De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

21 januari 2008, 19:05:22 #765 Last Edit: 21 januari 2008, 19:07:08 by Karin
Inmiddels zitten Mumble en Ukkie niet meer bij paps en mams. Die mochten gisteren rondfladderen en wilde niet meer terug bij de kinders... ook goed  ;) Kan ik tenminste goed in de gaten houden of ze goed zelfstandig eten. Ik geef ze een klein beetje pap en Mumble hoeft dat eigelijk niet meer ( snoept alleen een beetje, maar eet er niet echt van ) en Ukkie eet het wel met plezier  ;D Niet echt veel, maar gewoon even lekker voor de heb  ;D

De 3 jongen die nog bij Diba en Dizzy zitten voer ik ca. 2 x per dag bij. Voor de rest rommelen de ouders nog een beetje aan. Zolang dat goed gaat laat ik ze er lekker bij zitten  ;D Dit zijn ze alledrie :



De 2 jongen die beneden zitten doen het ook goed ! De oudste verslikt zich nog wel, maar niet meer zo erg als eerst. Als ik heel voorzichtig ben krijg ik er 10 ml in. En ze knabbelen ook aan de trosgierst. Het hittepetitje begint ook al een pietsie makkelijker te worden  ;D Ze zit hier in het hoekje.



De 3 andere papjongen zijn vandaag van 3 naar 2 maaltijden gegaan. Gelukkig....  ;D Ik hoop dat de ouders het de volgende keer wel zelf gaan doen, want alhoewel het natuurlijk wel gezellig zo is is het ook een heel karwei  ::) En nu ze gaan vliegen is het helemaal opletten : hond en katten uit de huiskamer, drachtige poes in de bench ( want dat is een jager !  :o  ) Sascha is eigelijk de enige die nog niet gevlogen heeft, maar dat gaat vast niet lang meer duren  ;D Ik probeer het natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen, wan die papspetters op de muur staat zo slordig  ;D ;D ;D
Sascha



Het fallowtje vloog bovenop de spiegel, kon ik natuurlijk net niet bij  ;D Heb wel meteen mooie foto's van haar gemaakt :









Mooi is ze hè ?  :-* :-* :-* Ben zo blij met haar.

En dan Sky, die vliegt ook als de beste, hup, zo op de gordijnroede. Je ziet hem ook kijken op de foto : "zal ik ? " , vlak voor het opstijgen  ;D Het is de grootste knoeipot, dus ik had hem na de papvoeding nog even lekker opgepoetst  ::)




Nou, dat waren de foto's weer voor vandaag  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Wat een leuke updeet weer met mooie foto's.. en wat lees ik... Sascha nog niet gevlogen... is het toevallig net zo'n luilakje als Tibeau Tinco schijnt te zijn..... :o :o :o ;D ;D

Natalie, mooie kooi, ik heb mijn nieuwe kooi vandaag gekregen en Hans heeft m net in elkaar gezet... het is dezelfde!!! Da's toevallig!!

Groetjes Manon

♥Debby♥

Als Marco dat netjes af kan werken dat er geen scherpe randjes aanzitten zou ik dat doen Nathalie.. dat zou super zijn..

en die 3 cm.. tja, ze kunnen hun kopje er doorheen steken, maar ook wel weer terug halen.. maar goed.. het blijft denk ik wel een risico..

de spijlen uitslijpen lijkt me een veilige oplossing..


Karin, wat een mooie foto's weer! Fallow heeft je spiegelrand dus wel ontdekt nu.. gisteren had je nog een lange man in huis.. hihi..

Fijn dat de papvoedingen minder worden! ik hoop dat ze snel goed gaan eten.



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Nathalie84

21 januari 2008, 19:45:14 #768 Last Edit: 21 januari 2008, 22:06:50 by Karin

CitaatNatalie, mooie kooi, ik heb mijn nieuwe kooi vandaag gekregen en Hans heeft m net in elkaar gezet... het is dezelfde!!! Da's toevallig!!

Groetjes Manon


Hoi Manon,

Ja is een mooi kooi he?? Laat jij het rooster erin?? Of heb je een oplossing??

Groetjes,

Nathalie

*Manon*

Hoi Natalie,

Ik heb de dichte bak op het rooster gelegd, zo wordt de kier een stuk kleiner en kunnen ze toch lekker scharrelen op de bodem. Ik hoop dat je er iets aan hebt...

Oja, en op het feit dat er dan een kier is... in mijn andere kooi, zitten de spijlen ook ver van elkaar af en daar kunnen ze op zich ook met hun koppie door...maar ze zitten nooit vast ofzo hoor, tenminste dat is mijn ervaring tot nog toe, eigenlijk zitten ze er ook nooit met hun koppie doorheen.

Groetjes Manon

Caroline

Nee, ook hier gaat het koppetje lekker tussen de tralies door om een kroel te komen halen.

Maar een andere vraag .... de spleet onder het deurtje lijkt op de foto veel groter dan de spleet van het rooster.

ZIe ik dat helemaal verkeerd??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Annelies

Hoi Karin,

Wat een kanjers zeg op de foto en wat een beauty van een kooi daar moeten ze zich toch heerlijk in voelen.

Heb je nog jonge over en zo ja welke.

Groetjes Annelies

Nathalie84

Citaat van: Debbeltje op 21 januari 2008, 19:37:36
Als Marco dat netjes af kan werken dat er geen scherpe randjes aanzitten zou ik dat doen Nathalie.. dat zou super zijn..

en die 3 cm.. tja, ze kunnen hun kopje er doorheen steken, maar ook wel weer terug halen.. maar goed.. het blijft denk ik wel een risico..

de spijlen uitslijpen lijkt me een veilige oplossing..


Karin, wat een mooie foto's weer! Fallow heeft je spiegelrand dus wel ontdekt nu.. gisteren had je nog een lange man in huis.. hihi..

Fijn dat de papvoedingen minder worden! ik hoop dat ze snel goed gaan eten.




Hoi Debby,

Bedankt voor je reactie..ik denk ook dat dat de beste oplossing is...en ook het mooiste...

Gaat het goed met Dixie?? Het zijn nu net de 3 musketiers... ;D

Groetjes,

Nathalie

Nathalie84

Citaat van: Caroline op 21 januari 2008, 19:51:49
Nee, ook hier gaat het koppetje lekker tussen de tralies door om een kroel te komen halen.

Maar een andere vraag .... de spleet onder het deurtje lijkt op de foto veel groter dan de spleet van het rooster.

ZIe ik dat helemaal verkeerd??


Dat lijkt misschien zo op de foto maar dat is gelukkig niet zo..


Groetjes,

Nathalie

Dierenfreackske

Hoi Karin...wat heb ik weer genoten van de mooie lieve valkjes !
Ik vind ze allemaal supermooi  !
Grtjs Ann



ManjaV

Hoi Karin,

Wat een lieverdjes zijn het toch! :D

Je schrijft dat Dizzy en Diba een beetje aanrommelen ;D voeren ze dan gewoon af en toe ofzo?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Nathalie84

Citaat van: Kruimel op 21 januari 2008, 19:49:34
Hoi Natalie,

Ik heb de dichte bak op het rooster gelegd, zo wordt de kier een stuk kleiner en kunnen ze toch lekker scharrelen op de bodem. Ik hoop dat je er iets aan hebt...

Oja, en op het feit dat er dan een kier is... in mijn andere kooi, zitten de spijlen ook ver van elkaar af en daar kunnen ze op zich ook met hun koppie door...maar ze zitten nooit vast ofzo hoor, tenminste dat is mijn ervaring tot nog toe, eigenlijk zitten ze er ook nooit met hun koppie doorheen.

Groetjes Manon


Hoi Manon,

Bedankt voor je reactie!! Ik vind het wel fijn als mensen meedenken met anderen...(het zijn onze eerste 2 valkjes dus wil het wel goed doen  ;)

Waarschijnlijk gaat Marco morgen de spijlen wegslijpen zodat alleen de omlijsting overblijft...dan zijn we gelijk van het probleem af...

En dan mogen ze echt donderdag komen!!!  ;D  ;D

Groetjes,

Nathalie

Diaantje

Zo jou boekje is hard gegaan... even een paar dagen niet online...
Gefeliciteerd dat je follow een popje is!!!
Ze zijn allen prachtig...
Tjippy zit al bijna een uur op zijn "kwekstoel".haha..
Je hebt wel getalenteerde valkjes...
Als ik "Ja"zeg dat gaan hun net als ik met de kop omlaag(een knik) en da zeggen ze ook "Ja'.. geweldig....
En kom je s'ochtends binnen en zeg je "Hallo" en jaa je raad het al dan zeggen ze ook 'Hallo"....
Ze zeggen ook: lekker, Tjippy, Simba..
Verder brabbelen ze nog een heleboel dingen die ik nog niet kan verstaan..
Simba vindt alles lekker...haha.. hij zegt echt op alles "lekker"...

Ik hoorde van iemand dat als ze ongeveer 1,5 jaar zijn ze het beste kunnen praten of leren praten, weet jij daar iets van??


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Citaat van: Diaantje op 21 januari 2008, 22:15:50
Zo jou boekje is hard gegaan... even een paar dagen niet online...
Gefeliciteerd dat je follow een popje is!!!
Ze zijn allen prachtig...
Tjippy zit al bijna een uur op zijn "kwekstoel".haha..
Je hebt wel getalenteerde valkjes...
Als ik "Ja"zeg dat gaan hun net als ik met de kop omlaag(een knik) en da zeggen ze ook "Ja'.. geweldig....
En kom je s'ochtends binnen en zeg je "Hallo" en jaa je raad het al dan zeggen ze ook 'Hallo"....
Ze zeggen ook: lekker, Tjippy, Simba..
Verder brabbelen ze nog een heleboel dingen die ik nog niet kan verstaan..
Simba vindt alles lekker...haha.. hij zegt echt op alles "lekker"...

Ik hoorde van iemand dat als ze ongeveer 1,5 jaar zijn ze het beste kunnen praten of leren praten, weet jij daar iets van??


Haha, geen idee, de piepkuikens die bij mij vandaan komen hebben dan wel spreektalent, ze hebben het niet van mij, want geen één valkje bij mij praat  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: ManjaV op 21 januari 2008, 20:11:47
Hoi Karin,

Wat een lieverdjes zijn het toch! :D

Je schrijft dat Dizzy en Diba een beetje aanrommelen ;D voeren ze dan gewoon af en toe ofzo?

Groetjes,
Manja


Ja, de ene keer als ik kijk zijn de kropjes leeg, en de andere keer weer netjes gevuld  ;D Ik ging net controleren voor de nacht en ze waren netjes gevoerd !  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves