zit eerst de deur en daarnaast heb ik om het hoekje nog extra ruimte. Eerst stond hier de computerkast, maar nu staat er tijdelijk een Gretakooi met een blok er aan voor mijn primrosekoppel Cocktail x Twister.  Daarnaast staat mijn eenzame chinchilla vrouwtje  :'( Haar vriendinnetje is in juni overleden op 13 jarige leeftijd. Eigelijk kun je chinchilla's niet alleen houden, maar ik wil geen chinchilla's meer hierna en ga er dus niet eentje bij nemen. Ik heb wel geprobeert via chinchillaforums haar te herplaatsen bij iemand die ook een overgebleven chin heeft zitten, maar helaas nog geen succes. Ze zal het dus met mij moeten doen  ::) En met de gezelligheid van de valkjes natuurlijk  ;D ;D ;D Dat witte ding wat op de grond staat is ook een luchtreiniger, maar deze dood schimmels, bacteriën en andere ziektemakers. Haalt dus geen stof uit de lucht.



Naast de chinchilla staan weer 2 kamervolières, onder het kantelraam. Normaal staan ze in de lengte, maar omdat er een blok aan de grote volière hangt en ik daar genoeg ruimte moet hebben heb ik ze nu anders staan. Het houte ding wat je ziet hangen is een zitcarousel. Normaal moet het rond kunnen draaien, maar omdat de kooi daar staat gaat dat niet. 



Over bijna de hele lengte van de vogelzolder hangt een touw waar de valkjes graag opzitten als ze los vliegen. Er hangt ook nog ander zitspeelgoed aan het plafond.

Ik heb ook nog een verrassing..... maar dat vertel ik morgen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

OK, het is "morgen" nu. Laat die verrassing maar komen! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Dat zijn supermooie foto's van je vogelkamer... je bent toch altijd benieuwd hoe het eruit ziet en nu hebben we een goed idee. Het is echt heel erg gaaf!

Ik ben benieuwd naar de verassing.. waar liggen de eitjes.... spannend spannend..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: *Debby* op 22 september 2008, 08:11:33
Ik ben benieuwd naar de verassing.. waar liggen de eitjes.... spannend spannend..  :)


Hmmm... nee, eitjes dat kan niet, Karin zegt het altijd pas als alle eitjes uitgekomen zijn, dus...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Nou dan geen donsjes nieuws denk ik.. want de blokken moesten nog gehangen worden toen ik Djeego ging halen.. dus zo snel kan dat niet..

euhhh.. andere optie's.. verzin eens wat Marc!  ;)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

hoi karin,

mooi hoor de vogelkamer!

ENNE DE VERASSING?????? :D  :D  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010